Süss fel nap

A koreai Emart kiskereskedelmi lánc nehezményezte, hogy keveseknek akaródzik vásárolni ebédidőben. Nem csüggedtek azonban a felismerést követően, hanem szuper ötlettel rukkoltak elő (illetve az ügynökségük): 3 dimenziós QR kódokat állítottak fel frekventált csomópontokon, amely csak a déli nap fényében olvasható le. Mekkora jóság. Hogy nehogy véletlenül elmaradjon az automatikus AHA élmény, a kezdeményezésre a járókelők figyelmét is felhívták. Így nem lett kidobott pénz a kampány, olyannyira, hogy 12 és 13 óra között 25%-kal növekedett a vásárlási kedv, na meg az Emart forgalma. A sikerhez hozzájárulhatott, hogy a kódokat leolvasó, és így az online áruházba látogatók ajándék vásárlási kuponokat, mellé ingyenes házhoz szállítást kaptak.

shadow-qr-code-mounting.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr94609712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.06.25. 22:29:52

Egy magyarországi shadow QR campain tapasztalai:

1.nap
11:00 - próbaképpen kihelyezik az Oktogonra napra megigazuló QR objektumot.
12:00 - megjelennek az objektumon az első feliratok
13:00 - az objektum teli van firkákkal, néhány jobban kiálló alkatrésze letört.
14:00 - az objektum felismerhetetlenül csüng, láthatóan nem sokáig bírj már

forgalomnövekedésről nem tud senki

2.nap
07:00 - a kihelyező reklámcég emberei ellenőrzik az objektumot, az azonban eltűnt
10:00 - intézkednek a pótlásáról, továbbá bevezetik a kétóránkénti ellenőrzést
12:00 - a kiérkező ellenőr még látja, hogy egy viseletes öltözékű, rozzant kinézetű úr az objektum tulajdonlásáért veszekszik a hasonló kinézetű társával. Az ellenőr hagyja őket civódni, a 2. objektum elkeserítő állapotából kifolyólag
15:00 - kihelyezik a harmadik objektumot, népes rajongótábor ovációja közepette
17:00 - az ellenőr jelzi a központnak, hogy a 3. objektumnak nyoma veszett. Az ügynökség vezetője rezignáltal elrendeli a kampány befejezését

13.nap
21:00 - az egyik belvárosi kocsmában az ügynökség vezetője találkozik a 2. számú QR kóddal. Az fali díszként tengeti szétgraffitizett életét. Egészen figyelemre méltónak találja, hogy új szerepköréhez mennyire illik.

Bélabáttya (törölt) 2012.06.26. 00:09:45

Mert az ügynökség csak a kampány egy részét csinálta meg. Legyártotta, kirakta a cuccot, majd várta a csodát.
Kihagyta annak a lehetőségét, hogy videóra vegye, jól megszerkesztve, egyfajta reklámfilmként használja a gyártást és a kirakást, azonnal meginterjúvolva, fotózva az „utca emberét” mármint az erre a célra felvett statisztériát, a célcsoport(oknak) megfelelő bontásban, több videót készítve.
Kihagyta a médiamegjelenés lehetőségét is, nem odacibálva a célcsoportoknak megfelelő sajtóorgánumokat, tévéket is.
Az esetleg más kérdés, hogy ez persze nem feltétlenül az ügynökségen múlt, simán feltételezhető, hogy a megrendelő erre már nem volt vevő a plusz költségek miatt.
És most csodálkoznak...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.06.26. 08:00:22

@Almaleves:
- Aki mégis látta, azoknak 80%-a azt sem tudja, mi az a QR-kód
- Ha van is okostelója, jaj, az internetet azt nem használom rajta, az drága.
- Online különben sem vásárolok semmit, gyanús az
- Meg nincs is bankkártyám, zsebbe kapom a kápét, minimálbérre vagyok bejelentve

Nagyon jópofa, de azért erősen techgeek távolkeleti kampány, nálunk majd úgy 5-6 év múlva lesz esedékes az ilyen. Vagy inkább 10.

Pierr Kardán 2012.06.26. 09:47:30

Van olyan hely, hogy Kórea? Az olyan, mint Csikágó?

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.06.26. 13:15:09

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:
remélem soha
ostobaság az egész
délben menjenek zabálás helyett vásárolni a tömegek
agyrém, vagy mi
süti beállítások módosítása