High Tech divathetek

Mi lesz a divat 2013-ban? A türkiz mellett a Google szemüveg, legalábbis ami Diana Von Fürstenberg kollekcióját illeti. Ami divatos, az menő, manapság pedig az a menő, ami high-tech, ennyire egyszerű. A nagy divatcégek egyre szívesebben fejezik ki elköteleződésüket az utolsó technológiával (lásd a Prada vagy Armani által tervezett telefonok), melyre már nem csak úgy tekintenek, mint egy új felületre, melyen emblematikus logójuk megjelenhet. A Guardian cikke is ezt a szimbiotikus viszonyt fejtegeti. Gondoljunk csak bele: régebben csak a divatcikkekre volt jellemző a szezonról-szezonra történő megújulás kényszere, manapság viszont az a kütyü, ami több mint egy éves, már "régi", a három-ötéves "elavult", az első mobilom pedig már egészen biztosan "retro", ha nem egyenesen "muzeális darab".
Google.jpg
Kétségtelen, hogy a ruházati márkák egyre jobban használják a közösségi felületeket, jó példa erre a Converse új kampánya, melyben a virtuális tér mellett a valós közösségi tereket, a virtuális rajongók mellet a valódi célközönséget is bevonják. Az Európa több nagyvárosában felállított kameráknak köszönhetően bárki megmutathatja, mit tud, egyfajta közösségi, utcai tehetségkutató formájában.

Az elmúlt hét nagy híre természetesen az volt, hogy a Facebook immár egymilliárd aktív felhasználóval rendelkezik. Az év eleji tőzsdei bevezetés után sokan temették a közösségi nagyhatalmat, ám ezzel is jelzi: köszöni, jól van, gyarapodik, életképes kihívó híján tovább növekszik.Természetesen folynak a latolgatások, meddig tarthat még diadalmenete: A Mashable-en lehet arra lehet tippelni, vajon eléri-e a kétmilliárdot, a Cnet becslése szerint a jövő év végére 1,2 milliárdnál fognak tartani, míg a The Drum oldalán megjelent felmérés szerint a felhasználók csupán 7%-a gondolja úgy, hogy 10 év múlva eltűnik, míg 34%-uk arra voksol, hogy mindenütt ott lesz.

Ha már a közösségi médiánál tartunk: egy másik platformhoz, a Twitterhez köthető a múlt hét legnagyobb bakija, de súlyossága miatt akár botránynak is nevezhetjük. Az amerikai elnökválasztás szokásos nagy showja, a televíziós vita idején ugyanis egy meggondolatlan Tweet került ki a Kitchen Aid oldalára, melyben ízetlen tréfa tárgyává tették Obama elhunyt nagymamáját. A bejegyzést természetesen azonnal törölték, magyarázó levelet küldtek, a felhasználói fiókok keveredésével magyarázták, ám a megrendült bizalmat nem lesz egyszerű visszaállítani az Obama-szavazók körében.

Szintén az amerikai választásokhoz kötődik a világ legolvasottabb Tumblr posztjának története, melyet a The Wall blogjában olvashatunk: a 28 karakternyi szöveg Romney-t savazza nyomdafestéket alig tűrő módon, ám ez is elég volt (többszörös metamorfózist követően), hogy nyolcmillióan osszák meg, s ezzel kiérdemelte a "minden idők legnépszerűbb Tumblr posztja" címet. Úgy tűnik, a Tumblr-en ez a divat.

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr624826570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása