Betöltés...

Magyar márkák:
a Pöttyös Túró Rudi

Részvétel



Néphang

Taggyűlés

Adrenalin (45) adrenalin (286) ambient (224) app (17) array (273) augmented reality (11) autó (24) billboard (14) botrány (10) coca-cola (19) condom (20) dm (10) durex (16) élményhajsza (1004) erotika (20) facebook (35) film (163) foci (12) gerilla (12) heineken (10) heti 1 szex (58) humor (47) ikea (15) internet (65) játék (11) közösségi média (14) kreatív (48) lapszemle (21) mcdonalds (13) microsite (13) mobil (15) nsfw (16) online (25) plakát (13) print (97) profile (29) reklám (878) samsung (10) sör (21) sport (14) szex (12) társadalmi célú (63) trendvekker (66) tv (14) vicces (21) viral (60) vírusfilm (56) vírusvideó (12) volkswagen (11) youtube (12) zene (24) Összes tag

Impresszum

Az ADrenalin olyan marketing - kommunikációs megoldásokat mutat be, amelyek meggyőződésünk szerint egyedileg és/vagy koncepcionálisan fogyasztói márkaélményt generálnak. A blog rendszeresen közöl interjúkat profi kommunikációs szakemberekkel a média minden területéről, foglalkozik egy-egy iparág kommunikációjának trendjeivel, és a legjobb hazai digitális reklámokkal. Célunk, hogy napi áttekintést nyújtsunk a digitális médiák aktuális folyamatairól.

Köszönjük, ha véleményeddel, szavazataiddal hozzájárulsz Te is ehhez a munkához.

Szerkesztőség

– 2009-06-25 – Címkék: array – írta: ad-renalin

Élménypont – Augmented Reality - Reklámok 3D-ben

2009-06-25 – Címkék: array



A blogon korábban már ejtettünk néhány szót az Augmented Reality-ről, mely egy olyan számítógépes technológia, ami kombinálja a való világot a számítógép által generált adatokkal, és így lélegzetelállító vizuális élményben részesíti a felhasználókat. A dolog lényege, hogy egy webkamera vagy mobiltelefon felé mutatott kóddal a program egy valós idejű, háromdimenziós képet generál az adott platform képernyőjére (webcamnál a számítógép monitorára, telefonnál a kijelzőre).  Ez a technológia számos lehetőséget hordoz magában, mind a marketingesek, mind a játékfejlesztők számára – amit persze sokan máris kihasználnak. Ez a csodás élménypont biztosan megmarad minden olyan ember fejében, aki találkozik vele.
 
A következőkben bemutatunk néhány példát, melyek megmutatják, milyen hatalmas nagy potenciál lakozik az AR-ben. A nagy autós postban is említett Mini kampányban az angliai cég például egy autós szaklapban közölt hirdetést – és rajta található kódot – használt arra, hogy a honlapjára csalogassa az embereket, ahol a látogatók a csodájára járhattak az brit kisautónak 3D-ben.  A látogatottsági adatok és a pozitív visszajelzések állítólag messze felülmúlták a vártakat.

A Ford Ka – még a Minit megelőzően – szintén az AR technológiára építette a reklámkampányát, ám ők mobiltelefonra optimalizálták az alkalmazást. A város különböző pontjain, illetve egy fiataloknak szóló programcsomagban rejtették el a matricákat, melyeken a program működéséhez szükséges kódok voltak. A cél itt is a microsite (gofindit.net) forgalmának növelése volt.

 

Bármilyen meglepő, de a U.S. Postal Service is kihasználta a technológiát, és egy egészen hasznos kis alkalmazást dobott össze az amerikai embereknek. A honlapjukon található programmal meg lehet nézni, hogy mekkora postai doboz szükséges az elküldeni kívánt csomagnak. Egyszerű, élvezetes és még hasznos is.

 

Bár még kísérleti fázisban van, a Georgia Tech és a SCAD-Atlanta által kiadott iPhone játék is megmutatja, hogy milyen szórakoztató és új dimenziók (szó szerint) lakoznak a kreatívan gondolkodó fejlesztők számára.

Érdemes megemlíteni az Intel Real Time Recognition nevű kezdeményezést is, mellyel olyan, mint ha egy harmadik szemünk lenne. A telefonra optimalizált rendszernek köszönhetően számos plusz információkhoz juthatunk, ami rendkívül hasznos lehet egy idegen városban vagy környéken.

 


8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr562684676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Omyg 2009.06.25. 12:08:24

Wow, ez eszméletlen jó. Nem gondoltam volna, hogy ilyen sokszínű ez a technológia. :)
Köszi Adri, ennek még utánanézek. :)

Hooper 2010.05.12. 10:45:28

Jah Magyarországon is vannak ilyenek. Persze nem ennyire profik mint itt a videókba de arra hogy fél órát elszórakozzunk vele arra tökjó:D

brékes 2010.05.12. 11:37:51

Én most talállkoztam először ezzel a technológiával, egy hawer küldte ezt a bejegyzést fb-on, de nagyon állat :D

Elvileg az új xbox is ilyen lesz vagy nem?!
"Jah Magyarországon is vannak ilyenek."
Jó lenne kipróbálni :P

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.05.12. 12:02:19

@brékes: "Jah Magyarországon is vannak ilyenek."

Vicces, hogy pont most kérdezed. Nézz vissza az elkövetkezendő pár napban és megtudod a választ! ;)

Egyébként igen, ha jól tudom az Xbox is valami hasonló technológiára épül.

brékes 2010.05.12. 13:43:52

Visszaolvasgattam, de nem találtam ilyesmit :/
Mire gondoltál?!
Én viszont találtam egy nagyon egyszerű kivitelű AR játékot:
www.augmentedreality.hu/
tudsz hasonlót, amit mezei user is kipróbálhat xbox meg mindenféle full hd-s webcamn élkül?! :)

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.05.12. 13:52:28

@brékes: Ma vagy holnap lesz egy post, amiben szó lesz egy ilyen magyar alkalmazásról. Addig nem akarom lelőni a poént.

brékes 2010.05.12. 14:22:24

Lelőhetnéd pedig, mert nagyon megtetszett ez a technológia és kíváncsi vagyok nagyon :)