Tökéletlen szépség

Mi a közös Liptai Claudiában, Mihalik Enikőben,  Zsédában, Oroszlán Szonjánban, Gubás Gabiban és Horváth Évában?  Mindegyiküknek van rekavago cipője.  A tervezőnő fiatal kora ellenére máris saját márkával rendelkezik, hírességek hordják a cipőit, melyeket akár egyedileg, méretre készít. Milyen a tökéletes cipő? Erről is beszélgettünk Vágó Rékával, a legtrendibb magyar cipőtervezővel.

 VR_030.jpg

A lábadon lévő cipőt is te tervezted?

Természetesen, a legritkább esetben van rajtam más. Épp most lesz érettségi találkozónk… Emlékszem, amikor érettségiztem, mennyire kerestem egy olyan cipőt, ami tetszik és jól is áll. Persze akkor még nem gondoltam, hogy valaha cipőtervező leszek, de most úgy tűnik végleg megszabadultam ettől a nyűgtől: ha új cipőre van szükségem, elkészítem magamnak.

Szexi, erős, önálló nőknek tervezel cipőket. Te is ilyen vagy?

Minden cipőmet kipróbálom, tesztelem, ha nem kényelmes, akkor áttervezem. Tervezéskor az élményeimből, a saját személyiségemből indulok ki, benne van minden tapasztalatom, ezért rekavago a márka neve. Hasonlónak érzem ezt Donna Karan munkáihoz: egy határozott, karakteres nő áll a márka mögött, az ettől hiteles. Így vagyok ezzel én is. Emiatt könnyebb azonosulni a márka imidzsével és ettől lesznek vonzóak a termékek.

Hogyan alakult ki a kapcsolatod a celebekkel?

Egyeseket én kérek fel, hogy hordják a cipőimet, de arra is akad példa, hogy ők vagy a menedzserük keres meg. Zsédának például 3 éve egy koncertre terveztem cipőket, aztán jó kapcsolat alakult ki közöttünk, így a mai napig készítek neki cipőket.

Előfordult már, hogy valaki Zséda lábán látott egy cipőt és olyat szeretett volna?

Igen, jöttek a magazinnal a kezükben. Büszke vagyok arra, hogy hírességek hordják a cipőimet. Ugyanakkor gondosan megválogatom, hogy kikkel dolgozom együtt, mivel a márka imázsával nem egyeztethető össze mindenki…


VR_026.jpg

 Mi inspirál a tervezésnél?

Megpróbálok nyitottan gondolkodni, hiszen ami nekem tetszik, az nem feltétlenül áll jól mindenkinek. Figyelek a vásárlóim visszajelzéseire, ha kedvelnek valamilyen megoldást, akkor beépítem a modelljeimbe, persze egyeztetve a saját világommal. Emellett természetesen figyelemmel kísérem az aktuális irányzatokat, így lesz a végeredmény kerek egész.


Ezek szerint trendfüggő vagy?

A designerek munkájának mindig lényeges eleme az újdonságok naprakész ismerete és kipróbálása. Más kérdés, hogy ezekből mennyit építek bele a munkáimba. A számítógépen tervezett tárgyakat újabban egyszerűen kinyomtatják. Például Zaha Hadid hasonlóan készült munkái érezhetően hatottak a mai dizájnra, amit izgalmasnak tartok, mert egy ilyen koncepció az általam alkalmazott technikákat is megváltoztatja.  Szeretek mindent kipróbálni, de magamban mindig külön választom a dizájnert és a brandet. Vágó Réka dizájner kísérletezhet, míg a rekavago márka imázsának bizonyos dolgok nem felelnek meg. Dizájnerként bármit csinálhatok, de a márkaépítésnek szigorú szabályai vannak, amelyeket minden körülmények között be kell tartani. Így előfordulhat, hogy amit dizájnerként tervezek, nem lesz feltétlenül a márka része.


Mitől különlegesek még a munkáid?

Azért dolgozok szívesen a bőrrel, mert természetes hibák vannak benne: bögölycsípés volt az állaton, ostorcsapás, növekedési ráncok, amelyek a kikészített bőrön is megjelennek. Az ilyen anyaghibákat a cipőknél nem lehet felhasználni, de a kiegészítők és a táskák ezektől a tökéletlenségektől lesznek szépek, és egyediek. Szeretem ezeket az apró tökéletlenségeket beépíteni a munkáimba, hiszen ha a végeredmény nem túl szabályos, szemmel látható és érezhető, hogy emberi kéz csinálta. Aztán lehet egy termék különleges a felhasznált anyagoktól is: készítettem már cipőt rájabőrből, 14 karátos fehér arannyal és gyémántokkal díszítve. Izgalmas feladat volt, remélem, lesz még hasonló.

VR_022.jpg

Csak egyedi cipőket tervezel?

A márka elindulásakor ez volt a fő profil. Csak egyedi cipőket készítettem, majd hamar kiderült, hogy arra is szükség van, hogy azonnal elvihető termékeim is legyenek. Így mostanra vannak kis szériában gyártott cipőim is. Előfordul, hogy olyan modell születik, amelyet ügyfeleim ihlettek, olyan nők, aki inspirálóan hatnak rám, ahogy viselik a cipőimet, kiegészítőimet. Ők az én múzsáim.


Luxus iparágban dolgozol. Mennyire érint a válság?

