Betöltés...

Magyar márkák:
a Pöttyös Túró Rudi

Részvétel



Néphang

Taggyűlés

adrenalin (286) Adrenalin (45) ambient (224) app (17) array (273) augmented reality (11) autó (24) billboard (14) botrány (10) coca-cola (19) condom (20) dm (10) durex (16) élményhajsza (1004) erotika (20) facebook (35) film (163) foci (12) gerilla (12) heineken (10) heti 1 szex (58) humor (47) ikea (15) internet (65) játék (11) közösségi média (14) kreatív (48) lapszemle (21) mcdonalds (13) microsite (13) mobil (15) nsfw (16) online (25) plakát (13) print (97) profile (29) reklám (878) samsung (10) sör (21) sport (14) szex (12) társadalmi célú (63) trendvekker (66) tv (14) vicces (21) viral (60) vírusfilm (56) vírusvideó (12) volkswagen (11) youtube (12) zene (24) Összes tag

Impresszum

Az ADrenalin olyan marketing - kommunikációs megoldásokat mutat be, amelyek meggyőződésünk szerint egyedileg és/vagy koncepcionálisan fogyasztói márkaélményt generálnak. A blog rendszeresen közöl interjúkat profi kommunikációs szakemberekkel a média minden területéről, foglalkozik egy-egy iparág kommunikációjának trendjeivel, és a legjobb hazai digitális reklámokkal. Célunk, hogy napi áttekintést nyújtsunk a digitális médiák aktuális folyamatairól.

Köszönjük, ha véleményeddel, szavazataiddal hozzájárulsz Te is ehhez a munkához.

Szerkesztőség

– 2008-11-05 – Címkék: array – írta: ad-renalin

Vak vagy?

2008-11-05 – Címkék: array



Képzeljétek el, hogy az utcán egy járókelő útbaigazítást kér tőletek. Míg beszéltek, két munkás sétál át köztetek egy ajtóval, mely egy pillanatra eltakarja a feleket. Így a járókelő egy szemvillanás alatt helyet cserél az egyik munkással, aki bár hasonló ruhában van, mégis teljesen más fizimiskával rendelkezik. Te viszont továbbra is magyarázol a járókelőnek, és valószínűleg fel sem tűnik, hogy tök más ember áll veled szemben. Szerinted ez lehetséges?

Bizony lehetséges. Számos teszt, és kandikamerás felvétel is azt bizonyítja, hogy az embereknek több mint 50%-a nem vesz észre semmit a cseréből. Ezt a jelenséget „változás vakságnak” nevezik, amely abból adódik, hogy az agyunkba áramló információknak csak egy kis töredéke jut el ténylegesen a tudatunkig. Az emberek általában azért nem veszik észre a környezetükben lévő változásokat, mert a figyelmük másra összpontosul. Ha valamire nagyon összpontosítunk, könnyedén lehetünk vakok olyan dolgokra, amelyeket normális esetben észrevennénk. Ez a „figyelmetlen vakság” lehet például az oka, amiért a motorosok biciklisekkel karambolóznak.

És ezzel el is érkeztünk a post lényegéhez. A Transport for London olyan vírusfilmmel készült, mely pontosan ezt az effektust mutatja be, egy kissé rendhagyó módon. A társadalmi célú kampány londoni közlekedésbiztonsági fejlesztésére irányul, és valljuk be elég ügyesen támasztja alá a mondandóját. Többet nem árulok el, jöjjetek rá, hogy „kitette”! :)

 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr92684487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.