Pepsi és a hippik

Ami tény, az tény: a márkáknál manapság egyre divatosabb társadalmi célú ügyek mellé állni. De szerencsére ez egy olyan divat, amivel csak jót tehetnek a bolygónknak, hiszen kommunikációs szempontból hatalmas befolyásoló erejük van az emberek életére és gondolkodásmódjára.
 
Míg a Coca-Cola boldogságot nyújt a fogyasztóknak, addig a Pepsi lehetőséget. Lehetőséget arra, hogy ne csak ölbe tett kézzel üljenek, hanem tegyenek is valamit a szebb jövőért. Hiszen a Pepsit szürcsölő emberek törődnek egymással és a Föld sorsával, így egy emberként állnak a jó ügy oldalára – és nem feltétlenül úgy, hogy a szelektíven gyűjtik az üres dobozokat.  
 
Ez a fő mondanivalója a nemrég indult Pepsi kampánynak, melyben a hangsúly az előrelátó és tenni akaró embereken van. A kampány 60 másodperces spotjában is csomó ilyen embert látunk, akik egy egészként sugallják a reklám üzenetét: tenni kell azért, ami fontos számunkra. Bár a mozaik-szerű film nem eget rengető, mégis ötletesen használja ki a formai lehetőségeket és az emberek közötti interakciókat.

 

De nem is a film a lényeges ebben a kampányban, hanem a hozzá tartozó honlap, amely üres fecsegés helyett tenni is tud majd valamit a jobb jövőért. A Pepsi Refresh Project egy több millió dolláros beruházás, amely arra lett kitalálva, hogy az emberek élhetőbbé tegyék ötleteikkel a világot. A pályázók beküldhetik javaslataikat, melyekre a többiek szavazhatnak. A legtöbb szavazatot begyűjtő pályázatok megvalósításához pedig pénzbeli támogatást ad majd a Pepsi – akár 250 ezer dollárt is.
 
Olyan kategóriákban lehet javaslatokat tenni, mint egészség, művészet és kultúra, szociális támogatás, környezetkímélés, közösségi kapcsolatok, illetve oktatás. A jelentkezőknek le kell írni céljaikat, illetve egy költségtervet is, melyben a megpályázható összeg felhasználásáról kell elszámolniuk, szóval tényleg komoly dologról van szó.
 
 
Ez az elsőre csupán marketingfogásnak tűnő vállalkozás úgy tűnik, hogy tényleg tenni akar a szebb jövőért. Ti mit gondoltok róla? Vajon tényleg jót akarnak, vagy szimplán üzleti fogás az egész?

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr672684838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása