Kollektíva

Reklám

Csirip

Néphang

Mémfal

Taggyűlés

adidas (3) ajándék (2) alkalmazás (4) alkohol (8) állás (3) állat (9) ambient (46) animáció (10) array (174) augmented reality (7) autó (15) axe (4) bank (4) banner (3) beteg (3) botrány (13) brandfestival (4) burger (2) buzz (2) bys (7) cadbury (2) cannes (7) celeb (4) chatroulette (4) coca cola (5) diesel (3) divat (5) dm (5) élelmiszer (3) élményhajsza (395) erőszak (3) erotika (20) erotikus (2) facebook (22) felnőtt (4) fesztivál (2) film (157) flashmob (4) foci (15) gerilla (16) globális felmelegedés (2) google (2) greenpeace (2) hajléktalan (3) heineken (2) hellókarácsony (6) hoax (2) honlap (2) horror (4) humor (27) ikea (2) interaktív (7) interjú (11) internet (36) ipad (2) iphone (7) játék (5) jézus (2) kampány (4) karácsony (3) kommunikáció (3) környezet (2) környezetbarát (2) közösség (4) közösségi (4) közösségi média (26) köztér (2) lee (2) lopás (3) lottó (2) magyar (3) márka (2) marketing (4) mcdonalds (6) média (6) meztelen (8) microsite (18) morbid (2) mozi (5) művész (2) névjegy (11) nike (3) nokia (3) nsfw (19) online (6) óriásplakát (7) orosz (2) őrült (2) óvszer (2) pályázat (2) paródia (2) pénzügy (3) pepsi (3) peta (3) philips (2) playboy (3) politika (5) print (23) rap (2) red bull (3) reklám (406) retro (8) sajtó (2) samsung (2) sas istván (2) sci fi (2) social media (2) sör (12) sport (12) statisztika (3) super bowl (7) szex (3) szexi (6) születésnap (2) tánc (2) társadalmi célú (73) technológia (4) telekommunikáció (9) trendvekker (36) turizmus (2) tv (9) üdítő (2) ügynökség (6) ügyvéd (2) ünnep (2) valentin nap (2) verseny (5) vicces (20) viral (71) vírusfilm (55) vírusvideó (14) volkswagen (3) youtube (6) zene (28) Összes tag

Barátság


A világ legrosszabb korcsolyázója?

2011.01.31. 10:34 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza vírusfilm reklám humor gerilla

Furcsa performance szemtanúi lehettek a New York-i Bryant Parkban korcsolyázók, amikor egy pocakos, szörnyű pulcsis bácsi nem tudott lejönni a jégfelújításkor a pályáról. A nézők eleinte nagyon szurkoltak neki, többen a telefonjukat is elővették, hogy hátha nagy eséseket láthatnak, ám erre valószínűleg még ők sem számítottak. A pocakos bácsit ugyanis Moir Shoffmannak hívják, és majdnem 50 évnyi jégtáncos-tapasztalattal rendelkezik.

A performance - nem meglepő módon - nem spontán robbant ki az úriemberből, az Improv Everywhere színész-akciócsapat bízta meg vele, az akcióval a New York Jégszínházat népszerűsítették. „Ez nem flashmob, már két évvel az első flashmobok előtt csináltunk ilyet” - írja a társulat honlapja, ahol afféle nyilvános jókedv- és káoszokozókként hivatkoznak saját magukra.

A csapat több nagy durranást tudhat már maga mögött, többek között ők a felelősek a mára világnappá nőtt  "metrózzunk nadrág nélkül" projektért is. Itthon sajnos már lecsúsztunk a dologról, de semmi akadálya, hogy valaki megszervezzen egy nyári változatot is.

Az Improv Everywhere célja alapvetően a szórakoztatás, de a FAQ-on átrágva magunkat kiderül, hogy óvatosan bár, de vállalnak kampányokat is. Eddigi munkáikat böngészve egyértelmű: a nem-flashmobokat szervező társulat tökéletes példája annak, hogyan kell szolidan belefolyni gerillakampányokba úgy, hogy közben a funkyfaktorunk is megmarad. Emlékezhetünk például a Stride rágó által szponzorált "Hol a fenében van Matt?"-videókra (amiről azt is terjesztették, hogy fake, de ez is a kampány része volt), de a csoport oldalát böngészve számtalan egyéb jó vírusötlet eszünkbe juthat. A kisbolt zöldségespultja körüli minimusical például egész egyszerűen zseniális.

 




Mindenki beszéljen Kobe Bryant kígyójáról!

2011.01.26. 09:41 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám vírusfilm internet

Kobe Bryant, a Los Angeles Lakers dobóhátvéde körül forog a Nike legújabb kampánya, amelyben a kosárlabdázó egy rossz ösvényre tévedt szuperhőst alakít.

A Fekete Mamba nevet vicces módon saját magára találta ki a sportoló, aki szerint abban is hasonlítanak a kígyóval, hogy mindketten "99%-os pontossággal, maximális gyorsasággal képesek lecsapni" - a Nike pedig annyira egyetért ezzel, hogy rögtön egy nyolcperces kisfilmet rendeztetett ezzel a címmel. A Fekete Mamba-kampány fő elemét februárban lövik majd fel, és Kobe Bryanten kívül láthatjuk benne Bruce Willist, Danny Trejot, a rendező pedig nem más, mint a Sin City és a Grindhouse készítője, Robert Rodriguez.

A kampányt készítő R/GA egy sajátos online elemmel is kiegészíti a kampányt: ha a Twitteren elegen beszélnek Kobe filmjéről, vagy használják a gyorsaság, bajnok, szív stb. keresőszavakat, a kampány oldala megváltozik, újabb és újabb tartalmak és videók lesznek elérhetők. Az első ilyen határ 1500 csirip óránként, ami természetesen még feljebb és lejjebb is mehet. A határ áttörésekor következik a "mamba-pillanat", ami hat órán keresztül tart, aztán jöhet a következő fokozat - a tweeteket segítendő pedig meg lehet nyerni az új Nike Zoom Kobe VI cipőt, ha annyit posztolunk: #mambamoment.

A videót mindenesetre érdemes lesz megnézni, utána pedig kíváncsian várjuk, mennyire tudja majd a Fekete Mamba tematizálni a Twittert.

via: Adweek

 


Mégsem utáljuk a reklámfilmket?

2011.01.18. 13:39 - ad-renalin

Címkék: vírusfilm közösségi média reklám tv

A tévé előtt ülve mindenki megesküszik rá, hogy utálja a reklámokat: hangosan felszisszenünk, kaparászunk a távirányítót keresve, és leverjük a poharat. Az internet azonban teljesen más terep: az Unruly Media vírusspirálja tökéletesen megmutatja, hogyan nőtt a reklámvideók népszerűsége az elmúlt években.

Az oldalon 2006 és 2010 között nézhetjük meg, melyek voltak a legtöbbször megosztott videók. Míg a 2006-ban a Duval Guillaume rosszgyerekes óvszerreklámja 92 ezer megosztással nyerni tudott, 2011-ben a Nike gigaszpotja csaknem 600 ezer megosztással végzett az első helyen. 

Persze, ha belegondolunk, 2006 nagy részében még nem volt mindenki számára nyilvános a Facebook és a Twitter is csak az év végére indult el - ezek tehát nem játszhattak szerepet a videók terjedésében. Amint ezek az eszközök megjelentek, a megosztási kedv is drámaian megnőtt: míg öt éve 300 megnézésre jutott egy megosztás, 2010 végén már minden 33. néző tovább is osztja a videókat.

Akkor most szeretjük a reklámfilmeket?


Túlságosan szókimondó Dacia-reklám

2011.01.11. 12:05 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám film vírusfilm botrány autó

Vannak olyan tévéreklámok, amelyek bár nem sértik a józan erkölcs (és ész) határait, mégis betiltják őket bizonyos országokban. Ezek az alkotások legtöbbször a túlzottnak ítélt erotikus tartalom, vagy a brutális jelenetek miatt kapnak piros lapot – ami után már csak a neten közvetíthetik tovább a márkaüzenetet.  Érdekes belegondolni, hogy ilyenkor sok-sok átdolgozott óra és kreatív szakember munkája megy "kárba", akik valószínűleg nem is sejtették, hogy ez lesz.
 
Ellentétben a holland Artcore produkciós cég munkatársaival, akik nagyon is jól tudták, hogy nem fogják adásba adni a Dacia számára készített filmjüket. A humoros, ám annál szókimondóbb spotban balkáni alkudozással vásárolnak egy Dacia Dustert, amely az európai minőséget képviseli, mégis román áron lehet hozzájutni. A szokatlan szituációban olyan mondatok hangzanak el, mint például: „Lefogadom, hogy a hátsó ülésen csináltad anyáddal, és közben apád végignézte.” vagy „Odateszem a fa**om a bajszod alá te koszos cigány.”
 
A reklámfilm rendkívül gyorsan terjed a Youtube-on, köszönhetően a „betiltott” szócskának a videó nevében, amire mindig vevők az internetezők. A terv tehát bevált, sikerült egy olyan filmet készíteni, ami nemcsak, hogy sok emberhez eljutott, de szókimondóságával ki is emelkedik az átlagos autóreklámok közül. Ti mit gondoltok róla? Humorosnak, netán sértőnek találjátok?
  


2010 legjobb vírusvideói

2010.12.10. 12:12 - ad-renalin

Címkék: trendvekker reklám vírusfilm

Nemsokára itt az év vége. Ilyenkor mindenki szeret kicsit visszatekinteni, és számvetést tartani az elmúlt esztendőről. Ezért szeretnénk most mi is megosztani veletek a Mashable legújabb cikkét, amiben 2010 leginnovatívabb vírusvideóit válogatták össze. A válogatásba offline és kifejezetten online célra készített alkotások is bekerültek, melyek közös ismérve, hogy nagyon szórakoztatóak. Ha a sorrenddel nem is teljsen, a válogatásba bekerült gyöngyszemekkel mindenképpen egyetértünk – nagyrészükről már mi is írtunk itt az ADrenalinon.

 

1. Állati Youtube videó
A Tipp-Ex kampánya tökéletes példája annak, miként lehet egy poros márkát frissen és szórakoztatóan reklámozni. Nem akarjuk lelőni a poént, de a kezdeti, b-kategóriás jelenet után olyan élményben lesz részetek, amit egy jó ideig nem fogtok elfelejteni. Humoros, újszerű és mindenekelőtt nagyon szerethető kampányról van szó, amiben kedvünkre szórakoztathatjuk magunkat.
 
 
Ügynökség: Buzzman

 

2. Az ölelés ereje

Ezt a gyönyörű és szívhez szóló társadalmi célú reklámfilmet az angliai Sussex Safer Roads Partnership (SSRP) készítette, és legfőbb célja, hogy a biztonsági öv használatára hívja fel az emberek figyelmét. Az „Öleld meg az életet” című kampány 90 másodperces filmjében nincs vér, nincs sikítozás és megcsonkított testek, nincsenek szomorú hozzátartozók és tragikus jelenetek. A spot mégis olyan hatást gyakorol az emberre, hogy szinte könnyezni támad kedve. Nem véletlenül nyerte meg az év Youtube reklámja címet is.
 
 
Ügynökség: Alexander Commercials

Szőke nők vs. okostelefon

2010.12.03. 16:33 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám vírusfilm

„Szupertitkos mobiltelefon-tesztelési módszerek szivárogtak ki! A Nagy Terméktesztelő Intézetben modellek, gyerekek és nagyszülők közreműködésével próbáltak ki különböző okostelefonokat. A videókból kiderül: milyen, ha a szőke nő kutyául beszél? Hogyan tartja a nagypapa a telefont, ha fényképezni szeretne? Milyen trükkökkel lehet egy ugrándozó békát tűélesen lekamerázni? Mindezeket egy remek színészi vénával megáldott koordinátor kénytelen levezényelni, összesen három komikus felvonásban."
 
Mindez persze csak a Sony Ericcson víruskampánya, amely pár hónappal ezelőtt már bejárta a világot, de most végre idehaza is felhasználták. A filmek a márka Update szolgáltatására hívják fel a figyelmet, amellyel a felhasználók könnyedén frissíthetik telefonjaik szoftverét. Nézzük hát a "profi felhasználókat".

 

A világ legtrendibb falva

2010.11.22. 15:40 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám vírusfilm divat

Ti tudtátok, hogy a Földközi-tenger legnagyobb szigetén, Szicíliában élnek a világ legdivatosabb emberei? A 8333 lakosú Agirában még az idős bácsik és nénik is olyan trendik, hogy Lakatos Márk csak egy útszéli csövesnek tűnik mellettük. Nem hiszed? Nézd meg a videót! 

Persze ez az egész csak egy jópofa promó, amit a Fashion Village divatlánc szicíliai boltjának nyitására készítettek. Az üzlet november 26-án tárja ki kapuit a nagyérdemű előtt, így a márka úgy gondolta csinál egy kis hírverést. Idáig egész jól sikerült nekik, hiszen (csak) ezt a videót már több mint 75 ezren nézték meg a Youtube-on. Az már teljesen más kérdés, hogy ki mit gondol a divatról… 

Pacman a reklámokban

2010.11.08. 11:59 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám ambient print vírusfilm pacman

Idén ünnepelte harmincadik születésnapját a világ egyik legismertebb videójátéka, a Pacman. A kultusszá vált sárga figura legalább annyi önfeledt órát nyújtott a gémereknek, mint ahány kreatív ötletet a reklámszakembereknek. Az elmúlt években sorra látnak napvilágot a Pacman-es reklámok, szinte véget nem érő kreatív megközelítésekből, melyek valahogy mindig illeszkednek a márkaüzenethez. Ennek örömére készítettünk egy kis összeállítást, amelyben a legjobb ilyen megjelenéseket válogattuk össze.
 
Vírusfilmek:
 
Kezdjük a szemlét a Chevrolet legújabb vírusfilmjével, amit az autómárka kínai ügynöksége készített profi autóversenyzőkkel. A bevállalós akcióban felépítettek egy óriási pályát, ahol pont úgy kergetőznek az Chevik, mint a Pacman és a szellemek. Nagyon tuti!

 

A kiváló minőségű noteszeket gyártó, nagy történelmi múlttal rendelkező Moleskin vírusfilmje pár hete indult útnak a neten, és azóta több tízezer blogban és státuszfrissítésben szórakoztatta a népet. A stop motion technikával készült videó egyszerű, szép és letisztult, akárcsak maga a termék.

 

 
Köztéri megjelenések:

Szivatás óriáskivetítőn

2010.11.05. 15:45 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám vírusfilm gerilla

Te mit szólnál, ha egy egész stadionnyi ember előtt kijelentenék, hogy büdös vagy? Megmutatnának az óriáskivetítőn, mindenki rajtad nevetne, és nem tehetnél ellene semmit. Ráadásul még egy dezodor reklámhoz is adnád a neved.
 
Ez történt Jacob Domez-zel, akit egy baseball meccsen értek a váratlan események – legalábbis ezt akarja sugallni az alant látható vírusfilm, amely a Gillette legújabb gerillakampányát örökítette meg. Jacob feltehetően beépített ember, de a közönséget ez egyáltalán nem érdekelte, kegyetlenül kiröhögték a férfit.
 
A filmben lévő B.O. egyébként body odour-t, vagyis testszagot jelent, amely egyes embereknél köztudottan a büdös kategóriába sorolható. A Youtube-ra felkerült videót másfél hét leforgása alatt kb. 1 millió ember látta, ami már egész szépnek mondható. A kommentelők persze egymásnak estek, valaki szerint fake mások szerint megtörtént esetről van szó. Te mit gondolsz? 


Szívasd meg az ügyfeleket!

2010.10.19. 11:41 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza vírusfilm reklám kandi kamera

Manapság a márkák előszeretettel használnak rejtett kamerás felvételeket, hogy azokat később vírusfilmként indítsák útnak a neten. Nincs ez másképp a JetBlue légitársaság legújabb reklámkampányában sem, amiben gyanútlan New York-i lakosokkal tolnak ki. A gonosz csínyek azokat a problémákat mutatják be, melyekkel a repülő utasoknak nap mint nap szembesülniük kell: a szűk helyekkel, a drága italokkal, extra tarifákkal és a hülye alkalmazottakkal. „Ha nem viseled el a földön, miért viselnéd el levegőben?” – szól a kérdés a filmek végén.
 
Az ötlet rendkívül költséghatékony, ugyanakkor szórakoztató és jól átviszi az üzenetet. Az átvert emberek hihetően reagálnak, ezzel szembesítik a nézőt is a valós problémákkal. A filmek pedig szépen terjednek, 5 nap alatt átlépték a 100 ezres nézettséget. Az egyetlen hiba talán, hogy a videóban nem mondják meg a szerencsétleneknek, hogy miért is szívatták meg őket. Pedig kíváncsiak lettünk volna a reakcióikra. Talán útnak eresztenek majd egy werkfilmet is… 

Szívroham-automata

2010.07.22. 16:14 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám vírusfilm üdítő

Míg a Coca-Cola boldogság automatával, az idehaza kevésbé ismert Primo egy szívroham-masinával lepte meg a szomjas embereket.  A gyümölcsös üdítőket forgalmazó márka be szerette volna bizonyítani, hogy a fogyasztók sokkal jobban járnak, ha a szénsavas és cukros löttyök helyett inkább az ő hűsítő italukat isszák, ezért egy új-zélandi benzinkúton az éjszaka leple alatt olyan ijesztő meglepetést terveltek ki, amit bizonyára egyetlen vevő sem felejtett el.
 
Az üvöltő techno és a villogó fények ugyanis simán sokkot okozhattak (okoztak is) a gyanútlan tankolóknak, akik közül sokan annyira megijedtek, hogy a Primo hűtőjét már ki sem nyitották. Ez pedig semmiképp sem lehetett cél. A ráadás az egészben, hogy a "rossz" ital nekünk diétás Coke-nak tűnik – bár nem vagyunk teljesen biztosak benne. Kíváncsiak lennénk, hogy vajon mit szólnak majd a dologhoz az ügyvédek.
 
Ti egyébként mit csinálnátok? Poénnak fognátok fel az egészet vagy fejvesztve menekülnétek? 


Microsite-temető

2010.06.28. 16:30 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza microsite vírusfilm reklám

Különös videók kószálnak a kibertérben, gazdátlanul és magányosan. Némelyikük évek óta, mások már sokkal régebben keringenek a világhálón. Mint szélnek eresztett apró kis papírhajók, úgy sodródnak a digitális óceán véget nem érő hullámain. Furcsa és szokatlan, olykor titokzatos mondanivalójukat pedig csak azok érthetik meg igazán, kik a megfelelő időben akadnak rájuk.
 
Miről beszélek? A reklámszakma modern fegyveréről, a kampányok mézesmadzagjáról és a különös történetek porondmesteréről: a vírusfilmekről. Az elmúlt 10 év alatt oly sok ilyen videó indult útnak, hogy ha mindet meg akarnánk nézni, hamarabb jutnánk el a Marsra, mint ahogy a végükre érnénk.
 
A vírusfilm szórakoztat, meghökkent, sokkol, elvarázsol és nem utolsó sorban felcsigáz. Lehorgonyoz a tudatalattinkban, hogy ne szabadulhassunk tőle. És ott hagy pár szócskát és ezzel egy megoldást arra, hogy a végére járjunk a titokzatos rejtélyének. Ez a pár szó www-vel kezdődik és egy olyan világba mutat, ahol egy csapásra kitisztul minden. A káoszból egy kattintásra rend válik, az őrültek pedig felelősségteljes márkákká formálódnak. Úgy hívják ezt a helyet, hogy microsite.
 
Bár neve a kicsinységére utal, valójában nincs különösebb méretbeli megkötése – a maga behatárolt területén akár átfogó tartalmat és komoly funkcionalitást is felmutathat. Egy-egy kampányhoz, vagy kiemelt tevékenységi körhöz, termékcsoporthoz kapcsolódik, így könnyű és gyorsan áttekinthető információt nyújt a kalandoroknak...egy rövid időre. Az elmúlt években megszámlálhatatlanul sok ilyen oldal született a neten, melyek címe gyakran egy-egy vírusvideóban van elrejtve.
 
Igen ám, de mi van akkor, ha az a webcím már nem vezet sehova? Hogyan világosodhatnánk meg, ha pusztán egy 404-es felirattal tarkított, fehér oldalra érkezünk? Kitől kaphatnánk megoldást, ha még a kiszolgáló sem válaszol?

Mostanában sok olyan régi vírusvideóval találkoztam, melyek egy halott, rég elfeledett oldalra mutattak. Vajon levették, kitörölték, majd eltemették őket – ezzel is maguk mögött hagyva azt a sok-sok virtuális mellékterméket (videók, hivatkozások, cikkek és postok), ami születésükkor létrejött? Úgy tűnik, igen. A jövő nemzedéke így már sohasem fogja megtudni, hogy miért ugrándoztak le épületekről a trendi fiatalok, mitől emelkedett az óriási rágógumi-léggömb a levegőbe, és miért változott egy manöken szőrös férfivá. Csupán egy könnycseppet morzsolhatnak el a sír felett állva, és csak remélhetik, hogy volt valami értelme a szegény párának. 
 
Tisztelegjünk hát az emlékük előtt és ne hagyjuk, hogy a feledés homályába merüljenek! Nyugodjatok békében!