linfeng:
In diesen Jahren wurden <a href="http://www.raybansonnenbrillen.net"> Ray Ban Sonnenbrillen&... (2010.04.07. 07:27)
ABC rap
Robi, a hód:
@elinnen: "Hanem peldaul ha egy rutinos pszichologusnak odaadod az elmul evben megnyitott , es elo... (2010.03.16. 14:16)
Élményhajsza – Gonosz a Google?
Nemsokára itt van Halloween, amely az angolszász országokban a boszorkányok, kísértetek és egyéb szellemek ünnepe. Amerikában ilyenkor az ajtók előtt jelmezbe öltözött gyerekek jelennek meg, akik Trick or treat!, szabadon fordítva: „Cukor vagy bot!” („Cukrot vagy csínyt!”) kiáltással szólítják fel a lakókat némi édesség átadására. A srácok egész éjjel az utcákat róják, és sokszor vadidegenekhez is becsöngetnek. De mi van akkor, ha a ház tulajdonosa szexuálisan aberrált, perverz vagy csak büntetett előéletű?
Ahogy az iPhone reklámokban mondják, „There’s an app for that” (Van rá alkalmazás). Megjelent ugyanis minden idők legelső alkalmazása – szifonra és Androidra egyaránt –, amelyben szexuális zaklatók és egyéb rosszarcú emberek tartózkodási helyét nézhetjük meg, ráadásul nem is akárhogyan. Az augmented reality technológiát használó program valós időben helyezi rá a telefon kijelzőjére az adatbázisban fellelhető zaklatókat, így azokat messzire elkerülhetjük – legyen épp Halloween vagy egy átlagos este a városban.
A különleges alkalmazást a BeenVerified nevű cég készítette, amely háttérelemzéseket és bűnügyi adatokat szolgáltat az ügyfelek részére, persze borsos áron. Az alant látható vírusvideóval és a perverz-keresővel szeretnék növelni a bevételeiket, melyekből 5-5 százalékot egy amerikai zaklatás elleni szervezetnek adnak majd. A filmben nem más látható, mint a 24 óra alatt világsztárrá vált Antoine Dodson, akinek nővérét pár hónapja meg akarták erőszakolni, és aki azóta elhivatottan küzd a perverzek ellen. Valahogy így:
A szibériai tigris a legnagyobb testű tigris, és a legritkább alfaj. A huszadik század elején még kilenc alfaj volt és százezer tigris élt világszerte, de az embernek és a vadászatnak köszönhetően három azóta kipusztult – a jávai, a bali és a kaszpi tigris. Mára a kihalás szélén álló ritka állatfaj állománya világszerte csak néhány száz egyedből áll.
Hogy felhívja az oroszok figyelmet erre a problémára, a WWF egy rendkívül kreatív, ám annál durvább módját választotta a sokkolásnak: zsákmánnyá tette az embereket. Az augmented reality (AR) és egy különleges póló segítségével szitává lőtte az oroszokat, hogy ezáltal is jobban beleéljék magukat szegény tigrisek helyzetébe.
Mint az a videóból is kiderül, a kampányt offline és online egyaránt elindították. Moszkva néhány ruhaboltjában speciális próbafülkéket készítettek, ahol a vásárlók egy nagyobb monitoron nézhették végig, ahogy hasba lövik őket. A boltok mellett egy honlapot is készítettek, így az országban szétosztogatott pólókat is ki tudták próbálni az emberek.
Állítólag nagy sikere volt a kampánynak a közösségi médiában, 200 ezer orosz mondott nemet a gyilkolásra – bármit is jelentsen ez. Annyi biztos, hogy egy újabb felhasználási módját ismerhettük meg az AR technológiának, amely emlékezetes élménypontot hagyott minden ember fejében. Elismerésünk a WWF-nek.
A rendszeres ADrenalin olvasók tudhatják, hogy nagy rajongói vagyunk az Augmented Reality (Kiterjesztett Valóság) technológiának, amely kombinálja a való világot a számítógép által generált adatokkal, és így lélegzetelállító vizuális élményben részesíti a felhasználókat. A dolog lényege, hogy egy webkamera vagy mobiltelefon felé mutatott kóddal a program egy valós idejű tartalmat (pl. képet, szöveget, stb.) varázsol az adott platform képernyőjére – webcamnál a számítógép monitorára, telefonnál a kijelzőre. Ez a technológia számos lehetőséget rejt magában a márkák és a játékfejlesztők számára, amit persze külföldön már jó ideje ki is használnak a reklámozók.
A hazai Samsung- és Sport Szelet kampány után most ismét szemtanúi lehetünk ennek a virtuális játékszernek, hála egy T-Mobile alkalmazásnak, amivel a telekom cég a Relaxnet mobilinternet-csomagját népszerűsíti. Mi a PestiEst múlt heti kiadványában találkoztunk a játékra buzdító, kétoldalas hirdetéssel, amin ott díszeleg a kód, a microsite címe, illetve némi használati útmutatás a technológiában kevésbé járatos olvasóknak – és nyílván belőlük van több. A headline – „Keltsd életre a világot!” – azt sejteti, hogy valami izgalmas és interaktív dologra számíthatunk, a röplabdázó fiatalok pedig azt, hogy a játéknak valamilyen módon köze lesz a sporthoz.
És ez így is van. A honlapon egy letisztult vizuál és egy buzdító szöveg olvasható: „Kamerázz és labdázz!” Miután beizzítjuk a kameránkat, kinyúl egy kéz a laptopból és kezdetét is veheti a nagy röplabdapörgetés.
A kampány a maga nemében egyedülálló, hiszen most először élvezhetik a magyar felhasználók az Augmented Reality nyújtotta márkaélményt egy T-Mobile kampányban. Marketingkommunikációs szempontból is teljesen rendben van, hiszen az alkalmazás a cég egyik fő üzenetét, a szórakozást helyezi a középpontba. Talán lehetett volna komplexebb, bár figyelembe véve a technológia újdonságát, valószínűleg direkt készült ilyen egyszerűre. Azonban ha sikeres lesz ez a mostani kampány, a legközelebbi már nyílván összetettebb, ezáltal még szórakoztatóbb lesz.
Biztosak vagyunk benne, hogy előbb-utóbb más hazai márkák is ki fogják próbálni a technológiát, amely teljesen új dimenziókat nyithat meg a fogyasztók a szórakoztatásában – és mostanság bizony érdemes erre koncentrálni egy online kampány esetén. Az alkalmazásról készült egy összefoglaló videó, amit ti is megnézhettek.
Amennyiben Ti hallottatok más hazai AR kampányról, írjátok meg kommentben!
Az elmúlt 90 év alatt az emberek számtalan lenyűgöző csodát és effektet láthattak a tévék és a mozik képernyőin, így szinte már hozzászoktak ahhoz, hogy bármi megtörténhet a szemük előtt. A szórakoztatóipar mellett persze a reklámipar is jelentősen hozzájárult a technológiai újításokhoz, aminek köszönhetően már nem csak a mozi teremben és tévéképernyő előtt érhet minket varázslat, hanem az utcán és a mobilunkon is – gondolunk itt például az augmented reality-re.
A szakmának most újabb technológia áll a rendelkezésére, amely az eddigieknél látványosabban és különlegesebben képes bemutatni a termékeket. A RealFiction nevű cég ugyanis megalkotta az augmented reality és a holografikus illúziók egyvelegéből létrejött technológiát, ami szemet kápráztató dolgokra képes.Odébb van még, de pár év múlva lehet, hogy a hipermarketek és bevásárlóközpontok polcain izgő-mozgó, háromdimenziós termékek fognak minket vásárlásra csábítani. Hogy miről beszélek? Nézzétek meg a videót, és kiderül!
Az ADrenalinon korábban már többször is szó volt az Augmented Reality-ről, egy újfajta számítógépes technológiáról, amely kombinálja a való világot a számítógép által generált adatokkal, és így lélegzetelállító vizuális élményben részesíti a felhasználókat. A dolog lényege, hogy egy webkamera vagy mobiltelefon felé mutatott kóddal (vagy sokszor kód nélkül is) a program egy valós idejű tartalmat generál az adott platform képernyőjére (webcamnál a számítógép monitorára, telefonnál a kijelzőre). Ez a technológia számos lehetőséget hordoz magában, mind a marketingesek, mind a játékfejlesztők számára – amit persze sokan máris kihasználnak. Ez a csodás élménypont biztosan megmarad minden olyan ember fejében, aki találkozik vele.
A következőkben 10 olyan reklámos és nem reklámos AR példát mutatunk be, melyek a saját területükön etalonnak számítanak.
Layar Browser – Lásd a világot!
A Layar alkalmazásának köszönhetően új szemmel nézhetjük a világot. A telefon kameráját felhasználva valós időben láthatunk új információkat a környezetünkről – legyen az egy kiadó lakás, közeli klub vagy álláslehetőség. A képernyőn megjelenő ikonokra kattintva pedig részletes információkat is megtudhatunk a látottakról.
Ez mind szép és jó, de megkövetel egy olyan adatbázist, melyet egyelőre csak külföldön tettek hozzáférhetővé. (A videóban például Amsterdam utcáit fürkészik.)
Stella Artois Bar Guide– A kocsmakereső
Hasonlóan a Layar-hoz, ez az AR alkalmazás is extra infókkal lát el minket. Mint a nevéből is látszik, olyan bárokat és klubokat jelenít meg a képernyőn, ahol Stella Artois söröket forgalmaznak.
Ez a remek kis reklámfogás nagyon hasznos lehet egy tikkasztó nyári napon, mikor kedvenc sörünk után kutatunk a városban. Az alkalmazás számos országban működik, de – nem meglepő módon – Magyarországon egyelőre még nem.
Az alant lévő videót egy londoni építész tanonc, Keiichi Matsuda készítette, aki megmutatta, milyen is lesz a - nem túl távoli - jövő. A jövő, ahol mindent a logók és a reklámok uralnak és ahol az emberek szinte már szimbiózisban élnek a márkákkal. Nézzétek meg, érdekes kis vasárnapi fantáziálgatás.
Ismét egy újabb márka látta meg a lehetőséget az augmented reality varázslatos világában. Ez a márka pedig nem más, mint a marketingkommunikáció élvonalában sprintelő, mindig innovatív és fiatalos IKEA.
E magasztaló sorok kissé erősnek tűnhetnek, de az igazság az, hogy a bútorokat és otthoni kiegészítőket forgalmazó cég tényleg telibe találta ezt a telefonra készült AR alkalmazást, ami több mint puszta lar pour l'art bohóckodás. A cég ugyanis lehetővé tette az embereknek, hogy „hazavigyék” és kipróbálhassák a termékeket a saját otthonukban. Gondoljunk csak bele, mennyi időt és energiát spórolhatunk meg, ha letesztelhetjük, hogyan mutatna nappalinkban egy IKEA-s kanapé – ráadásul különböző színekben.
Mindehhez csak le kell tölteni telefonunkra az alkalmazást, kiprintelni az indító kódot, és máris csomó bútor, dísztárgy és egyéb kiegészítő áll a rendelkezésünkre, amit a mobilunk kamerája segítségével egyből 3D-ben láthatunk szobánk bármelyik pontján.
Bár az ötlet nem teljesen új keletű – hiszen két lelkes diák korábban már eljátszadozott az Augmented IKEA katalógus gondolatával –, mégis nagyon örülünk, hogy a marketingesek végre elkészítették ezt az élvezetes kis alkalmazást. (Ami az itthoni iTunes Store-ból persze megint csak nem érhető el...)