Betöltés...

Magyar márkák:
a Pöttyös Túró Rudi

Részvétel



Reklám

Néphang

Taggyűlés

adrenalin (134) ambient (151) app (16) array (273) augmented reality (11) autó (24) billboard (10) botrány (10) coca-cola (16) condom (20) durex (13) élményhajsza (819) erotika (20) facebook (34) film (162) foci (12) gerilla (11) heti 1 szex (47) humor (47) internet (64) játék (11) közösségi média (14) kreatív (13) lapszemle (21) microsite (13) mobil (14) nsfw (16) online (22) plakát (13) print (78) profile (27) reklám (648) sör (21) sport (13) szex (12) társadalmi célú (63) trendvekker (65) tv (14) vicces (21) viral (60) vírusfilm (56) vírusvideó (12) youtube (10) zene (24) Összes tag

Impresszum

Az ADrenalin olyan marketing - kommunikációs megoldásokat mutat be, amelyek meggyőződésünk szerint egyedileg és/vagy koncepcionálisan fogyasztói márkaélményt generálnak. A blog rendszeresen közöl interjúkat profi kommunikációs szakemberekkel a média minden területéről, foglalkozik egy-egy iparág kommunikációjának trendjeivel, és a legjobb hazai digitális reklámokkal. Célunk, hogy napi áttekintést nyújtsunk a digitális médiák aktuális folyamatairól.

Köszönjük, ha véleményeddel, szavazataiddal hozzájárulsz Te is ehhez a munkához.

Szerkesztőség

– 2014-08-28 – – írta: ad-renalin

Az év PR videója

2014-08-28 –



Na lett még egy jeges víz sztori a Van Damme-os után, ami említésre méltó: bár ebben a évben három választást is végigélhetünk, az AD:renalin – elveihez híven – eddig nem foglalkozott politikai kommunikációval. Most azonban olyan történt, ami mellett nem mehettünk el szó nélkül. Megszületett az év, sőt, talán az évtized politikai videója, egy olyan gyöngyszem, amelyet valószínűleg hamarosan tanítani fognak a PR iskolákban.

 falus.jpg

A Fidesz kampánystratégiáit elöntheti a sárga irigység: Falus Ferenc talán magát David Lynch-et kérte fel ice bucket, azaz jegesvizes spotja felvételére. De akárhogy is történt, akárkik készítették, az egész stáb kítűnő munkát végzett. A stylist kreativitását csodálhatjuk meg Falus öltözetében, amely megidézi a nyolcvanas évek Balatonjában révedező kelet-német turistákat, egyben pedig fricskát szór a mai Boss-öltönyös, piros nyakkendős, Gucci cipős politikus generáció felé. Igen eredményesnek tűnik a casting ügynökség is: a ló kitűnően játssza a vödörből falatozó lovat, ahogy a névtelen locsoló és a visító kisgyerek is meggyőző alakítást nyújt. Külön kell szólnunk az operatőr munkájáról: az alsó gépállás heroikusan kiemeli a főhőst a gazdag vizualitású háttérből, kellő teret engedve az előtérben vakaródzó bolhás kutyáknak is. Falus mozdulata: - Öntheted! - nehezen felejthető. Mindezt megkoronázza a zseniális rendezői ötlet: Falus monológja a teljes érthetetlenségbe fullad az unoka mindent túlordító bömbölése miatt. Bár az ilyen témájú klipeknél megszokott dolog a lassítás, a rendező most nem élt vele. Nyilván úgy gondolta, ezt már nem lehet fokozni. Alighanem igaza volt. A klip tényleg felülmúlhatatlan!
Falus for President!

http://adrenalin.blog.hu/2014/08/28/az_ev_pr_videoja


3 komment

– 2014-08-28 – Címkék: reklám ambient barbie adrenalin élményhajsza instagram – írta: ad-renalin

Barbie saját Instagram oldala

2014-08-28 – Címkék: reklám ambient barbie adrenalin élményhajsza instagram



Úgy posztol, mint egy létező divatguru. Egy bombanő, tökéletes frizurával, szexi sminkkel. Szép ruhák, drága autó, selfie-k, éttermi bejelentkezések, utazási fotók, divatbemutatók és minden, ami egy csillogást, nyüzsgő életet kedvelő modell életét nagy vonalakban kitöltheti. Az ötlet különben remek és egyedi, tök jó fogás, érdemes rápillantani.

tumblr_m7ik16CCEJ1roa2roo1_500.jpg
barbie.jpg

 


Szólj hozzá!

