Betöltés...

Magyar márkák:
a Pöttyös Túró Rudi

Részvétel



Néphang

Taggyűlés

adrenalin (193) ambient (177) app (16) array (273) augmented reality (11) autó (24) billboard (11) botrány (10) coca-cola (16) condom (20) durex (14) élményhajsza (884) erotika (20) facebook (35) film (163) foci (12) gerilla (12) heineken (10) heti 1 szex (50) humor (47) internet (65) játék (11) közösségi média (14) kreatív (22) lapszemle (21) mcdonalds (10) microsite (13) mobil (15) nsfw (16) online (25) plakát (13) print (83) profile (29) reklám (715) sör (21) sport (13) szex (12) társadalmi célú (63) trendvekker (66) tv (14) vicces (21) viral (60) vírusfilm (56) vírusvideó (12) youtube (11) zene (24) Összes tag

Impresszum

Az ADrenalin olyan marketing - kommunikációs megoldásokat mutat be, amelyek meggyőződésünk szerint egyedileg és/vagy koncepcionálisan fogyasztói márkaélményt generálnak. A blog rendszeresen közöl interjúkat profi kommunikációs szakemberekkel a média minden területéről, foglalkozik egy-egy iparág kommunikációjának trendjeivel, és a legjobb hazai digitális reklámokkal. Célunk, hogy napi áttekintést nyújtsunk a digitális médiák aktuális folyamatairól.

Köszönjük, ha véleményeddel, szavazataiddal hozzájárulsz Te is ehhez a munkához.

Szerkesztőség

– 2011-11-30 – Címkék: facebook óvszer élményhajsza – írta: ad-renalin

Lájkolod a meg nem született gyerekedet?

2011-11-30 – Címkék: facebook óvszer élményhajsza



Hogyan lehet beijeszteni a férfiakat annyira, hogy óvszert használjanak? Nyilván úgy, hogy a saját esetlegesen megszülető gyereke bejelöli a Facebookon :) A brazil AGE Isobar ezt a kicsit furcsa módját választotta az Olla óvszermárka népszerűsítésére. 

 

Az ügynökség belőtte a célcsoportot (ami önmagában is megér egy misét, hogy döntöd el valakiről, hogy mit művel az ágyban?), majd létrehozott egy Junior előtaggal büszkélkedő babaprofilt, aki aztán bejelölte Aput. Bár az ötlet okos, minden bizonnyal beleütközik valamilyen Facebook szabályba... hmm... melyikbe is? Ja, igen, abba hogy csak valós embernek lehet profilja. Meg elég fura egy aranyos babától üzenetet kapni, aki arra kér, hogy ne hozd össze, ha lehetséges - de lehet, hogy az egyéjszakázós partykalandoroknak pont erre a hatásra van szüksége. 

 

 


9 komment

– 2011-11-21 – Címkék: facebook tanulmány trendvekker – írta: ad-renalin

Humor = lájkolás?

2011-11-21 – Címkék: facebook tanulmány trendvekker



Brit tudósok Ausztrál marketingkutatók bebizonyították: ahhoz, hogy egy videó (vagy kampány) megosztásra kerüljön, a legjobb eszköz a humor. A kutatásra persze sokan azt fogják mondani, hogy feltalálta a spanyolviaszt - vagyis, hogy minél erősebb reakciót vált ki valakiből egy videó, annál biztosabban megosztja azt másokkal.

 

 

 

A dél-ausztráliai Ehrenberg-Bass Intézet kutatói 400 videót vizsgáltak, amelyekre a közönség 16 féle reakciót jelölhetett be, többek között meglepődést, örömöt, nyugodtságot, frusztrációt, undorodást stb. Az így kapott adatokat összevetették a videók terjedésével, és voilá - megszülettek a megállapítások arra vonatkozóan, mivel tudunk villámgyorsan terjedő vírusvideót készíteni.

 

1. A felhasználók leginkább az erős érzelmi reakciókat kiváltó videókat osztják meg - legyen az sírás, nevetés vagy undor, minél erősebb, annál valószínűbb, hogy terjedni fog.

 

2. A pozitív reakciókat kiváltó videók nagyobb számmal osztották meg, mint a sokkra vagy undorra épülőket - vagyis nem egy közérdekű üzenet terjedhetne hatékonyabban, ha nem gusztustalan, taszító képekbe csomagolnák, hanem pozitívabb üzenetetet fogalmazna meg (példának ott van például az új-zélandi ittasvezetés-ellenes kampány).

 

A tanulmánynak persze nem muszáj elhinni mindent: eleve csak a felhasználói tartalomra koncentrált, és kihagyta a számításból az offline eszközöket, az előzetes termékhasználatot, a márkák által végzett seedinget, ráadásul erősen kétséges, hogy minden fogyasztó ugyanolyan érzelmekkel reagál ugyanarra a tartalomra. Az intézet ennek ellenére már dolgozik következő tanulmányán, amelyen a márkázott tartalmakat fogják ugyanúgy megvizsgálni - mi drukkolunk a macskás videóknak. 

 


Szólj hozzá! · 1 trackback

– 2011-11-18 – Címkék: kutya macska psa élményhajsza – írta: ad-renalin

Gazdik állatszemmel

2011-11-18 – Címkék: kutya macska psa élményhajsza



A Chicagói Draftfcb újabb jótékonysági reklámokkal gazdagította a Shelter Pet Project örökbefogadási kampányt - a szpotokban kutyák és macskák mesélnek arról, milyen furcsaságokat művelnek gazdáik. Aranyos az egész, na.

Az ötlet egyszerű, hálistennek az állatok száját nem mozgatják digitális trükkökkel, és a kisfilmek hangulata sem a szemüket meresztő kisállatok miatt kedves. Az üzenet: az ember a legjobb dolog, ami egy menhelyen történhet. Mi megvettük, és egyébként is, macskával mindent el lehet adni.

 

 

 

 

 


1 komment

– 2011-11-17 – Címkék: internet autó interaktív élményhajsza – írta: ad-renalin

Győzd le a térképet

2011-11-17 – Címkék: internet autó interaktív élményhajsza



Arctalan zombi-járókelők, jónő, jókocsi és széthulló scifi-digitális világ - minden egyben van a Mercedes UK AMV BBDO által megálmodott játékában. 

Az interaktív filmben a Marie nevű lányt (és magunkat) kell biztonságba vezetnünk egy széthulló Google-térkép kulisszái közepette, hogy megakadályozzuk, hogy az ő arca is elhomályosodjon, mint a járókelőké a Streetview-képeken. Az egész Inception-Mátrix-hatású játék nem több mint 10 perc, viszont gyönyörű képeket, némi interakciót és az ízlésesség határain belül maradó product placementet kapunk tőle. Katt és játsz és ámul.

 

 


2 komment

– 2011-11-10 – Címkék: amszterdam hostel élményhajsza kesselskramer – írta: ad-renalin

Szar hostelnek szar reklámokat

2011-11-10 – Címkék: amszterdam hostel élményhajsza kesselskramer



A hostelek, különösen a mai világban, általában nagy figyelmet fordítanak arra, hogy az ár-érték arányt hangsúlyozzák. Az amszterdami Hans Brinker Hostel egyáltalán nem ilyen: filozófiájuk szerint nem hiszik, hogy „puccos reklámügynökségeknek kéne fizetni azért, hogy a márvány plafonjukat bámulják”. Az „Amszterdam segglyuka” filozófiájú hostel ezért a nagyközönségre alapozza stratégiáját.

 

A dolog nagyon egyszerű: készíthetsz bármilyen videót, legyen az macskás, robbanásos, táncolós, tátogós, vagy csak egy fekete kép - a lényeg, hogy szerepeljen benne a Hans Brinker neve. Az alkotások a hostel YouTube-oldalán versenyeznek, aki pedig eléri az 1000 nézőt, kap 10 eurót. Igen, 10 eurót, ami a honlap szerint egy „fél éjszaka nemalvás ára Amszterdam legelszomorítóbb hosteljében”. Már az akciót beharangozó videó is zseniális.

 

 

 

 

A versenyre természetesen azonnal elkezdtek özönleni az alkotások, lehet válogatni, itt azonban mégis a hostel reklámügynöksége, a teljesen bolond KesselsKramer által feltöltött videót mutatjuk meg. Érdemes megnézni az ügynökség honlapját is (SŐT, érdemes többször frissíteni, miután kigyönyörködtük magunkat). Így már mindent értünk.

