Betöltés...

Magyar márkák:
a Pöttyös Túró Rudi

Részvétel



Néphang

Taggyűlés

adrenalin (286) Adrenalin (45) ambient (224) app (17) array (273) augmented reality (11) autó (24) billboard (14) botrány (10) coca-cola (19) condom (20) dm (10) durex (16) élményhajsza (1004) erotika (20) facebook (35) film (163) foci (12) gerilla (12) heineken (10) heti 1 szex (58) humor (47) ikea (15) internet (65) játék (11) közösségi média (14) kreatív (48) lapszemle (21) mcdonalds (13) microsite (13) mobil (15) nsfw (16) online (25) plakát (13) print (97) profile (29) reklám (878) samsung (10) sör (21) sport (14) szex (12) társadalmi célú (63) trendvekker (66) tv (14) vicces (21) viral (60) vírusfilm (56) vírusvideó (12) volkswagen (11) youtube (12) zene (24) Összes tag

Impresszum

Az ADrenalin olyan marketing - kommunikációs megoldásokat mutat be, amelyek meggyőződésünk szerint egyedileg és/vagy koncepcionálisan fogyasztói márkaélményt generálnak. A blog rendszeresen közöl interjúkat profi kommunikációs szakemberekkel a média minden területéről, foglalkozik egy-egy iparág kommunikációjának trendjeivel, és a legjobb hazai digitális reklámokkal. Célunk, hogy napi áttekintést nyújtsunk a digitális médiák aktuális folyamatairól.

Köszönjük, ha véleményeddel, szavazataiddal hozzájárulsz Te is ehhez a munkához.

Szerkesztőség

– 2008-11-13 – Címkék: array – írta: ad-renalin

Szmókerman

2008-11-13 – Címkék: array



Biztosra veszem, hogy a Utah állambeli Crawell reklámügynökségnél szeretnek South Park-ot nézni, ugyanis a legújabb anti-dohányos kampányuk alapötlete kísértetiesen hasonlít a kultusz sorozat egyik régebbi epizódjára.
 
Míg a rajzfilmben a folyton sört ivó és bowlingozó, asszonyt megverő Alabama Man a fiatalok példaképe, addig a Utah Egészségügyi Minisztérium által életre keltett, tüdejét kiköpő, semmihez sem értő akut dohányos, Smokerman játssza a hős szerepét. További hasonlóság, hogy a sorozatban és ebben a reklámban is kisfiúk mókáznak az akciófigurákkal, és mindkét esetben arra megy ki a játék, hogy igazából mennyire nem menő a termék. Kicsit sok a hasonlóság, nemde?
 
Déjà vu ide vagy oda, a lényeg, hogy egy vicces és szórakoztató élményt szereztek, mely elméletileg a 12 év alatti kisfiúkat célozza meg, akik ezek szerint előszeretettel gyújtanak rá Amerika ezen csendes, mormonokkal töltött kis államában. Smokermen, aki naponta egy doboz cigit szív és ezért nem képes a többi akciófigurával hőstetteket végrehajtani, biztosan elrettentő példa lesz majd a kis nemzedéknek, hogy rágyújtsanak – gondolhatják a fejesek.
Azt nem tudom, hogy mi fog kisülni a dologból, de az biztos, hogy mi öt alacsony költségvetésű, de annál mókásabb reklámmal gazdagodtunk. 
 


16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr662684499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bys · http://myspace.com/bysman 2008.11.13. 15:04:36

Gondolkodtam már ezen a cigi problémán.
Abban tökéletesen egyetértek, hogy fiatalokban kell elültetni a magot, viszont abban erősen kételkedem, hogy ezt az egészségkárosodás kapcsán kellene. Egyszerűen 13-14 évesen szarod le, hogy mi lesz 10 év múlva, el sem tudod képzelni.

Azt kellene elérni, hogy a cigaretta egy rémnesen lenézett, megvetett szokás legyen, vagy fordítva: iszonyú kool, trendi legyen eldobni a cigit. Futott egy tipikus magyaros megfogalmazás már itthon "ciki a cigi" fősorral, de nem igazán erre gondoltam...

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.13. 15:13:33

Ja, az a "ciki a cigi" tényleg nagyon ciki volt, egyáltalán nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Egyébként egyet értek veled, alapjaiban kéne kiirtani a dohányzás intézményét. Tudtad, hogy egy szál akár 11 perccel is megrövidítheti az élted? Hmm? :) Úgyhogy ne bagózz mert úgysem adok!!! :D

bys · http://myspace.com/bysman 2008.11.13. 15:34:59

vagyok akkora punk, hogy pont ez 11 perc kurvára nem érdekel. Bár van egy sora a Fankadelinek: "Mikor a kishercegnőd ballag, akkor leszel áttételes rákos..." hajjajj...

joehatchinsky 2008.11.13. 22:26:50

Mint Sokerman hű társa megvédeném a hősömet.
Ez a 11 perc/cigi nagyon jó szöveg. Gyorsan kiszámoltam 8 év kitartó dohányzásának eredményét, és 1 (egy) év minusz jött ki. Ettől még nem szarom össze magamat.
De komolyan: kell megelőzés, csak nem így. Ha azt mondod a srácoknak, hogy budös leszel, és ezért nem jönnek veled össze majd a csajok; ha mégis, akkor a cigitől már összement a bögyörőd, ezért nem használhatod. Így kéne.

bys · http://myspace.com/bysman 2008.11.14. 09:35:32

Igen, a csaj faktort én is beletenném. A nő miatt a legtöbben le tudnák tenni a cigit.