– 2014-08-26 – Címkék: reklám adrenalin élményhajsza vízálló mobil sony xperia vízálló app – írta: ad-renalin

De kinek szól a vízálló mobiltelefon?

2014-08-26 – Címkék: reklám adrenalin élményhajsza vízálló mobil sony xperia vízálló app



Én még mindig nem értem, hogy a vízálló telefonnak ki a célcsoportja, akinek csorgó nyálú kutyája vagy kisgyereke van? Most komolyan kérdezem. Amíg a válasz megérkezik, addig is itt az első víz alatti mobilapp, ami frankón érzékeli, hogy víz alatt van-e éppen a telefon vagy szárazon. Érdekes különben, de én még mindig nem értem, hogy a vízálló telefonnak ki a célcsoportja, akinek csorgó nyálú kutyája vagy kisgyereke van? Most is komolyan kérdezem.

sony-underwater-app.jpg


7 komment

– 2014-08-25 – Címkék: reklám adrenalin van damme élményhajsza jégbár jeges víz coors light sör – írta: ad-renalin

Van Damme szexi lánya ügyesebben spárgázik, mint a fater

2014-08-25 – Címkék: reklám adrenalin van damme élményhajsza jégbár jeges víz coors light sör



Kezd unalmassá válni, hogy már mindenhol mindenki jegesvödrözik, tegye azt bármilyen nemes cél érdekében. Egyetlen esetben tudunk még szemet hunyni felette, és mosolyogni rajta, ha valamilyen egyedi módon művelik ezt, mint például a napokban tette Van Damme különben brutál dögös lánya. Kicsit lejjebb van a videó.

Jean Claud Van Damme Coors Light.jpg

És ha már jeges víz és Van Damme, itt a spárgabajnok legújabb reklámfilmje, amelyre a Coors Light sör kérte fel. Van Damme méltatlanul idiótának néz ki a spotban, bármennyire is szerették volna viccesre venni a figurát. Bizony jelentős színvonalbeli hanyatlás érezhető a világsikerré vált Volvo-s reklámja óta. Jégbárunk meg amúgy nekünk is van, szóval még az ötlet sem mondható különlegesnek. Nem hiszem, hogy számíthatnak 74 millió Youtube megtekintésre...


Szólj hozzá!

– 2014-08-22 – Címkék: reklám internet ambient brazília adrenalin élményhajsza – írta: ad-renalin

Fél padok és fél napernyők Brazília partjain

2014-08-22 – Címkék: reklám internet ambient brazília adrenalin élményhajsza



Szemléletes módját választotta a Live / TIM, hogy bemutassa a lassú internet hátrányait, konkrétan a félbeszakadt adat-betöltődést. Fele részben hiányos tárgyakkal lepte el a brazil partokat; a fél padokkal, fél napernyőkkel és fél strandfoci hálókkal extra szélessávú internetét népszerűsítve.

incompletelife_ads_aotw.jpg


Szólj hozzá!

– 2014-08-22 – Címkék: ambient adrenalin élményhajsza állva pisilő nők – írta: ad-renalin

Végre a nők is állva pisilhetnek

2014-08-22 – Címkék: ambient adrenalin élményhajsza állva pisilő nők



A nyilvános vécékre ugyebár a legkevésbé sem ajánlatos ráülni, így hát a nők szükség esetén fölé guggolnak. Ám azoknak a hölgyeknek, akik keveset guggolnak úgy egyébként, például valamiféle sporttevékenység közben, talán brutálisabb kihívás lehet ez a több pillanatig is kitartandó mozdulat, mint egy edzés. Na, az ő számukra találták fel ezt a remek (és eldobható) kényelmi eszközt, melynek segítségével végre ők is állva pisilhetnek, mint férfitársaik, a guggolás pedig maradhat pusztán edzőtermi gyakorlat.

3034372-slide-s-3-this-origami-like-paper-funnel-helps-give-women-equality-in-the-restroom.jpg
3034372-slide-s-1-this-origami-like-paper-funnel-helps-give-women-equality-in-the-restroom.jpg
3034372-slide-s-5-this-origami-like-paper-funnel-helps-give-women-equality-in-the-restroom.jpg


11 komment

– 2014-08-18 – Címkék: reklám verseny ambient crossfit tattoo reebok élményhajsza tough viking – írta: ad-renalin

Bevállalod? 6000 dollárt kapsz Reebok Crossfit tetkóért!

2014-08-18 – Címkék: reklám verseny ambient crossfit tattoo reebok élményhajsza tough viking



Aki kicsit is ismerős a Crossfit sportban, az tudja, hogy a Reebok márka gyakorlatilag összefonódott vele. Az életérzés, amit ajánlanak, nem diétát vagy ideig-óráig tartó divatozást, esetleg valamiféle fellángolást jelent, hanem életre szóló pluszt, ezzel együtt pedig örök elkötelezettséget. És hát mi lehetne életre szólóbb, mint egy tetoválás, ugye. A Reebok így remek ötletet talált ki arra, hogy a Crossfit fanatikusok bizonyítsák elvetemültségüket. 

ababe49eae360d2b8777bb5f6b18dcc1.jpgAz augusztus 30-án Svédországban megrendezésre kerülő Tough Viking akadályversenyen tetoválószalonnal vonulnak ki, ahol, aki bevállalja, hogy magára tetováltatja a Reebok Crossfit piros háromszögét, szuper gázsit kap, 5800 dollár értékben! Fontos viszont, hogy a méret számít: csak azé lehet a lóvé, aki a legnagyobb tetkót varratja magára, bárhová a testére... te bevállalnád? ;) Részletek itt. Ha pedig szeretnétek többet tudni a crossfit sportról, sőt, akár ki is próbálnátok, CF HollyWOD-ban például megtehetitek.


2 komment

– 2014-08-15 – Címkék: live ingyen reklám online küldés élményhajsza oreo – írta: ad-renalin

Küldj ingyen Oreo kekszet barátodnak!

2014-08-15 – Címkék: live ingyen reklám online küldés élményhajsza oreo



Ingyen Mini Oreo kekszküldő szolgáltatás indult a mai napon: az Oreo új kampányának keretében kis dobozkában egy kekszet küldhetsz ismerősödnek, személyre szóló üzenettel, amolyan szerencsesüti jelleggel. A szolgáltatás péntekenként érhető el, de résen kell lenni, mert naponta csak 500 darab keksz küldhető, így a korán kelő szemfülesek járnak jól. Mára már bezárt a bazár, elfogytak a kekszek, legközelebb jövő pénteken lehet próbálkozni, ezen a linken.

oreo-mini-delivery.jpg


2 komment

– 2014-08-14 – Címkék: reklám adrenalin drive élményhajsza selfie – írta: ad-renalin

Don't selfie and drive!

2014-08-14 – Címkék: reklám adrenalin drive élményhajsza selfie



A 'don't drink and drive' üzenetű reklámok mellett az okostelefon korszak sajnos szükségessé tette egy újabb megjelenését is: a don't selfie and drive' fősorút. Többek között a VW is készített már ezzel a headline-nal printsorozatot. A Török Közlekedésbiztonsági Egyesület pedig Instagramra készítette el kampányát nemrégiben, ahol az autós selfie-t készítők háta mögé a kaszás kúszik be... videó lent.

selfie-cover.jpg
Don't Selfie and Drive 3.jpg

Íme a török Instagram kampány:


1 komment

– 2014-08-13 – Címkék: reklám moszkva drone élményhajsza vertising – írta: ad-renalin

Légből kapott munkahelyi menza

2014-08-13 – Címkék: reklám moszkva drone élményhajsza vertising



Nos, már tényleg sehol nem vagyunk biztonságban a reklámoktól, a magasban sem: Moszkvában, az egyik irodanegyed toronyházaiban dolgozók ebédidőtájban előtörő, rendkívüli éhségérzetét gondolta kihasználni egy gyorsétteremlánc, amely dronokra erősített hirdetésekkel húzta el a mézesmadzagot az ablakok és az alkalmazottak orra előtt...

wokker-drone-vertising-wokker-600-90784.jpg


Szólj hozzá!

– 2014-08-06 – Címkék: net online mobile adrenalin novák péter tablet profile – írta: ad-renalin

Kiborg lesz-e a mai userből? Novák Péter interjú.

2014-08-06 – Címkék: net online mobile adrenalin novák péter tablet profile



Milyen lesz a képernyő jövőre? Hogyan fogunk vásárolni pár év múlva? Megeszi-e az emberi kapcsolatokat a virtuális barátkozás? Kiborg lesz-e a mai userből? Erről beszélget az ad:renalinnal a magyar net egyik legismertebb szakmabelije, Novák Péter.

novak.jpg
Mennyit lógsz a neten naponta, ha mindent beleszámolsz?
Szerintem olyan 6-7 órát, e-mail, cikkek, social, mindent beleértve.

 

Emellett mennyi időd marad a valós emberi kapcsolatokra?
Azért a 24 óra elég hosszú is tud lenni. Ha az ember jól beosztja, marad idő családokra, barátokra, mozgásra,  kirándulásra, utazgatásra… de persze mindig ott van az internet ekkor is, ha máshol nem, akkor az ember mobiltelefonján.

 

Szóval, az intenzív netezés nem „öli” a barátságokat?
Nem, privát szinten ennek csak az előnyét látom. A barátaimmal napi szinten vagyok kapcsolatban, megy a levlistázás és sokkal könnyebb így összehozni a személyes találkozásokat is. Nálam ez egyáltalán nem úgy zajlik, hogy „jajj, az ember folyton a gép előtt ül, és nincs ideje személyes kapcsolatokra”. Az én korosztályomból kikerülő baráti körömben épp az ellenkezője történik, intenzívebbé teszi az emberi kapcsolatokat. A közösségi médiának is az előnyeit élvezem, mert így sokkal többet tudok azokról, akikkel egyébként ritkán találkozom. És amikor találkozunk, már tudom róla, hogy mit gondol a világról, két hete beteg volt, esetleg külföldön nyaralt… sokkal közelebb érezhetjük magunkat így a másik emberhez. Az internet nem helyettesíti, de nagyon jól kiegészíti a személyes kapcsolatokat.

 

Vannak már hétköznapi rutinjaid a neten? Bankolsz, foglalsz jegyet vagy vásárolsz?
A bankolás és jegyfoglalás az interneten, a bevásárlást inkább úton-útfélen végzem, bár ami nem élelmiszer, az egyre inkább szintén a neten.

 

Vannak statisztikák arról, mennyire nyert teret az internetezés a napi életben?
Szépen növekednek az online aktivitások, ez tisztán látszik. Hírfogyasztás, szórakozás, kapcsolattartás, ügyintézés, vásárlás már nehezen elképzelhető internet nélkül. Az is izgalmas folyamat, ahogy a desktopos használat kiegészül illetve áttevődik mobilra. Ez nyilván egy hosszabb menet: a desktopos mellé fokozatosan jön fel a mobilhasználat, sőt, bizonyos területeken lassan kezdi megelőzni, vagy akár le is válthatja. Az előrejelzések szerint akár 2015 második felére azonos szintre kerülnek a mobil és a desktopos szolgáltatások. A folyamat meglehetősen komoly üzleti fejtörést okoz: reklámszempontból a mobilon jelenleg jóval kevesebb pénzt lehet keresni, mint desktopon.

 

Akkor egy év múlva mindent mobilon intézünk majd?
A technológiai ugrásnak az egyik platformról a másikra több feltétele van. Ma korán sincs minden weboldal felkészülve arra, hogy megfelelően megjelenjen mobil eszközökön, mert rosszul felépített, nagyítani kell rajta, stb. Másrészt, aki mobilon, kis képernyőn netezik, ma még csak akkor teszi, ha azonnal meg akar nézni valamit, pl. ellenőrizni egy árat, vagy válaszolni egy e-mailre, posztra. Az elmélyültebb böngészés, hosszabb videós tartalmak fogyasztása inkább nagyobb képernyőn történik.

 

Épp erre lenne jó a tablet, a reklámozók mégis kevéssé használják. Vajon miért?
Ma négy képernyő platform létezik: az otthon már egyre inkább háttérbe szoruló desktop, a munkában és otthon egyformán alkalmazott alapeszköz, a laptop, a mobil, amit mindenhová magunkkal hurcolunk , és a gyorsan terjedő táblagép. A tablet ugyan mobilis, de használatához kissé komfortosabb környezet kell, mint a mobilunkhoz, amit bárhol a zsebünkből előkapunk. A táblát zsúfolt tömegközlekedésen nem nagyon tudod elővenni, és utcán sem igazán. Ezért a mobil bár kisebb, a reklámozók számára jobban jobban definiálható, mikor van használatban.

 

Mindebből nem arra lehet következtetni, hogy újra kell gondolni az online reklám fogalmát?
A megvalósítás terén nyilván alkalmazkodni kell a reklámnak az új platformokhoz. Itt vannak például az ingyenes, letölthető mobil alkalmazások, amelyek célirányosak, jól működnek, és így speciálisabban lehet megközelíteni a fogyasztókat reklámüzenetekkel. Ezeket egyre inkább használják a hirdetők, de a régóta használt reklámeszközök ettől függetlenül ugyanúgy megmaradtak. Beérett a social média, mely komolyan átalakította a reklámozást, többek között csapást mért a márkasite-okra, melyek használata nagyon visszaszorult. A digitális média és reklámozás folyamatosan átalakul, ezért is olyan izgalmas.

 

A hirdetői oldal mennyire tud alkalmazkodni a display forradalomhoz? Úgy tűnik, eddig tudtuk, hogy mit kell csinálni: ide egy sajtóhirdetés, oda egy tv spot, amoda plakát, de most mintha lenne egy kis bizonytalanság.
Abszolút. Persze a tekintetben nagyon komoly fejlődés történt az elmúlt 15 évben, hogy a reklámozók mennyire fogadják el és hogyan használják a digitális platformokat. Ha összehasonlítjuk például az Effie-re pályázó anyagokat a pár évvel ezelőttiekkel, azt látjuk, hogy anno a sikeresnek vélt kampányok mind offline kampányok voltak, néhány online kiegészítéssel. Ma viszont nagyobb hangsúlyok tevődnek az online-ra. Egyre inkább készségszinten kell tudni tehát használni és használtatni az online területet a reklámban, ami a fiatalabb munkatársaknak, akik ebbe születtek bele, sokkal jobban megy, mint a vezetőknek, akik számára sok esetben ez idegenebb világ.

 

Hol képezhetik ki magukat erre?
Számos márkatulajdonos működik úgy, hogy nem magyarországi a döntéshozatali procedúra. Így könnyebben importálják a külföldön már bevált új online és digitális módszereket, ami abszolút jó hatással van az itteni tendenciákra. Fontos, hogy a hazai munkatársak is ellessék azokat az ismereteket, amelyek előre viszik a hazai online marketinget. Kell tehát a céges képzés, de az önképzésre talán még nagyobb szükség van, mert a hozzáférhető tudás megszerzése végső soron az egész hazai digitális élet fejlődését is támogatja.

 

Ha az utóbbi időkből ki kellene emelni az online marketing piacon valami jelentőset, mi jutna az eszedbe?
Szerintem az online piacon az elmúlt időszak legérdekesebb eseménye a Jófogás és az OLX, a volt Apród apróhirdetési oldalak elképesztő harca. Két olyan termékről van szó, amelyek ingyenes szolgáltatást nyújtanak, mégis az elmúlt 2-3 évben elképzelhetetlen nagyságrendű pénzt öltek bele abba, hogy eldöntsék, hogy ezen a piacon melyikük az első. Ha megnézitek, milyen intenzitással és erőbedobással csapnak össze, nyilvánvaló, ehhez foghatót talán még soha nem láttunk itthon.

 

Online videófogyasztás?
Igen, folyamatosan nő, ez is egy erősödő trend a neten. Nagyon kíváncsi vagyok, eljutunk-e arra a pontra, amit például a lengyel piacon már érezni lehet: a videóreklámozás iránt akkora a kereslet, hogy nincs elég inventory a videóra tervezett reklámok befogadására. Szerintem felsorolni sem lehet azoknak a cégeknek a számát, akik itthon is alig várják, hogy nagyobb legyen a kereslet, mint a kínálat a videószolgáltatásban.

 

Az elmúlt két-három évben úgy tűnik, a hazai cégek is kezdik komolyan venni a social médiát.
A közösségi média valóban nagyon megerősödött, jelen működési formájában beérett. Kezdetben az ügynökségük javaslatára kezdtek vele foglalkozni komolyabban az ügyfelek. El kellett magyarázni, mi a Facebook (és sok más social media szolgáltatás), hogyan működik, miként lehet használni. Az, ami régen „adatbázis építés” címén futott (e-mail gyűjtés, egyebek), pár éve átváltott like gyűjtésbe. Jött a sokkoló felismerés, hogy foglalkozni kell a „rajongókkal”, mert azonnali visszajelzést kaphatunk, interaktívan kommunikálhatunk velük. Gyorsnak kell lenni, aktuálisnak. Heti egyszer kitenni valamit, amit valaki előtte egy hétig fogalmazott, édeskevés. Reagálni, lépni azonnal – ez a közösségi média lényege. Ahol ezt komolyan veszik, ott van már erre külön szakember, talán egy egész csapat és infrastruktúra, hogy a gyakorlatban is működhessen, naprakészen, sőt, akár percre készen. Ki-ki megtalálja idővel azt a hasznosítási módot, ami igazán hatékony lesz, legyen az ügyfélkapcsolatok, értékesítés, promóció, márkázás.

 

Tekintsünk egy pillanatra a kényernyő jövőjébe. Te hogyan látod? Google Glass?
Nem volt még a kezemben, de értelemszerűen érdekelnek az ilyen fejlesztések is, bár ez a konkrét eszköz számomra nem igazán jön be. A kiborg világ nekem ebben a formában már sok. Túlzásnak érzem a valós és a virtuális világ ilyen mértékű, folyamatos mixelését, egyébként is gondolj bele, milyen hülyén néznének ki az emberek az utcán a fejükön ezzel a cuccal. Azt viszont magam is vallom, hogy a mostaninál szélesebb körben fogunk tudni használni különféle okos képernyőket és hálózatra kötött, egymással kapcsolatban lévő eszközöket. De remélem, kiborgokká azért nem válunk.


© AD:renalin 2014 Havasi Raymond


Szólj hozzá!

– 2014-07-31 – Címkék: reklám sör nyár adrenalin kánikula élményhajsza skol jégrekesz – írta: ad-renalin

Hideg sör 30 fokban is, jégből készül rekeszből

2014-07-31 – Címkék: reklám sör nyár adrenalin kánikula élményhajsza skol jégrekesz



Íme a világ első jégrekesze a Skol sör jóvoltából. 100%-ban jégből készült, és kellemesen hidegen tartja a sört, anélkül, hogy megfagyasztaná azt. A limitált kiadású jeges csomagolást Brazília egyik legforróbb városában (Cuiabá) osztogatták először a rendkívüli hidegekhez szokott, így a meleget nyilván nehezebben viselő orosz turistáknak...

photo_skol_ice_pack_aotw.jpg


1 komment