„Az innovációnak mindig konkrét célja kell, hogy legyen”

Keze ügyében a több mint 5 colos Galaxy Note és a legújabb Tab. 3D tévé és internetező hűtőgép: sokunk számára irigylésre méltó helyzetben van, hisz a mindig legújabb kütyük között dolgozhat. Az ad:renalin Kováts Botonddal, a Samsung Electronics Magyar ZRt. marketing managerével beszélgetett.

Kezdjük a legaktuálisabbal: teljesen friss a hír, 2011 harmadik negyedévében a Samsung megelőzte az Apple-t okostelefon-eladások terén. Igaz ez Magyarországra is?
Nem szeretünk a konkurenciával foglalkozni, elég annyi, hogy a Samsung itthon is nagyon elöl van. A betiltások, újra engedélyezések, jogi viták híre persze eljut ide is, de a hatásuk egyáltalán nem. Nincs ellenség, csak versenytársak vannak, a Samsung pedig erős, az okostelefon-piacon itthon vezető pozícióban van.

 

Milyen a magyar piac?
Olyan, mint a magyar társadalom: széttagolt a két pólusra. Amikor a Saturn megnyitott, tömegek verekedtek a kedvező árú tévéért – de ha megnézzük a legfelső árkategóriás termékeket, beszéljünk akár tévéről, telefonról, ott is jók az eladási számok.

 

A válság ezek szerint alig van hatással az emberekre?
Tavaly növekedtünk és idén is, a szomszéd országokhoz képest a magyar piac nagyon jó teljesít. Ez egyrészt azért lehetséges, mert a Samsung, mint márka beérett: respektálják az emberek. Másrészt technikailag, de marketing szempontból is megerősödtünk.

 

Utóbbi mit jelent?
A Samsung életében egyik adottság, hogy nagyon termékfókuszú cég, sok üzletág különálló életet él. Kint Koreában a telefonokat Anycallnak, a tévéket Anyview-nak, a monitorokat Syncmasternek, az mp3-lejátszókat Yepp-nek hívják, vagyis ott még a brand szintjén is különválnak a termékek. Európából az látszott, hogy ezek az üzletágak valamennyire szeparálódtak, külön gondolkoztak. Mostanra azonban közelednek egymáshoz a termékek, ez egyre inkább globális tendenciává válik.

Vagyis már nem külön márkákról beszélünk?
Ha mondjuk, bemegyünk egy elektronikai áruházba, akkor a falon lévő Samsung tévénk mellett ott a Samsung fényképezőgép és a Samsung mobil. Ráadásul már eljutottunk egy olyan technológiai pontra, hogy ez a rengeteg eszköz, amely eddig szeparáltan működött, mostanra kommunikál egymással. Rendszerben működnek.

 

A fogyasztók igényelték ezt?
Abszolút, de az új lehetőségeket meg is kell tanulni. Hogy a tévéink példáúl nem csak arra lehetnek jók, hogy naponta megnézzük az aktuális kedvenc sorozatunkat, mert akkor bármilyen márkát meg lehet venni. Ha az embernek többre van igénye, akkor jövünk mi – ezt akarjuk tudatosítani az emberekben.

 

Személyesen miért hiszel abban, hogy Samsungot kéne vennie az embereknek?
Mert meglepetést okoz, hogy tele van valóban nagyon hasznos funkciókkal. Amikor megvettem a hűtőmet, annyi volt a fontos, hogy ezüstszínű legyen kívülről, és hideg legyen benne. Azon már nem gondolkoztam el, hogy lehet benne LED háttérvilágítás, mert így nemcsak csak a felső polcot látom, hogy lehet benne ajtónyitás-rásegítő, vagy egy kis rekesz, amiben elkülönítve akár nulla fokon tarthatom a csirkét, így nem baltával kell felvágni a vasárnapi ebédhez. És ez csak egy hűtő, nem egy olyan összetett termék, mint egy tévé vagy egy tablet. Előbbinél például még nem szoktuk meg, hogy nem csak a bekapcsolom-nézem lehetőség van, hanem akár applikációkat is telepíthetünk rá, vagy mondjuk, a Skype-on keresztül tarthatjuk a kapcsolatot másokkal.

