Ahogyan arra John Travolta is rávilágított a Ponyvaregényben, külföldön – főleg Európán kívül – a McDonald’s-ban kapható McRoyalt más néven árulják. A zsír és kalória szörnyeteget ezeken a helyeken, Quarter Pounder-nek, azaz negyedfontosnak hívják. A Big Mac mellett, ez a legnépszerűbb szendvics a világon, aminek a neve szinte már egybeforrott a Mekiével.
Talán éppen ezért a hihetetlen népszerűségért merte megpróbálni a gyorsétteremi lánc Japánban azt, amit eddig még soha. Elhagyta az arany „M” logót, elküldte Ronald-ot, kiiktatta a sárga színeket és még a nevét sem barkácsolta fel az újonnan átalakított és megnyitott éttermekre.
A korlátozott idejű promócióban két tokiói Mekit is piros-fekete köntösbe varázsoltak, melyekben összesen két fajta menüt lehet választani. A hagyományos Quarter Pounder with Cheese (sajtos McRoyal) menü mellett a nagyravágyóknak egy duplahúsos változat is kapható, viszonylag kedvező áron ($5.00 és $6.00). Ezeket a kajákat a dizájnhoz passzoló, szolid csomagolásban rakják az éhes szájú emberek tálcájára, akik így márkátlanul tesztelhetik a minőségi falatokat.
„Azt akartuk, hogy a vásárlók felfedezzék ennek a szendvicsnek a nagyszerű ízét, és ne törődjenek a gyártóval.” – mondta a szóvivő. „Akik úgy tekintenek a McDonald’s-ra mint a gyorskajára, most végre csak az ízre hagyatkozhatnak, mert egy olyan hamburgert kapnak, ami előítéletektől mentes.”
A japán Dentsu kreatív ügynökség által szervezett kampányban egy külön honlap is helyett kapott, melyen a látogatók utazást nyerhetnek ennek az ősburgernek a hazájába, Amerikába.
Rendkívülinek tartom, hogy egy olyan cég, ahol még a takarítók seprűje is meg van brandingelve, egy ilyen lépésre szánta el magát. Biztosra veszem, hogy működik a dolog, hiszen már a nyitáson egy 500 fős sor állt az étterem előtt. Ez egy remek példa arra, hogy egy szupermárka mikre képes. Kíváncsi vagyok arra, hogy vajon más országokban is meglépik-e ezt a fogást. Az biztos, hogy én örülnék ha nem kéne Ronald vigyorgó fejét látnom, ahányszor csak beugrom egy hambucira.
A bejegyzés trackback címe:
https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr932684504
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.11.20. 12:13:25
jaja ezt én is olvastam, persze klassz az új bohóctalan dizájn, csak azt nem értem mi értelme van:
"„Azt akartuk, hogy a vásárlók felfedezzék ennek a szendvicsnek a nagyszerű ízét, és ne törődjenek a gyártóval.”" csak a világ minden offline és online sajtóorgánumát telekürtölik az új koncepcióval
"„Azt akartuk, hogy a vásárlók felfedezzék ennek a szendvicsnek a nagyszerű ízét, és ne törődjenek a gyártóval.”" csak a világ minden offline és online sajtóorgánumát telekürtölik az új koncepcióval
joehatchinsky 2008.11.20. 12:32:53
De, ha a quarter pounder=Mcdonalds, akkor miért is tennék különbséget?
Ugyanaz más csomagolásban nem lesz se jobb, se rosszabb ízű. Csak átmeneti fellángolás az egész.
Ugyanaz más csomagolásban nem lesz se jobb, se rosszabb ízű. Csak átmeneti fellángolás az egész.
SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.11.20. 12:36:30
jól beszélsz Joe :)
Endzs 2008.11.24. 12:45:47
Ettől az új dizájntól nem változik meg semmi...