Betöltés...

Magyar márkák:
a Pöttyös Túró Rudi

Részvétel



Néphang

Taggyűlés

adrenalin (286) Adrenalin (45) ambient (224) app (17) array (273) augmented reality (11) autó (24) billboard (14) botrány (10) coca-cola (19) condom (20) dm (10) durex (16) élményhajsza (1004) erotika (20) facebook (35) film (163) foci (12) gerilla (12) heineken (10) heti 1 szex (58) humor (47) ikea (15) internet (65) játék (11) közösségi média (14) kreatív (48) lapszemle (21) mcdonalds (13) microsite (13) mobil (15) nsfw (16) online (25) plakát (13) print (97) profile (29) reklám (878) samsung (10) sör (21) sport (14) szex (12) társadalmi célú (63) trendvekker (66) tv (14) vicces (21) viral (60) vírusfilm (56) vírusvideó (12) volkswagen (11) youtube (12) zene (24) Összes tag

Impresszum

Az ADrenalin olyan marketing - kommunikációs megoldásokat mutat be, amelyek meggyőződésünk szerint egyedileg és/vagy koncepcionálisan fogyasztói márkaélményt generálnak. A blog rendszeresen közöl interjúkat profi kommunikációs szakemberekkel a média minden területéről, foglalkozik egy-egy iparág kommunikációjának trendjeivel, és a legjobb hazai digitális reklámokkal. Célunk, hogy napi áttekintést nyújtsunk a digitális médiák aktuális folyamatairól.

Köszönjük, ha véleményeddel, szavazataiddal hozzájárulsz Te is ehhez a munkához.

Szerkesztőség

– 2008-11-17 – Címkék: technológia médium hang élményhajsza – írta: ad-renalin

Élménypont – Megcélozva

2008-11-17 – Címkék: technológia médium hang élményhajsza



A fogyasztókra zúduló, városi reklámok tengerében manapság egyre nehezebb megragadni a figyelmet, legyen akármilyen szép és különleges is a közölni kívánt üzenet. Persze léteznek különféle ambient trükkök, melyekkel közelebb lehet vinni a mondandót, ám a siker még így sem garantált.  Az alapvető célja ezeknek a módszereknek, hogy intenzívebb kontaktot alakítsanak ki a célcsoporttal, ezzel is növelve a márkaismertséget, az érzelmi azonosulást, az elfogadottságot és végül a cselekvést. Minél több csatornán tudják közvetíteni az üzenetet, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a potenciális fogyasztók majd felfigyelnek rá.
 
De vajon milyen fegyverekkel és csatornákkal támadhatnak a polgárokra a reklámharcosok? Az utcai arzenál legfőbb eszköze a kép, amit úgy táraznak, ahogy akarnak. A buszmegállókba kiragasztott, miniatűr cetliktől kezdve, az egész épületeket elfoglaló „veddmeg-óriásokig”, bármivel bombázhatják az ártatlan járókelőket. Ha ez nem volna elég, még mindig ott a lehetőség, hogy megspékeljék a mondanivalót egy kis hang aláfestéssel. Hiszen az emberi fül egy csodálatos szerv. Ha egészséges, 400.000 különböző hangot képes megkülönböztetni. A hallás a legközvetlenebb összeköttetés a külvilággal; ez az ember és környezete közötti legfőbb kapocs. Így nem meglepő, hogy a reklámszakemberek most már az utcán is ki akarják használni a benne rejlő lehetőségeket. Erre itthon is láttunk példákat, melyeket most nem minősítenék. Saját tapasztalatból mondom, hogy nincs rosszabb egy folyton dalra fakadó CLP-nél, ami talán újdonsággal szolgál az először arra járónak, de a közelben élő, rezidens lakosoknak olyan, mint a tüzelő macskák operája telihold idején. Zavaró.
 
Más a helyzet egy óriásplakáttal és egy épülethálóval, ahol a normális hangszórók használata – a közterületi rendeletek miatt – hála Istennek már tényleg nem lehetséges. Mindezidáig kiaknázatlan területnek számított ezeknek a médiumoknak a hangosítása, egészen mostanáig. Létezik ugyanis egy találmány, amely képes arra, hogy a hangot úgy irányítsa, mint a lézersugarat, így csakis a megcélzott delikvens hallja a neki szánt üzenetet. „Az Audio Spot Light (USA Holosonics) egy nagyon különleges hangszóró, amelyik ultrahangokkal alakítja a hangot úgy, hogy a longitudinális nyomáshullám sokkal keskenyebb lesz. A hang ettől gyorsabban halad, így sokkal irányíthatóbb és távolabbra vihetőbb, mint az átlagos hangszórónál. Közben a hang nem "klasszikus" módon mozgatja a levegőt, hanem úgy működik, mintha egy lézerről vagy egy irányítható fényről lenne szó. Adott körülmények között az egyik legérdekesebb tulajdonsága az Audio Spot Light-nak az, hogy mikor az ember nem a hangszóróval szemben áll, akkor nem hall semmit, míg egy másik érdekes tulajdonsága az, hogy a hang a hangszórótól még körülbelül 20 méter távolságról is kiválóan hallható.”
 