 

Akkor lényegében oktatni is kell az embereket a technológia használatára?
Benne van ez is. A saját termékeink valamennyi funkcióját alaposan megismerjük, és ha lehet, mindent ki is próbálunk. Ez az, amire a jövőbeli fogyasztóinkat is biztatjuk, mert ezeket az innovatív funkciókat hiába írjuk le, csak akkor éli át az ember, ha élőben is látja.


Ezért volt az Andy Warhol-képeket bemutató 3D tv kiállítás is?
Fontosnak tartjuk ezt a megközelítést több termékkategóriában is. Fényképezőgéppel azért jelenünk meg eseményeken, hogy az emberek személyesen tapasztalják meg a használatukat, a boltokban szakképzett emberek mondják el a termékekről, melyiket érdemes választani, melyik mit tud. A másik csatlakozási pont az internet, ott is arra törekszünk, hogy nagyon sok információt érhessen el a felhasználó.

 

Lehetséges egyetlen egységes gondolattal kiállni egy ilyen kiterjedt márkánál?
Bizonyos értelemben még keressük az utakat – nagyon nehéz egy platformra hozni mondjuk a porszívót és az okostelefont. A közös cél mindenképpen az, hogy teljesebbé tegyük az emberek életét, színvonalasabb szórakozást, vagy komfortosabb munkavégzést tudjunk nekik biztosítani. Itt persze el lehet veszni a részletekben, lehet, hogy valakinek attól lesz jobb vagy könnyebb az élete, hogy a kerámiás védőrétegre nem tapad rá az étel, amit készít, más pedig annak örül, hogy kábel nélkül tudja áttölteni a fényképezőgépéről a képeket a tévére.

 

Nagyon hasonló üzenettel próbálkozik a többi technológiai gyártó is, nem?
Csak magunkról beszélnék: mindennek, amit gyártunk, nagyon biztos háttere van, mert óriási kapacitások állnak rendelkezésünkre. Azzal kezdődött, hogy a nyolcvanas években a Samsung beszállt a félvezetőiparba. Nagyon jó döntésnek bizonyult, mert olyan alapokra helyezte a céget, ami, azóta is biztosítja a töretlen fejlődést. A plazmatelevíziókhoz például saját gyárunk készíti az üvegeket – így, házon belül könnyebb kontrollálni a minőséget is.

 

Akkor lehetne akár erőből lépve, olcsó tömegtermékekkel letörni az árakat.
Nyilván mehetnénk abba az irányba is, de mi nem ezt akarjuk. Dizájn- és innovációs díjaink bizonyítják, hogy a stratégiánk teljesen más. Látjuk, hogy bár alapvetően a terméken szereplő márkanév adja a legfőbb garanciát a minőségre, de egyre többen választanak a kinézet alapján is. A kompakt fényképezőgép kategória például kifejezetten ilyen – bár az innováció itt is rendkívül fontos. Nagy siker lett például az a modell, amelynek az előlapján is volt egy kis kijelző, hogy az emberek akár magukat fényképezhessék. Ez egy reális igény a közösségi háló korában, amit felismertünk, és beépítettük a termékbe.

 

Azért mosógépen nem fogunk Angry Birdsözni, ugye?
Nem valószínű, bár már van olyan hűtőnk, amelynek saját kijelzőjére recepteket lehet küldeni az interneten keresztül. Az innovációnak mindig konkrét célja kell, hogy legyen. A Samsung mosógépek például 15 fokos vízzel mosnak olyan teljesítménnyel, amit más gépek csak 40 fokon tudnak. Így jobban kíméli a ruha rostjait és megőrzi az eredeti színeket. Ez mindenképpen hasznosabb, mint ha játékokat lehetne játszani rajtuk.

 

Pár éve még nem volt túlságos menő az a márka, ami a Távol-keletről származott, leszámítva talán Japánt. Koreáról változott meg a képünk, vagy általában a keleti termékekről?
Az az érzésem, egyre kevésbé lesz fontos, honnan származik egy márka. Míg régebben igen nagy presztízse volt általában a német, vagy a japán termékeknek, most már a márkanév határozza meg a termék minőségét. Vannak olyan gyártók, akikről a vevők egyáltalán nem is tudják, milyen országból származnak. Érdekes módon a Samsungot is néha japánnak hiszik. De a világ sok részén van fejlesztési bázis, ezért a Samsung ugyanúgy globális brand, mint a versenytársai.

Voltál már Koreában? Mennyire van ott jelen az innováció a mindennapokban?
Természetesen, többször is. A koreai ipar nagyon magas szintet ért el az elmúlt években. Őrült gyorsasággal fejlődik minden, és ez a mindennapjaikban is látszik. Az ember beszáll a metróba és azt látja, mindenki tévézik a mobilján, mert olyan nagy a sávszélesség. Mára már az is megoldott, hogy a mosógép akkor induljon el, amikor az országban a legkisebb az energiafogyasztás azért, hogy a készülék az olcsóbb energiából fogyasszon. A telefonon távvezérelhető klíma is ilyen. Az emberek hétköznapjaiba beépült mindaz a technológia, amely rendelkezésre áll.

 

Érett erre Magyarország?
Még nem, de amikor megjelent az első full HD tv, érett volt rá? Amikor bevezettük a 3D-tévét, érett volt rá? Régen a tartalom vezette a tévégyártást: volt fekete-fehér mozifilm, kellett hozzá fekete-fehér tévé. Volt színes film, lett színes tévé. Most eljutottunk oda, hogy előbb lett 3D tévé, és most kell hozzá gyártani sürgősen ilyen tartalmat is. Ugyanez a helyzet a tablettel is. Persze meg lehet kérdezni, miért van szükség erre vagy arra a funkciókra. Hiszen megelégedhetnék mondjuk azzal is, hogy egyprogramos a mosógépem. Úgy gondolom, mindig van kb. 20%, amivel többet szeretnék. Ez mozgatja előre az egész innovációt.

 

Itthon mennyire függtök az anyacégtől?
Működik a think global, act local jelmondat – követni kell a fő stratégiákat, az arculathoz hűnek kell maradni, de nagyon sok esetben szabad kezet kapunk. Futottak például helyben készült reklámok – részben azért, mert nem volt rá nemzetközi anyag, részben pedig azért, mert szerettünk volna a helyi adottságoknak megfelelő szpotokat.

 

A reklám mellett marad pénz támogatásra is?
Ilyen például az együttműködés az SOS gyerekfaluval – kaptak tőlünk fényképezőgépeket és számítógépeket, majd a legjobb munkákat kinyomtattuk és saját maguk árulhatták. Megismertettük az emberekkel az SOS gyerekfalu életét, bevételhez juttattuk őket és a kezükbe adtuk a modern technológiát. Megpróbáljuk bevonni őket a Samsung életébe – ez a szponzorálás fő csapásiránya, de támogatjuk a Messzehangzó alapítvány nyári táborait is, és az árvíz- illetve az iszapkárosultak is kaptak tőlünk adományt 2010-ben. Direkt nem választottuk azt az utat, hogy készpénzt adunk és ezzel le van tudva a kötelező jótékonykodás. Ehelyett a háztartási eszközök, tévék tényleg oda mentek, ahol a legnagyobb szükség volt rájuk.

Úgy tudjuk, a sport is kiemelt figyelmet kap a Samsungnál.
A Magyar Olimpiai Bizottság Aranyfokozatú támogatói vagyunk és elindítottuk a samsunsport.hu oldalt, amelyet egy saját dedikált csapat készít. Az volt a célkitűzésünk, hogy a portált ne pakoljuk tele tévés bannerrel meg szponzorációs hírekkel, hanem hasznos tartalmat adjunk a felhasználóknak. Persze ez nekünk is jó, mert így hírt tudunk adni magunkról, a havonta 4-500 ezer látogató pedig azt jelzi, érdemes volt komolyan venni ezt a kezdeményezést is. Csak válogatott híreket rakunk ki magunkról a közösségimédia-megjelenésekben is, próbálunk nem spamelni, nem az ajándékvadászokra fókuszálunk, hanem azokra, akiket tényleg érdekel, amiről beszélünk.

 

Számos kütyü vesz körül minden nap. Van olyan közöttük, amit otthon, hobbiból is használsz?
Önmegvalósításból fényképezek.

 

És milyen géppel dolgozol?
Hát, ez nem egy meglepő történet…(nevet, aztán előkapja Samsungját). Szerinted?

 

© Havasi Raymond – Beke Dániel

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr854101802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kokca 2012.02.13. 16:46:18

"legaktuálisabbal"
ilyen nincs. Az aktuálisnál nincs aktuálisabb.

Igen, igen, egy buzi troll vagyok, rohadjak meg.

Cs@tLós 2012.02.13. 18:28:32

Annyira nem lepett meg semmi a szövegben. A szamszung marketingese nyomja a szamszung marketing dumát.
Ááááá, tipikusan 1 olyan cég, ami nem foglalkozik a konkurenciával, csak előbb lemásolja az Apple termékeit, majd reklámot forgat kicsúfolva az Apple (iphone) vásárlókat. Ez is milyen okos marketing húzás, lehülyézem azt, akinek el akarom adni majd a telefonomat. Innentől én porszívót sem vagyok hajlandó venni tőlük.

És igen, hiába terel, az lesz, majd engribördzözni lehet a porszívón, mosógépen, meg a hűtőn, minden értelmetlen funkciót belepakolnak mindenbe, csak vegyék. Akkor meg az lesz a marketingduma, hogy de igen, erre szüksége van az embereknek, mert nem unatkozik porszívózás közben.
Igen, felettéb hasznos a skype a TV-ben, tényleg. Mert nincs otthon mindenkinek gépe/okostelefonja/tabletje, tegyük bele a tv-be is (következik a mosógép és a hűtő!).
A samsung (kívülről) pontosan az a cég aki minden koncepció nélkül szarja ki a termékeket, elég megnézni a galaxy palettát, csak galaxy s klónokból minimum van 5 féle...

Netuddki. 2012.02.13. 18:35:11

Azért még kíváncsi lettem volna, hogy mit mond a tag a "tervezett elavulással" kapcsolatban...

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.02.13. 18:56:06

Valahogy a termékek megbízhatósága se került szóba, pedig lenne miről beszélni a porszívótól a tévéig!

min 2012.02.13. 19:20:07

Baszki a hűtőnél abba hagytam...ez a faszi nem normális. Én tele hűtőnél is látom az alsó polcot a normál lámpával az ajtónyitás rásegítőn meg kész lettem. Mit vett, egy páncél széfet? A kaját meg ki kell olvasztani és nem kell baltázni. Istenem és vannak akik megeszik ezt a sok faszságot...

Alvin666 2012.02.13. 20:08:35

@Cs@tLós: Hát baszki, MINDEN szavaddal szivemből szóltál.
Bár lassan amit írsz minden termékre igaz lesz. Minden szart beleraknak, aztán csak két évig működik.
Nem Samsung, hanem HP sztorim van, vettem másfél éve egy Photosmart C7280-as all in one printert, ha sokat mondok akkor 150 oldalt nyomtattam vele azóta amióta megvan, pár napja minden lámpa elkezdett rajta villogni, jött egy hibaüzenet, felhivtam a HP-t azt mondták vegyek újat...
Szóval ilyenek ezek a cégek, csak a pénzünk kell, terméket nem adnak jót cserébe az biztos...

