Élménypont – Widgetek – márkázható online alkalmazások

A widget angol nyelvű szóösszevonás, tagjai: window (ablak) és gadget (kb. kütyü).A widget egy online alkalmazás, egy olyan kompakt funkcionális elem, amelyet egy piciny websitenak foghatunk fel. Gépünk kezelőfelületére és webhelyünkre egyaránt könnyen elhelyezhetünk egy widgetet, és így közvetlen kapcsolatot tarthatunk fenn a választott weboldallal vagy szolgltatással, legyen szó hírekről, időjárás jelentésről, tőzsdei árfolyamokról vagy akár egy blogról.

Kiválogathatjuk tehát, milyen információt szeretnénk másodpercre pontosan megkapni, és az ahhoz készített widget-et szépen letölthetjük a sajt gépünk asztalára, ahol egyszerre akár több widgetet is futathatunk. Ezek segítségével figyelemmel követhetjük tehát, hogyan áll a tőzsdei portfóliónk, és azt is, fel kell-e vennünk a kabátunkat, ha kimegyünk az irodából.
A widget célja tehát az, hogy elérést biztosítson valamilyen webes szolgáltatáshoz, tartalomhoz. Mindezt úgy, hogy a widget használójának nem kell az adott webes forráshoz külön "elzarándokolnia", hiszen a szolgáltatás vagy tartalom az alkalmazáson keresztül kvázi "házhoz jön".A Facebook amerikai közösségi oldal tagjai tavaly 13000 különböző widgetet installáltak, 765 millió alkalommal, melyek összértéke 374 millió dollár volt. Ez a hatalmas összeg igazolja, hogy a Facebook vezetői jó döntést hoztak, amikor engedélyezték, hogy a külsős szoftverfejlesztő cégek alkalmazásait is hozzáadhassák felhasználóik saját profiljukhoz.
A widget-ek információs és szórakoztató tartalmak közvetítésén túl, hirdetési célokra is felhasználhatóak. A hirdetők a widgetek rohamos elterjedésével egyidejűleg észrevették a widgetekben rejlő reklámlehetőségeket, és azt az előnyt a hagyományos, push típusú reklámozással szemben, hogy itt az értékes vagy szórakoztató tartalomért, szolgáltatásért cserében, a fogyasztók maguk töltik le, vagy osztják meg egymással - az akár márkázott - alkalmazásokat. Egy reklámkampány során azért is érdemes ezzel az eszközzel is élni, mert költségei meglehetősen alacsonyak.
Az Audi például úgy döntött, hogy kihasználja az iPhone hatalmas népszerűségét, és kiad hozzá egy ingyenesen letölthető autóversenyes játékot. A 2008. szeptember 25-én megjelent alkalmazást azóta több tízezren töltötték le, és még ennél is több embernek mutatták meg.
Vagy ott van a Carling sör, mely szintén egy ötletes, de egyszerű kis programmal örvendeztette meg a sört kedvelő iPhone tulajdonosokat.
Számos példát lehetne még sorolni, melyek azt mutatják, hogy a reklámozók elkezdték átgondolni a widgetek fontosságát a médiamixben és a fogyasztók elérésében.

 

Iphone Widget képek:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

További widget képek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr252684464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása