Kollektíva

Reklám

Csirip

Néphang

Mémfal

Taggyűlés

adidas (3) ajándék (2) alkalmazás (4) alkohol (7) állás (2) állat (8) ambient (38) animáció (8) array (238) augmented reality (5) autó (15) axe (3) bank (4) banner (3) beteg (3) botrány (12) brandfestival (4) buzz (2) bys (7) cadbury (2) cannes (7) celeb (4) chatroulette (2) coca cola (5) diesel (3) divat (4) dm (5) élelmiszer (2) élményhajsza (351) erőszak (3) erotika (19) erotikus (2) facebook (19) felnőtt (4) fesztivál (2) film (147) flashmob (4) foci (13) gerilla (12) greenpeace (2) hajléktalan (3) heineken (2) hellókarácsony (6) hoax (2) horror (3) humor (25) ikea (2) interaktív (6) interjú (5) internet (32) ipad (2) iphone (7) játék (5) jézus (2) kampány (2) karácsony (3) környezet (2) környezetbarát (2) közösség (3) közösségi (3) közösségi média (21) köztér (2) lee (2) lopás (2) lottó (2) márka (2) marketing (3) mcdonalds (5) média (4) meztelen (8) microsite (16) morbid (2) mozi (5) művész (2) névjegy (6) nike (3) nokia (3) nsfw (19) online (5) óriásplakát (5) orosz (2) őrült (2) óvszer (2) pályázat (2) paródia (2) pepsi (3) peta (3) philips (2) playboy (3) politika (4) print (12) rap (2) red bull (2) reklám (357) retro (8) samsung (2) sas istván (2) sci fi (2) social media (2) sör (10) sport (8) statisztika (3) super bowl (6) szex (3) szexi (6) születésnap (2) tánc (2) társadalmi célú (67) technológia (4) telekommunikáció (7) trendvekker (27) turizmus (2) tv (9) üdítő (2) ügynökség (4) ügyvéd (2) ünnep (2) valentin nap (2) verseny (5) vicces (20) viral (62) vírusfilm (52) vírusvideó (12) volkswagen (3) youtube (5) zene (25) Összes tag

Barátság


Élényhajsza – A McDonald’s halált okoz

2010.09.15. 15:29 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza társadalmi célú reklám film mcdonalds

Legalábbis ezt állítja egy amerikai társadalmi célú reklámkampány, amely mérsékelni próbálja a szív- és érrendszeri betegségekben elhunyt washingtoniak számát. A provokatív reklámfilmben egy boncasztalon fekvő hullát látunk, akinek kezében ott lapul egy félig megcsócsált hamburger. Az üzenet már ennél a pontnál is átjön, de a film végén lévő zárókép és a Meki átírt szlogenje („I was loving it”) teszi fel az i-re a pontot.
 
A kampányt egy orvosokból és táplálkozás szakértőkből álló non-profit szervezet, a Physicians Committee for Responsible Medicine (PCRM) készítette. Szerintük nem csak a McDonald’s, hanem minden gyorsétterem bűnt követ el az emberek ellen, mivel olyan magas zsír- és koleszterintartalmú ételeket árulnak, amelyek könnyen szívrohamot okozhatnak. Washington különösen veszélyeztetett, hiszen a városban több Meki, Burger King és KFC van, mint bármilyen más, hasonló lakosságú amerikai városban. Ennek következtében évente 1500 ember leli halálát a hamburgerbe bújt ördög miatt.  

A kampányüzenet azt sugallja, hogy a McDonalds megöli az embereket. Ez azonban így nem igaz. Az amerikai emberek ölik meg saját magukat, amikor mértéktartás nélkül, hetente többször is gyorséttermekben lakmároznak. Az étel nem tud ölni, csak akkor, ha túlzásba visszük és ész nélkül esszük. Tudta ezt jól a PCRM is, de számukra könnyebb volt kiválasztani egy főellenséget, mintsem pusztán arról beszélni, hogy együnk néha zöldséget, gyümölcsöt és egészséges ételeket. Nem lehet ezért hibáztatni őket, hiszen ők csak sokkolni akarták a lakosságot – ami nélkül manapság már nehezen lehet sikeres társadalmi célú kampányt készíteni. Persze a gyorséttermeket sem lehet védeni, mivel nagy szerepet játszanak ők is a problémában. De nem lehet mindent rájuk kenni, hiszen az ember – létéből fakadóan – önpusztító, megy neki a halál önállóan is.
  
Az igaz, hogy manapság nem mindig könnyű egészségesen táplálkozni, de azért érdemes azon elgondolkozni, hogy mi mindent veszíthetünk, ha nem figyelünk oda az étrendünkre. Ne mást hibáztassunk, csak nézzünk mélyen önmagunkba és (t)együk azt, amit jónak látunk! A többi már csak elhatározás kérdése. 

Álommeló a McDonalds-nál

2010.08.16. 10:00 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám ambient mcdonalds

Aki szerint csak fárasztó és alantas munkát lehet végezni a Mekinél, az nagyot téved. A kanadai Cosette reklámügynökség és a helyi gyorsétteremlánc ugyanis megalkotta minden idők legjobb munkakörét, ahol nem kell mást csinálni, csak jóízűen aludni.
 
A különleges melót a McDonalds két hétig tartó ingyen-kávé promóciójához találták ki és a vancuveri metrókon "végezték". A felbérelt hostessek a metró belsejében kihelyezett plakátok alatt szundítottak, ezáltal közvetítették az fő üzenetet. A plakátokon a következő szöveg volt: „Úgy tűnik, valakinek jól jönne egy ingyen kávé”
 
A metró utasai vették a lapot, mosolyogtak, majd elmentek inni egy ingyen kávét – hangzik el az akcióról készült videófelvételen.  De ezt el is tudjuk képzelni, hiszen a rendkívül egyszerű, mégis hatásos élménypont önmagáért beszél. Ismét behúzhatunk egy rovátkát a McDonalds kreatív megjelenéseihez. 


McNapóra óriásplakáton

2010.06.14. 13:53 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám óriásplakát ambient mcdonalds

Különleges óriásplakátot készített a McDonalds Chicago-ban, amely a nap sugarát felhasználva buzdítja az éhes járókelőket a délelőtti fogyasztásra. Az óra a napszaknak megfelelően, mindig más McReggelis különlegességre mutat, így a reggeli órákban kávét és McMuffint, dél környékén pedig már laktatóbb szendvicseket kínál.
 
Az öltet természetesen csak napos időben működik – ami a Szeles városban nem biztos, hogy a legjobb húzás –, de ettől függetlenül biztosan sokat hoz majd a konyhára. A kreatív ötletért a Leo Burnett munkatársai felelnek, akik az óriásplakátot egy közeli Mekivel szemben építették meg.
 

A McDonald’s melegeknek reklámoz

2010.06.03. 17:27 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám film mcdonalds

Érdekes kezdeményezésnek lehetünk szemtanúi ebben a francia McDonald’s reklámfilmben, amely kifejezetten a homoszexuális embereket szólítja meg. Az ötletért felelős Euro RSCG reklámügynökség a spotot felrakta a Youtube-ra is (angol felirattal), hogy az amerikai piacon is megnézhessék az állampolgárok – akik a tévében sosem fogják látni, mivel ott nem merik leadni.
 
És mint azt sejteni lehetett, az amcsik és a kommentezők egyből egymás torkának estek. Valaki a melegeket szidja, van, aki a Mekit és a franciákat, és vannak olyanok is, akik mindenkit. De ez nem olyan meglepő, hiszen a gyorsétterem-lánc effajta próbálkozása már korábban is nagy port kavart az intoleráns körökben. De ennyit a körülményekről, most vegyük szemügyre egy kicsit a reklámfilmet!  
 
Nagyon nehéz megfogalmazni, hogy mit érzünk, hiszen külső szemlélőként próbáljuk megérteni azt, amit igazából csak a melegek érthetnek. Elsőre nem tetszett a spot, ám másodjára már láttunk benne fantáziát. A 45 másodperces történetben bepillantást nyerhetünk egy fiatal fiú titkába, amit rejteni próbál a külvilág és az apja elől – nem nehéz kitalálni, hogy mi az. Az apuka szavain és életfelfogásán keresztül érezhetjük, hogy mennyire lehetetlen helyzetben van a srác, akinek esélye sem lenne, hogy apja elfogadja. Ellentétben a McDonald’s-al, ahol mindenkit szívesen fogadnak; „Gyere, ahogy vagy”, szól a film végén a fősor. És ennyi az egész. Nincsen benne rózsaszín Ronald McDonald, provokatív jelenetek és semmilyen sértő momentum, mégis sokan kiakadtak rajta.
 
De az agresszív és buta hozzászólásokon kívül vannak más, sokkal "szakmaibb" vélemények is a világhálón. Sokan erőltetettnek és/vagy ellentmondónak találják a filmet. Szerintük többre mentek volna, ha egy meleg párt mutatnának, akik a Mekiben mulatják az időt, vagy ha a srác egyszerűen bevallaná az apjának az igazat. Minden bizonnyal az is egy járható út lett volna, ám akkor elveszett volna az a megfoghatatlan valami a filmből, ami többé teszi egy átlagos, kiszámítható reklámnál.
 
Nem biztos, hogy egy olyan történet volt a legjobb választás, ahol egy melegnek rejtegetnie kell a másságát, de biztosra vesszük, hogy sokan vannak még ilyen cipőben – főleg az olyan fiatalok, mint a filmben lévő fiú. És lényegében itt van a kutya elásva, hiszen a film nem a melegeket, hanem a fiatal melegeket próbálja megfogni. Ha úgy vesszük ez is csak egy szegmentálás, aminek van értelme a multi részéről. És, hogy mit nyújthat a gyorsétterem egy identitásával küszködő gyereknek, azonkívül, hogy felhizlalja? Semmit. Nekik pont elég, ha bemennek egy Big Macre.
 
Kíváncsiak vagyunk, hogy ezek tükrében nektek mi a véleményetek. 


Musical a McDonald's-ban

2009.03.28. 12:24 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza vírusfilm reklám mcdonalds

Bizonyára veletek is előfordult már, hogy egy kapkodós ébredés/munkába indulás miatt nem tudtatok megfelelő reggeli elemózsiát biztosítani magatoknak. Ilyenkor mentőövként jól jönnek a pékségek, illetve ábécés pótmegoldások, melyek azonban korántsem tudják mindig kielégíteni az aznapi gasztro-vágyainkat.
 
Az egyik ilyen alkalommal – még jó pár évvel ezelőtt – úgy döntöttem, hogy kárpótolom magam a sietség miatt és veszek egy jó kis hamburgert a McDonalds-ban. De a legnagyobb megdöbbenésemre a pultnál álló „Timi vagyok” azt közölte, hogy reggel 10 előtt nem árusítanak ilyen termékeket, mert az nem illik bele a cég egészségtudatos táplálkozási előírásába. (Mintha a zsíros, baconos-tojásos reggeli csemegék egészségesebbek lennének…..) Szóval bármennyire is próbáltam kedvesen udvarolni a fogszabályzós, 40 kiló fölösleggel bíró leányzónak, képtelen voltam rávenni, hogy adjon nekem egy Big Mac-et.
 
Így járt az alant lévő videóban Pharell is, aki a párizsi reptéren – reggel 6 órakor – arra próbálta meg rávenni a kiszolgálókat, hogy könyörüljenek meg rajta és adjanak neki egy Macet. A színészi képességekkel megáldott srác még egy ad-hoc musicalt is előad csak, hogy megkönyörüljenek rajta, de mindhiába.
 
És mégis mi köze van ennek a reklámokhoz? A szemfüles YouTube fanok láthatják, hogy a videó infóban az van írva: „Ez a videó 2009. március 24-én lett felvéve egy Flip Video felvevővel.” És milyen véletlen, egy korábbi vicces videóban (David a fogorvos után) is ugyanez a szöveg szerepel. Aha. Itt van a vírus elásva.
 
Létezik ugyanis egy Mino nevezetű cég, akik ultra kicsi, de mégis kiváló minőséget produkáló kamerákat készítenek, és akiknek a fiatalos stílusába pont beleillik egy ilyen vírusfilm. Nem vagyok 100 százalékig biztos a dologban, de nagyon valószínűnek tartom, hogy nekik volt közük mindkét videóhoz. Ti hogy gondoljátok?