Reggie 2012.02.13. 20:50:19

@min: Ha az ajtonyitas rasegito nalad nem tema, akkor nem volt olyan hutod, ami jol szigetel:)

l.atti 2012.02.13. 23:26:48

Haha, milyen kar, hogyha az Apple akarna, akkor az egesz fostos Samsungot mindennel egyutt megvehetne a keszpenztartalekanak a harmadabol. :D
Persze az Applenel nem hulyegyerekek ulnek, hogy ezt megtegyek.

guszti 2012.02.14. 01:34:27

Az mindegy is hogy nincs kint az (x) jel, nagy fiú vagyok, magamtól is felismerek egy rekláminterjút.
Viszont drága feleim, laposak a képek, a hiperlinkek is hiányoznak kicsit egy 2012-es anyagból, szóval ezért a melóért max. ovi-valutával (koki-saller) fizetnék, ha én lennék a samsung...

sanyix 2012.02.14. 01:54:42

@Cs@tLós: hogy ne csúfolnák az apple vásárlókat? olvasd csak el @l.atti: hozzászólását. És még ennél jóval hülyébbek is vannak!

DR.version · http://m-12.blog.hu 2012.02.14. 04:55:59

a samsung legalabb vegez kutatasokat, es rengeteg penzt aldozuj technologiak letrehozasara, mig az apple nem csinal mast mint a legocskabb ,legolcsobb alkatreszeket egybegyurja, atkoti masnival es eladja dragan a hulyekneki ezt a elobb utobb a samsung nyeri ezt a csatat

zsebtelep 2012.02.14. 07:20:40

Én ezeken az izzadtságszagú, beállított képeken nem tudom túltenni magam.
Mindegyiken úgy tesz mintha épp nagyon csinálna valamit

Puck 2012.02.14. 08:00:17

Nehez elfogadni hogy a Samsung eljutott ide, nem de? Nem gaz, vegulis az Apple tenyleg torodik a magyar vasarloival, keresem is az Apple Hungary Marketing Managerevel keszitett interjut ... oh, hisz nincs is Apple Hungary *sigh*. Morons.

samsungos 2012.02.14. 17:14:18

Az érzésem, hogy a kommentek egy részének a fő motivációja inkább a gőz kiengedése, mintsem az építő kritika volt. Az első és az utolsó kép tényleg beállított és én sem rajongok értük. A többi nem.
Továbbra sem kívánok a konkurenciáról beszélni, de talán ismert az a tény, hogy a Samsung jelenleg a világ egyik legnagyobb cége az építőipartól, a pénzügyi szolgáltatásokon keresztül az elektronikai termékekig terjedő tevékenységi körrel.

Az pedig, hogy melyik cég melyiket másolja egy eléggé összetett kérdés, ha a jelenleg zajló iparági pereket vesszük alapul...

És csak, hogy tiszta legyen a kép: nem fizetett inetrjút olvastatok, mert nem fizetünk egy személyes portré megjelentetéséért.

spotty 2012.04.10. 13:00:14

Ma már tényleg rengeteg háztartásban van lcd vagy plazma tv, laptop, érintőképernyős kütyük, tabletek. Valahogy olyannak érezzük, mintha ezek nélkül már meg sem lennénk...és tényleg nem lennénk meg. Olvasgattam, hogy az idei Enter!Digital pont az újdonságokról szól majd és arról, hogy mit is tudunk már kezdeni egy ilyen kütyüvel, mik érhetőek el. Ha valakit érdekel, most kedvezményes jegyeket lehet még venni. Részletek itt: 2012.enterdigital.hu/screenmania
süti beállítások módosítása