Egy ilyen fajta rendszerrel olyan célzottan lehet bemérni a fogyasztókat, mint az anyjától elkószált, magányos őzikét. Rendkívül hatásos arra, hogy közvetlen módon szólítsuk meg az embereket a nyüzsgő betondzsungelben. Az már más kérdés, hogy a célpont, hogyan reagálja le az eseményt. Lesznek olyanok, akiknek tetszeni fog a reklámfogás, de olyanok is akadnak majd, akik tudathasadás tüneteivel orvoshoz fordulnak. Külföldön már kipróbálták, tehát működik a dolog a reklámiparban. New York egyik forgalmas utcáján egy hatalmas épülethálót fejeltek meg egy ilyen célzó berendezéssel, ami az arra kószáló embereket maximálisan az üzenet befogadására késztette.
 
Nálunk is volt egy kezdeményezés a Parlament előtt, a 2007-es Auditérium alkalmából, bár ott inkább egy társadalmi piknik keretében, mintsem egy márka promóciójában. Szóval a technika már itt van a küszöbön, és csak arra vár, hogy egy jól irányzott kreatív koncepcióval csőre töltsék, és leterítsék vele a vadakat, őőő…illetve a vevőket.
 

Forrás: Auditérium 


8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr482684503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bys · http://myspace.com/bysman 2008.11.18. 11:33:35

Ez már olyan, mintha a Gibson féle Neorománcból kelt volna életre. A technológia nagyon adja magát a különféle marketing akciókhoz. Mondjuk pld nagy fless lehet a Moszkván lövöldözni a gyanutlan rockereket az új AC/DC album promójával. :D

borosta 2008.11.18. 16:31:03

...az lesz majd a gyönyörű mikor majd az agyunkat kezdik csesztetni, és mondjuk direktben viszik be a szükséges infot...
...komolyan mondom én félek az ilyenektől, szolgalelkű emberek létrehozása a célja mind az országok mind a cégek/gyárak vezetőinek...
...szabadság? lassan álmunkban sem...

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.18. 17:19:31

Kérdéses, hogy Magyarországon a reklámetikai bizottság engedélyezné-e......
Azért nem kell ennyire megijedni borosta! :)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.11.18. 22:09:21

Bys-re ....ja valóban egy új technika bevezetése (persze csak ha a reklámetikai bizottság engedélyezné) relevánsabb lehet egy saját kategóriájával, ami segíti az üzenet-technika összekapcsolását, jobban segíti az új médium elfogadását.

By the way a TV csatornák változtatják a hangszínt a reklámblokkoknál, figyelemfelkeltés...

Évekkel ezelőtt volt olyan kísérlet, hogy a reklámblokkokba egy egy brandnevet raktak be kép nélkül valami más frekvencián és vizsgálták az imprinting hatást...

bys · http://myspace.com/bysman 2008.11.19. 09:26:58

SueSue: Ez hallható frekvencia volt? Mert a szubliminális reklámmal asszem az 50-es években próbálkozott a Coca Cola (ki más?), de azt már akkor etikátlannak nyilvánították.

Amúgy én ezt az audi light spot-ot el sem tudom képzelni. Kíváncsi vagyok, hogy a "célpont" környezetében ezt milyen távolságban hallani? És, hogyha ezt ott hallani, akkor onnan miért nem terjednek tovább a hanghullámok a normális, megszokott módon?

joehatchinsky 2008.11.19. 19:19:55

bys, a Cocs Cola nem a hangokkal játszott, hanem időről időre bevágott egy képet. Működött, szerencsére gyorsan be is tiltották.

Ezt a technikát meg (audi-lightspot) már használják, de legalábbis tesztelik, mint nemhalálos tömegoszlató fegyver.

bys · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.20. 11:45:10

joehatchinsky: Igen, de morális szempontból mindegy, hogy kép vagy hang.

joehatchinsky 2008.11.20. 12:27:47

persze, a hatás ugyanaz, és egyik sem tekinthető etikusnak.