Középiskolára fokuszálnék. Legyen divat a füst mentes élet, olyan, mint a halálfejes tornacipő, mindenféle alternatív cool marketing eszközt bevetnék, már ha egy marketing eszköz lehet cool. :)

Ez a cigiről leszokósdi jó téma lenne egy erre kiírt kommunikációs versenyen. Aki ebben a témában eredményeket érne el, az máshol is.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.14. 10:03:16

Én azt csinálnám, hogy a középiskolák környékére dögös hoszteszcsajokat küldenék (persze civilben), akik a bandában álló fiatal srácokhoz odamennek, kiveszik a cigit a szájukból, eltapossák és egy puszit adnak a delikvens arcára. Ez biztos rádöbbentené a kisfiúkat, hogy a cigizés egyáltalán nem menő, és ha jó csajt akarnak akkor le kell mondaniuk a dohányzásról.
Mit gondoltok? :)

bys · http://myspace.com/bysman 2008.11.14. 10:47:50

Nem gondolom, hogy egy kampánnyal elintézhető lenne a dolog, bár megelőlegezem, hogy te sem. Ez 10 év, és sok-sok mogyoró. Én a véleményvezérekre fókuszálnék minden téren, főleg zenekarokra gondolok, meg hasonló példaképekre, meg a helyi mikro szintő megmondókra.

joehatchinsky 2008.11.14. 11:04:42

A hoszteszcajok jók, csak, ugyebár a középiskolások többsége 18 éven aluli, vagyis hivatalosan nem tudna cigit szerezni. A boltosokat kéne meggyőzni, hogy ne adjanak el, az embereket meg arra, hogy ne vegyenek a kölköknek. És így már kétszer is meggondolja, hogy megér-e ennyit egy cigi.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.14. 11:11:56

Hálás vagyok az előlegezésnek, tényleg nem egyetlen kampányra gondoltam. :)
Szerintem az a baj a zenészekkel, hogy ők a legnagyobb alkoholisták és dohányosok a világon. :) Szinte már összeforrott a mesterségükkel ez az életmód, nem is tagadják. Ha elmegy az ember egy koncertre, tuti, hogy rossz példát lát. Szóval úgy gondolom, hogy kicsit nehézkes lenne először őket leszoktatni és csak aztán a fiatalságot. De a véleményvezérek vonal az mindenképpen jó…..

Továbbra is várjuk a sziporkázó ötleteket! :D

bys · http://myspace.com/bysman 2008.11.14. 11:22:14

Na, igen. Egyszer én is visszaszoktam a Nyers "Méreg nélkül nem megy" videoklipjének a hatására. Ha kicsit tréfálkozni szeretnék, akkor azt mondanám, hogy hozzuk divatba a straight edge hardcore zenekarokat, akik nemet mondanak ideológiai szinten minden káros szokásra, hogy őket majmolja egy egész generáció! :D

bys · http://myspace.com/bysman 2008.11.14. 11:25:48

Belegondolva, igen, ez a koncepcióm. Csinálni egy-két együttest, befuttatni őket, hogy rajtuk keresztül lehessen manipulálni a fiatalságot. A Tokyo Hotel milyen súlyos lavinát indított el? Minden tizen éves fel akarja vágni az erejét. A vicces, hogy az EMO ugyanúgy a hardcore mozgalom egyik válfaja, mint a straight edge. na? :)

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.14. 12:56:31

Tetszik az ötlet! :D
Hozom is a hangszereimet......

joehatchinsky 2008.11.14. 13:42:52

A zenészek tényleg nem jók. A drogellenes koncerteken mindig a legnagyobb kábitósok vannak. De elrettentő példának nem lenne rossz, mondjuk Jimmy Hendrix-ről egy kép. Halálos kádjában, ami tele van okádva, és éppen belefulladt, de a kezében ott a füstölgő cigi (kb így történt). Ez elég jó elrettentő példa lenne.

bys · http://adrenalin.blog.hu 2008.11.14. 14:12:19

joehatchinsky : Hú mekkora kép! Imádom Jimmy-t.

Ady: Örülök, hogy egyetértünk, meglobbizhatnánk rá valami EU-s pályázatot. ehe ehe

korne1 · http://www.hangzorro.hu 2008.11.15. 21:18:55

ez a reklám király, a zene is alatta mekkora laza.
de a cigi téma meg túl összetett egy reklámspothoz.