A divat világával ellentétben a kiegészítők piacát nem annyira érintette a válság, ahol továbbra is szívesen megfizetik a jobb minőségű, a tartósabb terméket. Egy minőségi táska időnként többet ér pár év múlva, mint új korában. A ruha márkák esetében már érezhetőbb volt a visszaesés ebben a kategóriában, amelynek az egyik oka egyébként, hogy a gyakori hízás és fogyókúrázás miatt a nők méretei folyton változnak. Erre egy drága ruhatárat építeni nem mindig éri meg. Egy cipőnél vagy kiegészítőnél azonban nem fenyeget ez a veszély –megéri befektetni.

Tervezed-e a kínálatod bővítését?

A cipők a mindenem, de a kiegészítőkkel, táskákkal, ékszerekkel még tökéletesebb lesz az összhatás. Emellett régóta tervezem a férfi kollekció elindítását, mert van rá igény. A honlapomat már ennek tudatában készítettem el.

Szeretnénk a nemzetközi piac felé nyitni. Eddig a vállalkozás 100% saját finanszírozású volt, de a külföldi terjeszkedéshez szükségünk lesz külső források bevonására is. Jelenleg az a legfontosabb célom, hogy befektetőt találjak, akinek a segítségével külföldön is ismertté tudjuk tenni a márkát.

Dolgoztál külföldön?

Finnországról személyes tapasztalatokkal rendelkezem. Amikor Helsinkiben jártam azt tapasztaltam, hogy a jó dizájn beépül a mindennapokba. Egy egyetemi előadás után az előadó például olyan sorozatgyártott bögréből itta a kávéját, amilyet korábban az órán mutatott be. Itthon más a helyzet, megtervezünk valamit, amit aztán gyakran az asztalfiókban marad. Pedig kitűnő tervezőink vannak, a MOME-n is színvonalas oktatás folyik.


VR_027.jpg

Most nyílt meg az első üzleted…

Idáig multi label store-okban jelentek meg a termékeim, több dizájnerrel közösen, ez az első olyan márkabolt, ahol kizárólag saját terméket lehet kapni. A bolt már nyitva van a Szent István parkban, de a hivatalos nyitó buli majd nyár végén-ősszel lesz.


Egy kis marketing. Mennyire vagy aktív a szociális médiában?

A kezdetektől törekszünk arra, hogy minél több csatornán legyünk jelen. A blogom indult el először, viszonylag hamar elkezdtünk tweetelni, aztán elindítottuk a Facebook oldalt is. Olyan digitális felületeket választunk, ahol a vásárlók találkozhatnak a termékeinkkel, majd rögtön meg is tudják vásárolni a webshopban, mert erre igény van. A külföldi vásárlók miatt a csatornáink gyakran kétnyelvűek.

Mindenütt ugyanannyiba kerülnek a modelljeid?

Figyelünk rá, hogy a különböző értékesítési csatornákban alapvetően egységesek legyen az árak, persze mindegyik értékesítési módnak a sajátosságait szem előtt tartva. Vannak olyan időszakok, amikor például on-line olcsóbban lehet egy-egy terméket megvenni, vagy kollekcióváltásnál a kifutó kollekció darabjai olcsóbbak.


VR_029.jpg

Használod a szóbeszéd marketinget?

Abszolút. Szerencsére kiterjedt a baráti köröm, akiknek ebből a szempontból is sokat köszönhetek. Ettől függetlenül is, ha jó terméket készítek, ajánlják egymásnak az emberek, így jönnek újabb vásárlóim. Gyakran megtörténik, hogy valaki azzal keres meg: a barátnőm az esküvőjén hajnalig táncolt a rekavago cipőjében, én is ilyet szeretnék.


Mennyire kommunikálsz tudatosan?

Azokat az eszközöket használom, amelyek a rendelkezésemre állnak. Ahogy a márka tükrözi a személyiségemet, ugyanúgy a kommunikációs eszközeim megválogatásánál is törekszem arra, hogy a saját habitusomnak megfelelő csatornákon, minél szélesebb körben érjenek el a vásárlók.

Újabban pólókat is tervezel. Nem csökkented ezzel a márkád presztízsét?

A Shoe-shirt pólókkal, amelyeket Rideg Natali ETUA márkájával közösen készítettünk, egy olyan rekavago termék lett elérhető, amit a fiatalabb generáció is meg tud fizetni, akik egyébként sem vásárolnák meg a magas sarkú cipőimet. De a világukat megismeri, hiszen gyakorlatilag a cipőterveim kerültek a pólókra.

VR_025.jpg

Létezik tökéletes cipő?

Folyamatban van a doktori fokozatom megszerzése, ahol épp a tökéletes cipő lesz a témám. Szakmai szemmel nézve persze olyan, hogy tökéletes cipő nem létezik. A cipő olyan viselet, amely körül öleli a lábat, aztán formálja vagy akár deformálja azt. Én azzal foglalkozom a témámban, hogy hogyan lehet olyan cipőt készíteni, amellyel a lehető legkevesebb kárt okozzuk, miközben az kényelmes, praktikus és szép is egyben. A kérdést bonyolítja, hogy én eltérő szemszögből vizsgálom a cipőt, mint az, aki hordja, hiszen mindenkinek mást jelent a kényelmes, ezért más a „tökéletes”. A doktori értekezést egyébként egy kollekcióval kell kiegészíteni, hogy az érveimet kézzel fogható módon alá tudjam támasztani – úgy hogy a neheze most következik.

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr994698300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása