Az ölelés ereje

Gyönyörű szép és szívhez szóló társadalmi célú reklámfilmet készített az angliai Sussex Safer Roads Partnership (SSRP), amely a biztonsági öv használatára hívja fel az emberek figyelmét. Az „Öleld meg az életet” című kampány 90 másodperces filmjében nincs vér, nincs sikítozás és megcsonkított testek, nincsenek szomorú hozzátartozók és tragikus jelenetek. A spot mégis olyan hatást gyakorol az emberre, hogy szinte könnyezni támad kedve.
 
Az ADrenalinon már többször is felmerült a kérdés, hogy vajon a humoros vagy a sokkoló reklám a jobb a biztonságos vezetés kommunikálásában. Úgy tűnik, hogy ezzel a filmmel új kategória született, hiszen sehová sem lehet egyértelműen besorolni. Daniel Cox, a film írója és rendezője a következőket mondta: „A fő célunk az volt, hogy a spot minden korosztály számára érthető és fogyasztható legyen, hiszen a gyerekeknek legalább annyira erős véleményformáló erejük lehet egy családban, mint az idősebbeknek. Direkt nem használtunk benne nyelvi kifejezőeszközöket, hogy Anglia minden lakosa, még a nem angolul beszélők is maradéktalanul megértsék az üzenetet.”
 
A kampány nemcsak a spottal, de köztéri – grafitisek által készített – felületekkel és egy Facebook csoporttal is megszólítja az embereket. Szerintünk zseniálisan.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr992684834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hajoacs 2010.01.29. 16:00:09

Tényleg nagyon jó. Reklámszociológia kurzuson ezeket "mintha-reklámok"-nak neveztük el. Az elve ugyanaz, mint pl. a Beugrónak, vagy a Play-back színházaknak. Egyszerre tudsz mindkét realitásban mozogni úgy, hogy biztonságban vagy.

Artuum · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.01.29. 16:01:06

básszeg :D
Ez nagyon hidegkirázós, imádom!

Omyg 2010.01.29. 16:53:20

hűű...rég láttam már ilyen jó TCR-t. édes egy család, szeretem őket. :) vigyázzatok magatokra!

Eyre (törölt) · http://blog.hu/eyre 2010.01.29. 18:17:20

Rövid ,kissé suta ,egyszerű ,és mégis szívhez szóló .Igen ezt meg lehet érteni.

Oligan (törölt) 2010.01.30. 11:58:05

Nagyon örülök, hogy láthattam ezt a videót. Valahogy más, mint az átlag. Ha lenne 10 pont a szavazón, akkor azt nyomnám be. :) Köszönöm.

I. P. S. 2010.02.02. 20:58:07

Az ötlet remek, a kivitelezés jó, de engem kissé zavart, hogy az arcok elfordultak, mintha papírból kivágott figurákat néztem volna. Az biztos, hogy a számítógépes képszerkesztés kora előtt ez a reklám nem született volna meg.
süti beállítások módosítása