 

 

 

A teljes történethez hozzátartozik, hogy egy review-honlapon sem húzzák le annyira a hostelt, mint a reklámokban - a Hans Brinker stabil közepessel áll például a tripadvisoron, legtöbben azt mondják róla: pontosan annyit kapsz, amennyit fizetsz érte. 


3 komment

– 2011-11-08 – Címkék: játék ambient élményhajsza – írta: ad-renalin

Cool: játékkatonák az utcán

2011-11-08 – Címkék: játék ambient élményhajsza



Bár az ötlet nem új, a brazil Limited Edition Collectible Toys játéküzlet utcai kampánya minden férfi és kisfiú szívét megdobogtatja: São Paulo utcáin mindenki velük fényképezkedik, ők pedig néha pózt váltanak, mert baromi nehéz lehet annyit guggolni. 

 

Az ageiosbar ügynökség agyszüleménye kitűnő ötletet adhat mindenkinek farsangra, ha már Halloweenre el nem sütöttük ezt az ötletet. A következő lépés lehetne egy bezöldített katonákkal élő paintball a város utcáin, vagy egyszerűen leállhatnának ijesztegetni a járókelőket. De így is menő. 

 


1 komment

– 2011-11-07 – Címkék: minimál élményhajsza rhett link – írta: ad-renalin

Mémgyáros reklámosok

2011-11-07 – Címkék: minimál élményhajsza rhett link



Hogyan lesz a vicces videókat gyártó parodista párosból többszázmilliós YouTube-nézettségű reklámszpot-készítő szupercsapat? Rhett McLaughlin és Link Neal régi haverokként először hülye videókat készítettek a közönség szórakoztatására, majd elhatározták, körbejárják az Egyesült Államokat, és helyi vállalkozásoknak segítenek minimalista reklámokkal.

A végeredmény valami egészen különleges: egyik reklámra sem lehet azt mondani, hogy tökéletes lenne, viszont mindegyik annyira autentikus, annyira személyes és szokatlan, hogy nem csoda a szpotok népszerűsége. Van itt zongorás szerelmesdal a beöntésről, rappelős videó egy indiai autómosótól, inverz rasszizmus és kanapék, egyszóval minden, ami szem-szájnak ingere. Alant egy nagyon jó interjú arról, hogy hogyan születnek ezek a reklámok - Rhett & Link beszélget Conan O'Briennel.

 

 

Legutóbbi óriás dobásuk a Chuck Testa-jelenség: miközben az angol nyelvű viccesoldalak két hónapja ezzel vannak tele, az eredeti videót több mint 7 millióan látták már a YouTube-on, egy interjúban a sztárrá avanzsált Chuck azt nyilatkozta, igazából nem lett több megrendelése a hirtelen népszerűségnövekedés után.

 

 

 

De mennyire képes egy ilyen vírusként terjedő videó megihletni a kollektív internetes művészetet? Nagyon. És ha ez megtörténik, tudod, hogy jó reklámot csináltál.


7 komment

– 2011-11-03 – Címkék: politika élményhajsza herman cain usa2012 – írta: ad-renalin

Mi művel Herman Cain?

2011-11-03 – Címkék: politika élményhajsza herman cain usa2012



Ahogy egyre közelebb kerülünk 2012 novemberéhez, az Egyesült Államokban úgy kezd felpörögni a választási gépezet - most éppen azért került a látóterünkbe egy ilyen kampány, mert teljesen bolond. Herman Cain, a republikánusok anti-Obamája, jelenlegi elnökjelölt-aspiráns ugyanis furábbnál furább szpotokkal rukkol elő.

Az egész ezzel a videóval kezdődött: a republikánus politikus öregnek és megkeseredettnek tűnő kampányfőnöke ebben a videóban kifejti, hogy mennyire egyetért Cain politikájával és céljaival, mindezt egy fal előtt állva. Eddig oké, csak nem sikerült jól a kampányvideó, de várjunk csak... a drága jó kampányfőnök ugyanis, mintegy hitelt adva szavainak rágyújt és kemény arccal szív egy slukkot. Ezután Caint látjuk elmosolyodni azzal a fura vigyorával, ami csak még furább lett azóta, hogy kiderült: anno peren kívül egyezett meg két nővel akik szexuális zaklatással vádolták. 

 

 

 

A fura videók azonban még csak itt kezdődnek: nemrég ugyanis új szpotokkal gazdagodott a republikánusok egyik legesélyesebb jelöltjének tárháza. Az egyikben egy westernfilm trailerjét látjuk - vagy mit -, majd a paraszt liberálisok kiütése után a „főhős” monológba kezd. Az egésznek semmi értelme, de a végén ott vigyorog a bácsi, és még egy visszavágásra is jut idő, amiben a bajszos főhős megdicséri a felesége csirkéjét. WTF???

 

 

 

 

A kegyelemcsapást pedig a Herman Cain Train videó adja meg, ami egy az egyben olyan, mint ahogy egy szatirikus-földbegyalázós videót készítettek volna Herman Cainről a South Park alkotói. Sok vonatot látunk (mert train, érted), amik konténereket visznek egyik helyről a másikra. Egyértelmű. Az összes videót körüllengi egyébként egyfajta gimis videószakkör-érzet: oké, értjük, hogy ez még nem a republikánus párt hivatalos elnökjelöltjének videója, de bizonyára belement egy valag pénz, amiért tessék már jót csinálni.

 


5 komment

– 2011-11-02 – Címkék: szavazás október hazaipálya – írta: ad-renalin

Hazai pálya: ki volt októberben a legjobb?

2011-11-02 – Címkék: szavazás október hazaipálya



Újra jelentkezik hazai pálya rovatunkban a szavazás, amelyben a Kedves Olvasók dönthetik el, hogy melyik volt a nekik legjobban tetsző online megoldás az előző hónapban. Most is vegyesfelvágottat tálalunk, kicsit magunk felé is hajlik a kezünk, de színes és szép kis csomag jött össze, szerencsére. Jó szavazást! 

 

 

Vodafone - Bye bye fiúk!

 

Kösse fel a gatyáját, aki sátánizmust akar belelátni ebbe az alkalmazásba - valakinek persze biztos sikerül majd, de nem ezért került be a válogatásba a Vodafone Balázsos-Vadonjanis videóalkalmazása. A felhasználók a Facebook-ismerőseik megadásával őket és magukat is belepakolhatják a videóba, amelyben Balázs és Jani a Nagyfőnök megbízásából keresik a Vodafone új arcát. Mindenesetre akarunk egy olyan telefont, amivel egyszerre két embert is fel lehet hívni...

 

Gyermelyi - Gyermelyi Dosszié

 

Minden szentnek egy kicsit maga felé - a Gyermelyi Dossziét azért raktuk bele a válogatásba, mert egyrészt októberben zárult le, másrészt mert tényleg kevés ilyen van itthon. Interaktív first-person videókon keresztül ismerhette meg a júzer a Gyermelyi teljes tésztagyár-komplexumát, a játék szereplői pedig valóban a cégnek dolgoznak. Lájk? 

 

Utazom.com - Szakács kvíz

Meglepő módon hasított az utazom.com szakácskvíze, amelyhez hasonló az elmúlt pár hétben felbukkant már a Facebookon. Sofőr-teszt, állatos kvíz, és ez: a kulcsa talán az, hogy az emberek szeretik látni kiírva, hogy mennyire értenek valamihez, vagyis a badge-es megoldás automatikusan mindenkit arra serkent, hogy szálljon be a versenybe. Nekünk 60% lett.

 

Mizo - Foltfoglaló

A Honfoglaló mintájára készített alkalmazás-játék a Mizo új honlapjához és Facebook-oldalához kapcsolódik, aranyos tejkvíz, amiben elfoglalhatjuk az összes megyét, sajnos csak egyedül, de így legalább nem látja más, hogy nem tudjuk, miből készül a tehéntúró. Nem tehénből. 

 

UPC - Tévézni Rockandroll

A comment.com blogról ismerős sixx átállt a kamera másik oldalára és tévéügyi megmondóember lett a UPC Facebook-oldalán. Az egyes webizódok mögött tényleges kutatómunka és szerkesztés van, izgalmasak és érdekesek, de láthatunk itt elemzéseket, háttérinfókat a sorozatok világából, egyszóval mindenki megtalálja a magáét. Rakendroll. 

 


Szólj hozzá!