Error 404. Az ön által keresett gyermek nem található.

Ugye ismerős mindenkinek a 404-es kód? Az a bizonyos, ami rosszul beállított és/vagy hiányzó weblapok helyett szokott megjelenni? Bosszantó és teljesen haszontalan, csak arról informál, hogy amit kerestünk, hiányzik, persze addigra általában magunk is észrevettük.
A jelenséget és a felületet hasznosítja most nagyon szellemesen a Missing Children Europe: a kezdeményezéshez csatlakozók 404 hibaüzenete helyett egy eltűnt személy fotója jelenik meg a segélyhívószámmal és a következő szöveggel: "a keresett oldal nem található, ahogy X. Y. sem". Az Európai Únióban évente több ezer gyermek tűnik el, időnként felbukkannak valahol. Mint a 404 hibaüzenet. Bárki csatlakozhat a notfound.org oldalon keresztül a közel ezer honlaphoz, akik már letöltötték az alkalmazást vagy a beágyazó kódot.

Immagine.jpg

Ha már eltűnt embereknél tartunk: Paolo Cirio nem kevésbé elmés módon a Google Street View-ból "kelti életre" az onnan eltűnt embereket. Street Ghosts nevű projektje keretében a Google alkalmazásban megtalált személyek fotóit helyezi vissza "eredeti" környezetükbe. Itt ér össze a valóság és a virtuális, ezen emberek lenyomata egykor jelen volt a digitális világban, amint mozdulatba fagyva szerepeltek a Google térképén, majd miután egy frissítés miatt törölték őket, lenyomatuk megjelent a valós térben. Cyber szellemek, valódi street art.

StreetGhosts-PressImage-web.jpg

StreetGhosts-press-nyc-22.jpg

Majdnem eltűnt a Guardian cikke is, amikor újra el akartuk olvasni, már csak a hűlt helyét (illetve a fönt említett 404 hibakódot) találtuk, ám szerencsénkre a cikk írásakor ismét elérhető. Sokat beszéltünk az utóbbi időben arról, mennyit nyert London és a hirdetők az Olimpiával. A cikkeben azt latolgatják, kik a legnagyobb vesztesek. Az egyik főszponzor, a Visa mindenképpen közéjük tartozik: az, hogy csak Visa kártyával lehetett jegyekért, ételért vagy italért fizetni bárhol a rendezvény területén, sokaknál kiverte a biztosítékot.

Nem csak a nem megfelelő kommunikációval lehetnek gondok, hanem az adott csatornához nem illeszkedő márkaszemélyiséggel is. A Social Media Influence szerint a brandeknek egyenesen többszörösen hasadt személyiséggel kell rendelkezniük, ha meg akarnak felelni az egyes médiumokon keresztül elérhető közönségüknek. A képlet egyszerű: nézd meg, kihez beszélsz, tégy egyszerűvé mindent a fogyasztód számára és célozz pontosan. Pont, mint a céllövöldében.

Fontos tehát az identitás megtalálása múlt hét eseményeiből ezért kerül még ide egy videó: a Myspace is igyekszik magára találni, ezért az oldal teljesen átalakult. Bizonyos funkciói, a kialakítás ismerősnek tűnhet innen-onnan (pl. Pinterest, Facebook stb.), kérdés, hogy elegendő lesz-e a túléléshez...

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr904818250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása