Kollektíva

Reklám

Csirip

Néphang

Mémfal

Taggyűlés

adidas (4) ajándék (2) alkalmazás (4) alkohol (9) állás (3) állat (9) ambient (53) animáció (10) array (141) augmented reality (7) autó (17) axe (4) bank (4) banner (3) beteg (3) botrány (13) brandfestival (4) burger (2) buzz (2) bys (7) cadbury (2) cannes (8) celeb (4) chatroulette (4) coca cola (5) diesel (4) divat (7) dm (5) egészség (2) élelmiszer (4) élményhajsza (421) erőszak (3) erotika (23) erotikus (2) facebook (22) felnőtt (4) fesztivál (3) film (163) flashmob (4) fmcg (2) foci (16) gerilla (17) globális felmelegedés (2) google (2) greenpeace (2) hajléktalan (3) heineken (2) hellókarácsony (6) hoax (2) honlap (2) horror (4) humor (27) ikea (2) interaktív (8) interjú (12) internet (39) ipad (2) iphone (9) játék (7) jézus (3) kampány (4) karácsony (3) kommunikáció (3) környezet (2) környezetbarát (2) közösség (4) közösségi (4) közösségi média (26) köztér (4) lee (2) lopás (3) lottó (2) magyar (3) márka (2) marketing (4) mcdonalds (6) média (6) meztelen (9) microsite (19) modell (2) morbid (2) mozi (5) művész (2) névjegy (13) nike (3) nokia (3) nsfw (20) online (6) óriásplakát (7) orosz (2) őrült (2) óvszer (2) pályázat (2) paródia (2) pénzügy (3) pepsi (3) peta (3) philips (2) playboy (4) politika (5) print (33) rap (2) red bull (3) reklám (433) retro (8) sajtó (2) samsung (3) sas istván (2) sci fi (2) social media (2) sör (12) sport (14) statisztika (3) super bowl (7) szex (3) szexi (6) születésnap (2) tánc (2) társadalmi célú (74) technológia (4) telekommunikáció (10) trendvekker (37) turizmus (2) tv (10) üdítő (2) ügynökség (6) ügyvéd (2) ünnep (2) valentin nap (2) verseny (5) vicces (22) viral (75) vírusfilm (55) vírusvideó (14) vodafone (2) volkswagen (3) youtube (6) zene (28) Összes tag

Barátság


Ne igyál és legyél maffiózó!

2011.02.21. 10:54 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza társadalmi célú reklám film

E poszt apropója a Dán Közlekedésbiztonsági Tanács kisfilmje az ivás és a vezetés összeférhetetlenségéről. A dán Made in Valby ügynökség többször is aláhúzza, mekkora butaság részegen a volán mögé ülni, bónuszként még statisztikát is belecsempésztek a történetbe - a bevezető képsorokhoz képest ez mindenképpen a forgatókönyv-írókat dicséri és egyfajta Guy Ritchie-s hangulatot ad a szpotnak.

Az ügynökségnek nem ez az első jól sikerült filmje a kampányból, előző szpotjukban a vezetés és a mobilozás között fennálló ellentétet vesézték ki, Patrick már ott sem tudta, hogyan is kell viselkedni, amikor a főnököt fuvarozza. Nagyon, nagyon várjuk már a "ne szexelj autóban"-részét is a kampánynak.

Nem ez volt az első innovatív józanság-kampány, láttunk már lovaglós megoldást is, de megismerkedtünk már a részegség fokozataival is. Így vezetni nem menő, és még a főnökünk is mérges lesz.


Twittelő hajléktalanok New Yorkban

2011.02.17. 13:21 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza viral társadalmi célú internet

Egyszerre szép gondolat és jó megvalósítás a BBH ügynökség három gyakornoka által kiötlött kampány, amely a New York-i hajlékatlanok helyzetére hívja fel a figyelmet. Az Underheard In New York projekt négy hajléktalan férfit követ a nagyváros utcáin, akiknek az ügynökség emberei mobiltelefont adtak, a kapcsolódó Twitter-felhasználókon keresztül pedig szó szerint láthatjuk azokat, akik egyébként láthatatlanok. A kampány nagyban hasonlít a nemrég bemutatott francia Samusocial-projektre, ám itt a képek helyett a szöveges üzeneteken van a hangsúly.

A négy hajléktalan Danny (@putodanny), Derrick (@awitness2011), Albert (@albert814) és Carlos (@jessie550) folyamatosan frissít - megtudhatjuk, mikor fáradtak, mit gondolnak arról, ha hajléktalannak hívják őket, hogyan próbálnak munkát szerezni, sőt, még kedvenc alvóhelyeiket is megosztják a követőkkel.

Bár a kampány nem közvetlenül azért született, hogy adományokat gyűjtsön, kitalálói azt remélik, hogy a nyilvánosság segít az adakozókedv növelésében, és egyre többen támogatják majd például azt az NYC Rescue Mission-t, amely többek között a twitterező hajléktalanoknak is szállást biztosít.  

Az ügynökség a négy férfi segítségével teszteli az ötletet, a jövőben pedig szeretnének még több hajléktalannak ilyen lehetőséget nyújtani.


Real-time csövezés

2011.01.03. 12:51 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza társadalmi célú reklám microsite hajléktalan

Az emberek többsége úgy gondolja, hogy a hajléktalanok a saját hibájukból nem hagynak fel utcai életükkel – talán azért mert még sosem próbálták ki, hogy milyen is napról-napra kint élni. Egy francia segélyszervezet, a Samusocial ezért egy online kampányban mutatta meg a kétkedőknek, milyen is hajléktalannak lenni az utcán.
 
Az alapötlet egy website-ra épült, ahol a látogatók 24 órán keresztül, élő adásban követhették figyelemmel 4 hajléktalan férfi életét – köszönhetően a szemüvegükre szerelt kameráknak. A rendező maga az élet volt, semmilyen külső beavatkozás nem történt. A honlapra tévedt látogatók persze pár perc után megunták a műsort, de mikor el akartak lépni az oldalról, egy figyelmeztető szöveg lepte meg őket: „Sajnáljuk. Nem olyan könnyű elmenekülni az utcáról.” Csak úgy hagyhatták el az oldalt, ha a Samusocial logójára kattintottak, ahol adományokat adhattak a rászorulóknak. A releváns insight-nak köszönhetően, az előző évhez képest 12 százalékkal több adomány érkezett.
 
Íme, itt van még egy kis statisztika a kampányról: 100 ezer látogató a website-on az első héten, akiknek 72%-a legalább kétszer visszatért. Ötven százalékkal többet beszéltek a témáról a tévében, blogokon, ráadásul a kormány is sokkal támogatóbb lett (!?). A kampányt a Publicis Conseil készítette.

 


A cigi csapdája

2010.12.15. 10:00 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza társadalmi célú reklám internet

 
Teljesen hatástalan, ellenben mutatós dohányzás ellenes reklám Braziliából.

 


Légy szex(rab)szolga!

2010.12.08. 11:35 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza társadalmi célú reklám film print alkohol

Igazán különleges a megközelítése a dél-afrikai Drive Dry szervezet legújabb, ittas vezetés elleni kampányának. Nincsenek benne sokkoló jelenetek és véres tetemek, sőt még egy autó sem. Helyette inkább egyfajta elrettentő humorral szólítja meg a nézőket, akik ezek után talán kétszer is meggondolják majd, hogy részegen a volán mögé üljenek.
 
A kampány nem egy baleset okozásától, vagy ártatlan emberek megölésétől, hanem a börtönbe kerüléstől rettenti el az embereket. Hiszen egy börtönben olyan rossz dolgok várnak az elítéltekre, amelyekre senki sem vágyik: például egy börtön-románc. A bentlakó „vadállatok” minden újoncot magukévá tesznek, így alig várják, hogy friss hús érkezzen a kaptárba.
 
Erre az ötletre építenek a printek és a reklámfilm, amelyek sajnos nem mindig túl meggyőzőek. Sokkal több rosszarcú karaktert kellett volna összeszedni, mert így egy kicsit tompul az üzenet. A copy-n is dolgozhattak volna még, mert azok sem hozzák ki a maximumot az egyébként jó koncepcióból. Nektek mi a véleményetek?


Vezess szabályosan, nyerj pénzt!

2010.11.15. 12:20 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám ambient társadalmi célú volkswagen

Hogyan lehetne rávenni az autósokat arra, hogy betartsák a sebességi korlátokat? Ezt a kérdést tette fel a Volkswagen Fun Theory versenyének győztese, Kevin Richardson. Az amerikai fiatalember ötlete arra épít – akárcsak a többi pályamunka –, hogy az embereket könnyebb úgy rávenni valamire, ha szórakoztatjuk őket, örömet (vagy pénzt) adunk nekik.
 
Így találta ki a sebességmérő lottójátékot, ahol a szabályosan közlekedő autósok "játszhatnak" a pénznyereményért, amit a gyorshajtóktól beszedett bírságokból finanszíroznának (belőlük úgyis mindig maradni fog néhány). Mivel minden játékosnak meglenne a neve és lakcíme, a nyerteseket levélben értesítenék.
 
Egy korábbi postban már írtunk erről az ötletről, és akkor azt mondtuk, hogy valószínűleg soha nem fogják megvalósítani. Nos, úgy néz ki tévedtük, mert Svédországban megcsinálták. A különleges installáció 3 napig volt kirakva Stockholm egyik forgalmas útjánál, melynek köszönhetően 7 km/h-val csökkent az átlagsebesség (32 km/h-ról 25-re). Ezzel is bebizonyosodott, hogy szórakoztató dolgokkal jobbá tehetjük az emberi viselkedést. Nézzétek meg az akcióról készült videót! 


A popcorn ölhet

2010.11.02. 11:48 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza reklám mozi interaktív társadalmi célú

Igen, a popcorn halálos lehet, de szerencsére tehetünk ellene, ha tudjuk, mit kell csinálnunk. Erre tanított meg minket az angliai St. Jones Kórház, amely a BBH Londonnal karöltve egy igen szokatlan mozis akcióval lepte meg az embereket.
 
 
Az interaktív kampányban egy popcorn-reklámnak álcázott előzetessel és egy – a sorok közt ülő – nővérkével demonstrálták, hogy mennyire fontos az elsősegélynyújtás, ha valaki bajba kerül. „Te dönthetsz élet és halál között.” – szólt a meglepő színjáték végén a fő üzenet, amely biztosan megmaradt minden néző fejében. A kórház fő célja, hogy megtanítsa az alapvető elsősegély-ismereteket az embereknek, hiszen évente 150 ezren (!!) halnak meg háztartási balesetekben. Ennél emlékezetesebb és személyesebb leckét nem adhattak volna. 

Ez a kampány is azt mutatja, hogy vannak még óriási lehetőségek a mozis reklámozásban. Korábban mér olyan nagy márkák is próbálkoztak itt kreatív megjelenésekkel, mint az IKEA, a Coca-Cola, a Heineken és az Emirates. A linkekre kattintva megnézhetitek az egyes kampányokról készült videókat. 

Vásárolj nőt!

2010.11.01. 12:05 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza társadalmi célú reklám ambient

Az emberkereskedelem az egyik legaggasztóbb jelenség a világon. Emberek millióit tartják rabszolgakörülmények között gyárakban, farmokon, otthonokban és bordélyházakban. Mára a második legnagyobb és leggyorsabb ütemben növekvő iparág lett, amelyben közel 2 millió áldozat,  javarészt nők és lányok érintettek.
 
Hogy felhívják az izraeli emberek figyelmét erre a borzasztó problémára, egy különleges ambient akciót szerveztek Tel Aviv egyik legnagyobb bevásárlóközpontjában. A nagyközönség elé tárták azt, ami a színfalak mögött már évtizedek óta zajlik: árulták a nőket. Az kirakat mögött lévő hölgyeket úgy kezelték, mint egy közönséges ruhadarabot – mindegyikre raktak egy címkét, amin feltüntették a nevét, súlyát magasságát és méreteit.
 
Kérdéses, hogy ez az akciót mennyit tesz az emberkereskedelem ellen, az viszont biztos, hogy óriási visszhangot keltett Izraelben és a világon egyaránt.
 

 


Hajléktalan honlap

2010.10.28. 14:30 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza társadalmi célú reklám microsite

A hatásvadász cím itt a blogon is azt célt szolgálja, amit magánál a kampánynál: kattintásokat az oldalra. De hogy létezhet az oldal, ha egyszer hajléktalan? Sehogy. Egy olasz állatmenhely alapítvány adományokat szeretett volna gyűjteni, ezért találta ki ezt a furcsa jelzőt, amely meglehetősen sok embert mozgatott meg az interneten.
 
Az oldalra érkezve a megszokott „404 – page not found” szöveg helyett egy segélyszámot, illetve egy aktivizáló mondatot láthatunk, amelyben megmagyarázzák, hogy ugyanolyan nonszensz egy hajléktalan honlap, mint egy hajléktalan állat. A látogatóknak ezért esélyük van sms-ben adományt küldeni, vagy egyéb módon hozzájárulni a szerencsétlen állatok jólétéhez.
 
A kampányról készült összefoglaló videóban azt állítják, hogy a számtalan blog, tweet és facebook-os említésnek köszönhetően 60 százalékkal megnőttek az adományok a tavalyihoz képest. Ez pedig igen dicséretes, figyelembe véve, hogy nem volt pénz a kampányra.
 
Látogassatok el ti is az oldalra, vagy nézzétek meg a videót! 


iPhone 4 az űrben

2010.10.18. 17:20 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza viral iphone társadalmi célú

Egy olyan márkának, mint az Apple, nincs szüksége saját vírusfilmre, hiszen a lelkes fanok maguktól is készítenek ilyenfajta videókat. Tökéletes példa erre az alant látható film, amiben egy amerikai férfi és fia egy iPhone 4-et küldenek fel a sztratoszférába, 30 kilométer magasra.
 
Az egyórás röptetést egy HD videokamerával rögzítették, így mi is végignézhetjük, amint a hőlégballonra szerelt szifon elindul a világűrbe, majd visszazuhan a földre. A kísérletre New Yorkban került sor, ahol az operatőri végzettségű Luke Geissbuhler és nyolcéves fia óriási lelkesedéssel indította a hőlégballont. Miután az iPhone elérte a végső magasságát, egy ejtőernyő segítségével visszatért a földre, 50 kilométerrel északra a "kilövőállomástól". A furcsa páros ezután az iPhoneba szerelt GPS (MobileMe) segítségével találta meg a csomagot, amelyet azóta is büszkén mutogatnak mindenkinek.
 
A film nemcsak az Apple-nek jött jól, hanem magának az ötletgazdának is, aki azóta már felrakott egy slideshow-t a netre, hogy ezzel is a Brooklyn-i Űrprogramot támogassa. Az oldalon pólókat lehet vásárolni, illetve adományokat adni a lelkes űrkutatóknak. Ezúton is gratulálunk nekik ehhez a szórakoztató kísérlethez. 


Óvd a környezetet, különben megdöglesz

2010.10.06. 16:34 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza társadalmi célú vírusvideó nsfw felnőtt

Nehéz megfelelő szavakat találni az alant lévő reklám láttán, amely annyira sokkoló, hogy nem merték leadni a tévében. A 10:10 szervezet TCR-kampányának célja, hogy rávegye a brit embereket, csökkentsék az ország széndioxid-kibocsájtását 10%-al az idei év végére.  A „No pressure” („Semmi kényszer”) nevű videókban olyan hírességek szerepelnek, mint Gillian Anderson, Peter Crouch, Ledley King és David Ginola, a rendező pedig az a Franny Armstrong, aki a Hülyeség Korát is készítette.
 
A kampány könyörtelenül közelíti meg a fő problémát, azaz a pazarló, széndioxid termelő életmódot, melyet az emberek nagy része folytat. Nem sokkol egy jövőbeli, lepusztult világ képével és nem is próbál meggyőzni senkit arra, hogy változtasson az életmódján. Egyszerűen ultimátumot küld azoknak, akik nem hajlandóak tudomást venni a helyzetről és magasról tesznek az egészre: kinyírja őket.
 
Bár az alapötlet nem rossz és az első videó is nagyot szól, a későbbiekben kicsit ellaposodik az egész. Könyörtelen vérfürdővé válik minden az irodai meetingtől kezdve, a focipályán át egészen a hangstúdióig, ahol felvették a narrációt. Érthető, hogy sokkolni akarták a népet, de talán kicsit túllőttek a célon, ami hosszútávon semmiképp sem tett jó az ügynek. A szervezet weblapján is ott van egy közlemény, amelyben az igazgató bocsánatot kér az emberektől.


Cox és Arquette plüssjelmezben hancúrozik

2010.10.05. 13:02 - ad-renalin

Címkék: élményhajsza társadalmi célú vírusvideó humor erőszak

Az Egyesült Államokban 15 másodpercenként bántalmaznak egy nőt a hozzátartozói, családtagjai. Bár ez az adat már önmagában is megdöbbentő, az OPCC-nél mégis úgy érezték, több kell a figyelemfelkeltésre. Ezért csináltak egy olyan vírusvideót, amelyben megvan minden ahhoz, hogy az emberek megosszák ismerőseikkel és elkezdődjön egy olyan párbeszéd, ami nagyban hozzájárulhat a probléma megoldásához, vagy legalább a mérsékléséhez.
 
A videóban a Jóbarátokból ismert Courteney Cox, valamint férje, David Arquette szerepel egy igen különös szituációban. A furcsa, de humoros jelenet végén – mikor már behálózták a nézőt – rátérnek a lényegre, amely legalább annyira meglepő, mint hogy a sztárházaspár mókusnak és nyúlnak öltözött. „A családon belüli erőszak egy olyan probléma, amely ellen Courteney és én is szenvedélyesen küzdünk.” – mondta Arquette. „A videó első fele persze hülyeség, megy a bohóckodás, de csak azért, hogy felkeltsük vele az emberek figyelmét és utána egy fontos témáról beszéljünk.”
 
A filmet az USA egyik legnagyobb humor-portálján, a Funny or Die-on hozták nyilvánosságra, ezzel is felturbózva a terjedést. Az akcióhoz tartozik még egy Facebook oldal is, amely azonban egyelőre nem működik. Reméljük, hogy minél hamarabb orvosolni tudják a problémát, hiszen a kampány legfontosabb célja a beszéd elindítása. „A családon belüli erőszak nem egy kellemes beszédtéma, de a közösségi média bevonásával úgy éreztük, hogy változtatni tudunk ezen. Ha minél több embert tudunk rávenni, hogy beszéljenek róla, annál kevésbé lesz tabu.” – nyilatkozta a szervezet igazgatója, John Maceri.
 
Mi itt az ADrenalinnál nagy támogatói vagyunk az ügynek, legyen szó külföldről vagy Magyarországról. Pár héttel ezelőtt is megosztottunk veletek egy rendkívül meggyőző videót, amely a humor helyett inkább a sokkolásra koncentrált. Nézzétek meg azt is!