iPhone: ha nincs, nincs

„Nincs iPhone-od? Fú, de gáz!” - nagyjából ezt üzeni az Apple legújabb kampánya mindenkinek, aki még nem jött rá, hogy milyen telefont is kéne vennie. A némileg nagyképűnek tűnő kisfilmek szimplán felsorolják, miből marad ki az, aki neadjisten androidos telefont vesz magának - az iBooks, az App Store, az iTunes és az iPod médialehetőségei mind-mind elérhetetlenné válnak, mint ahogy azt a keserédes hangú narrátor ki is fejti.

Persze a Motorola és a T-Mobile piszkálódása után itt volt az ideje legalább egy fokkal keményebb hangnemet megütni, de pl. nem kellett volna elfelejteni, hogy az androidos mobilok jól megférnek a Kindle alkalmazásával, ami ráadásul több e-könyvet tartalmaz mint az iBooks.Arrogáns vagy csak kemény? Úgyis azon dől el, hogy az ember melyik platformhoz kötelezte el magát...

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr692752473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

finalNmbr 2011.03.19. 16:16:34

@Steve_Jobs: Most olvastam tovább, te nem telóról netezel hanem gépen használod a vodás netet.. azthiszem. akkor semmit nem szóltam :)

Büszke_troll 2011.03.19. 16:21:14

@magyar ember teli szájjal:
akinek alacsony az IQ-ja vegyen iPhone-t. Majd Steve gondolkozik helyetted.

Ezen a "akinek nincs elég pénze, az ne iPhone-t, hanem androidos telefont vegyen" dumán csak röhögni lehet.
Vazze, ez csak egy telefon. Szerencsétlen csóringerek gondolják csak azt hogy egy telefon ezen a szinten (okostelefon) az anyagi helyzetedet tükrözi.

archangel 2011.03.19. 16:22:00

@gergel: 3 éve van meg az iPhone 3G-m, ami mostantól nincs támogatva.
Nem tudnék mondani telefont az elmúlt húsz évből, amit 3 éven keresztül használtam volna napi szinten.
De még más IT eszközt vagy autót sem.

Ilyen kurvavilágban élünk, a tej is előbb romlik meg, mint régen:(

sanyix 2011.03.19. 16:26:02

Hát szerintem az a gáz, ha valaki iphonet vesz, mert ezek közűl valamit árul el (vagy együtt az összeset): a telefon okosabb mint ő/divatbuzi/ezzel akar többnek tűnni a többi ember előtt.
És hát egyik sem pozitív tulajdonság. Ingyen kéne, eladnám jó pénzért, és vennék mást :D

"akinek nincs elég pénze, az ne iPhone-t, hanem androidos telefont vegyen" és ez főleg úgy gáz, hogy a csúcs android telók drágábbak is (igaz jobbak is) :D

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.19. 16:26:36

@Steve_Jobs: Pont hónap 19-én van a számlazárás, úgyhogy tudok pontos adatot mondani: február 20 óta 1,75 giga adatot forgalmaztam a telefonon. Youtube (HQ kapcsoló be, ez alap), market, netrádió-hallgatás, hamar összejön az a másfél-két giga :) Nekem megér ötezret, hogy mindig elérhető a net, akár geocaching-túrán az erdő közepén is, és nem kell attól félnem, hogy számlazárás előtt tíz nappal lekorlátoznak. Igazából az Internet Easy csomag lenne a legjobb, 2 giga 3000-ért, de az nincs. Egyébként régen csak SMS-re elment havi 2-3000 Ft, szóval a mérleg igazából nem is 5000 vs 2*5000, hanem 5000 vs 7000 mondjuk. És cserébe lehet Indexet olvasni a buszon Népszabadság helyett :)

@HUN_Sector: Én meg attól kapok agyfaszt, hogy minden okostelefonos cikknél megjelenik egy troll, aki nem bírja ki hogy ezt ne adja az "ostoba" okostelefon-felhasználók tudtára.

A telefon alapvetően kommunikációra való. A hang ennek csak egy apró szelete, az okostelefonnal választhatsz több közül: szöveg, kép, videó, internet, e-mail, facebook, twitter, skype, gtalk, stb... Nem kötelező használni ezeket, de attól, hogy neked nincs rá szükséged, lehet, hogy másnak van.

Én például a számgombokon bepötyögött, 160 karakterenként számlázó SMS-től tudok hülyét kapni, amikor a 4'' érintőkijelzőn egy teljes A/4 oldalas mailt megírok tíz perc alatt, és ingyen. Ízlések és pofonok...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.19. 16:28:44

@Steve_Jobs: Nem gépen, telón netezek. Pont ezért szar, hogy nem választhatom a gépen netezésre használható jó kis 2 gigás csomagot, ami pont elég lenne. Egy giga elég necces...

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2011.03.19. 16:29:09

Ha nincs iPhone-od, akkor nem kell enned a kefét, amikor 3 hónappal azután, hogy megvetted, előállnak a következő generációjával. :P :D

archangel 2011.03.19. 16:31:56

@sanyix: Veszik is, mint a cukrot! Végre nem az Apple termékek a legszarabbak ár/érték arányban...

Nem te vagy aki SG-n is konstans hülyét csinál magából?:DDD
Legalábbis van egy idióta arra - bocsánat, ha nem te vagy - aki általában így terjeszti az igét, nulla tapasztalatra építve:
- Az Apple szar, mert drága.
- Az Android jó, mert drága.

A világ barma az az arc, akkora korlátolt fandroid, hogy még a nyáj sem bírja, ahová tartozik.

(mégegyszer bocs, ha nem Te vagy, nem akartalak megbántani)

akkor most mi van? 2011.03.19. 16:32:07

Akinek van iFA-ja az menő?

archangel 2011.03.19. 16:33:06

@Mainframe:

Minden évben 1db, azaz 1 iPhone jelenik meg, jellemzően júniusban.

Zabkása 2011.03.19. 16:33:08

@Mainframe: nicsak egy mütf-ös ha nem tévedek :D azért a 3 hónap eléd durva, mert kb pont évente jön egy iphone. és melyik gyártónál nincs olyan h nem jön jobb egyből? 200ért vettem 2009ben egy N97et, egyből jött az N900 stb....

Jó Mercutio halott 2011.03.19. 16:35:15

Ez az egész érintőképernyős idiotizmus röhej. Volt iphoneom is, még a 8GB 1-es az USAból kiütve, amikor még nem lehetett itt nullával részletre megvenni, volt Samsung Galaxym androiddal, pontosan tudom, hogy ezeken telefonálni, meg megírni egy "10percet kések"-smst teljes embert kívánó küldetés. Vicc. Jelenleg egy 6300-át használok és úgy hívok fel bárkit a memóba elmentett 900 telefonszámból, hogy egyszer kell 0,5 mp-re odapillantanom a kijelzőre, a "10percet kések" smst meg simán vakon beírom a dugóban.
Természetesen már iphone-t és a hasonlóit is elérte a hasonló trendcikkek sorsa: a felsőkategóriába kényszeresen vágyó, de attól valójában fényévekre álló középkategóriás tömegek termékévé válás.
És egyetértek azzal, aki már jelezte, hogy az érintőképernyőket ellepő zsírállagú tapicskamocsok több, mint gyomorforgató.

2011.03.19. 16:42:44

@Gery.Greyhound: úgy látom kettőnk közül te közelebb állsz a trollhoz. Egyébként köszönöm, volt szerencsém mind Symbian, mind Androidos telefonhoz és nem kérek belőlük.

2011.03.19. 16:43:12

@Greg-0: Ezt a reklámstílust azért nem tartom helyesnek és átveendőnek, mert amíg egy cég 2 hónapig marketingel azon, hogyan fogja lejáratni a másik termékét, addig annak kb 1 hete van, hogy reagáljon rá és védje magát.

dan72 2011.03.19. 16:46:22

Well,... I don't have an iPhone.

Zabkása 2011.03.19. 16:46:44

@Kilo166: Amerikában ez más. Ott van pl az a reklám amikor a kisrác bedobja a pénzt az automatába, vesz egy Pepsit.... aztán mégegyet, leteszi a földre, bedob egy kis aprót és a Pepsire ráállva eléri a Coca Cola gombot. Itthon ilyet nem is lehet, meg felháborodást keltene. Ott nem

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.19. 16:49:36

@Jó Mercutio halott: Aha. Én is használtam Symbiant... Menü -> üzenetek -> címzettnél megnyomni a telefonkönyv gombot és megkeresni az emberkét vagy beírni a számot -> üzenet megírása kínkeservesen -> küldés gomb.

Android: Home képernyőn a people widgeten rábökök arra, akinek írni akarok -> a felbukkanó pop-up menüből rábökök a sárga borítékra (bár én inkább a gmail-esre szoktam, de lényegtelen) -> szöveg megírása pillanatok alatt a nagy érintőbillentyűzeten -> küldés gomb.

Dugóban ülni nem szoktam, ha bringával vagyok, bármikor félreállok, ha meg villamossal, ott bőven ráérnék még Symbiannal is szenvedni, de Androiddal könnyebb :)

@HUN_Sector: Abban egyetértek veled, hogy a Symbian egy szar. :)

foodlfg 2011.03.19. 17:06:59

Ezekből a szolgáltatásokból nekem egyikre sincs szükségem, mert pl zenéért nem vagyok hajlandó fizetni, helyette letöltöm. Szóval miért is lenne nekem jó az ájTyúnsz pl ?

Szerintem nem én vagyok a termék célcsoportja. :DD

rekszem 2011.03.19. 17:10:19

annyira béna dolog egy szaros telefonra élvezkedni

okos telefon - hülye ember

panic_button 2011.03.19. 17:11:08

nem gondoljátok hogy unalmas ez az állandó vita hogy melyik a jobb? az ilyen archangel szerű idióták meg mondják csak a magukét, neked attól áll fel, hogy a telefonod isteníted mindenhol és felsőbbrendűként állítod be magad? hánynom kell a kioktató stílusodtól. attól többet fogsz érni emberként vagy jobban tapadnak a nők mert iphone van a kezedben?
mindenkinek az van amire igénye van, miért kell állandóan fikázni a másikét? HTC Legendem van, nagyon szeretem, de nyár elején veszek mellé egy ipad 2-t. na ezt add össze!

avus · http://avus.blog.hu 2011.03.19. 17:11:52

Bár ezt a kommentet egy iPadról írom, amit nagyon kedvelek is, főleg annyiért, amennyiért pár napja vettem, abban azért megerősített, hogy a telefonom marad Androidos. Jó dolog ez az app store, főleg, hogy ipadra van valami 50 ezer app talán? Keresem a facebook appot, csak iphoneos van, szép pixeles az ipadon. Ibuddy dettó. Könyvesboltban keresem az Animal Farmot, semmi találat. Talán nem a keresőmezőben kéne? hagyjuk már ezt a 400k appot, ha 399k úgyis használhatatlan baromság.

Ez úgy tűnik, mintha panaszkodnék, de nem. Szeretem azniPadet, és Egy csak netezős gépen ezt elviselem a nyűgjeit, de a telón megőrülnék, ha folyton gépre kellene lógatnom.

különvélemény 2011.03.19. 17:16:28

"az iBooks, az App Store, az iTunes és az iPod médialehetőségei mind-mind elérhetetlenné válna"
Tehát kimaradunk a Vásárol, Vásárolj, Vásárolj, Játssz le kevesebb formátumot-ból?

norbi2k 2011.03.19. 17:20:16

lol, azt hittem valami véresszájú reklám lesz, de hát ez lófasz :D Azért Motorola jobban odapörkölt...

Cs@tLós 2011.03.19. 17:21:47

Csak a cikk szerzőjenek: nem csatlakoznék a flémhez, de illene 1 ilyen cikk megírása előtt tájékozódni, hogy ios-re is van kindle olvasó, a teljes kínálattal. Tehát innentől még undorítóbb komment és flémgeneráló poszt az egész. Gratulálok hozzá.

norbi2k 2011.03.19. 17:23:52

@Jó Mercutio halott: Tényleg az a legnagyobb problémád hogy vezetés közben nem tudsz vakon gépelni meg felhívni valakit? ...

Blogerovac 2011.03.19. 17:24:03

Ha nincs iPhone-od, jut időd élni is, meg normális dolgokra is ;-)

dragi · http://digisample.hu 2011.03.19. 17:30:37

@avus: kb. 10 teljes képernyős, nagyfelbontású facebook app van ipadre.... :)
friendly facebook
safariból
mypad +facebook
friended for facebook
facebook for ipad with chat
stb.
Legközelebb először nézz körül...

gyáá 2011.03.19. 17:41:11

@avus:

én nem vagyok facebook user de kiváncsiságból megnéztem az itunest.
minden igényt kielégítő(nem hivatalos) facebook alkalmazások vannak ipad-re

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.19. 17:44:17

Nekem Nokiás nagyonokostelefonom van, szimbiános. Apple biztos nem kéne, nagyon bonyolult. A Szimbián több szabadságot ad az embernek. Ha majd valamikor a távoli jövőben kell egy új telefon, s várhatóan akkor már nem lesz Szimbián, akkor Windows Phone-ra váltanék. Az Androidtól idegenkedem, mert az ilyen linuxos dolgok komolytalanok. A Linux nem oprendszer, hanem hobbi.

avus · http://avus.blog.hu 2011.03.19. 17:44:50

@dragi: Jogos. A telón már megszokott gyári appot kerestem, minden mást ignoráltam.

Akkor még egy buta kérdés: van rajta egy mappa képekkel, szeretném átnevezni, vagy a képeket máshová helyezni. Hosszú bökés nem játszik. Mi a megoldás?

elp 2011.03.19. 17:47:20

@avus:

ugyhogy talán érdemes lenne az android használatából származó korlátoltságot levetkőzni és picit részletesebben körbenézelődni az itunes-on.....

Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.03.19. 17:48:25

van ebben valami igazság. én ügyesen álcázom az iphone-om, mert tényleg nem felvágásból vettem, hanem a tudása miatt, amit én igazán ki is használok.. de amikor kiderül társaságban, hogy jé, ez egy iphone, kicsit tényleg dermert csend lesz és mindenki zavartan néz nokiájára, samsungjára.. az iPhone tényleg külön kategória. én nem is telefonnak hívom amúgy, hanem zsebszámítógépnek.

dragi · http://digisample.hu 2011.03.19. 17:48:47

@avus: Nyomvatartod a csukott foldert, amíg minden "remegni" nem kezd, tap a folderre, az kinyílik, és így már ott a felső sorban át is tudod nevezni.

Gyárfás 2011.03.19. 17:49:41

@max val birca man:

azt gondolom, hogy én ma téged választalak a kommentelők királyának.

Okos felkészült hozzászólás, kellő tapasztalattal megalapozva.

különvélemény 2011.03.19. 17:50:35

There are currently over 150,000 apps available for Android.

max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.03.19. 17:51:04

@Gyárfás:

Tapasztalatom óriási. 1991 óta vagyok mobiltelefon-felhasználó! Az első telefonom 8 kiló súlyú volt.

chipshop (törölt) 2011.03.19. 17:51:24

Boldogan jelentem,h tobb hetes hezitalas utan vegre eldontottem es megvettem a Blackberry Torch-ot.Total fenntartasokkal hiszen soha nem volt Blackberrym anno,valamiert en leragadtam a Sony ericsonnal,de miutan mar az Xperia is kinyult egy honap utan,ez volt az utolso sonys kiserletem.A dilemma az Iphone 4 es a Blackberry Torch kozott volt,leven anno az elsok kozott vettem Iphone-t,amit harom het akkut orjonges es tombolas utan,a falhozbaszas elott par oraval sikeresen eladtam:-))Akkor megfpgadta h soha tobbe iphone.Aztan az Xperia megadta magat,dogledezett az egesz rendszer,a fotokat nem lehetett rendesen megjeleniteni egy ido utan,sokszor lefagyott es akkor dontottem el,h ismet eljott az okostelefonok ideje.Egy ismerosom a kapcsolatai reven szerzett nekem egy iphone4-et egy hetre,tesztelesre,dontesemet megkonnyitendo.Lucky me:-))Szoval,az elsonIphone hoz kepest a jelenlegi szinte szarnyal,ugyanakkor a lakasban,ahol van Virgin(a netszolgaltato)nem tudta elinditani a feszbukot,csak es kizarolag az ablaparkany baloldali sarkaban.Igen,volt 3 G miegyeb,megsem ment,aztan a google fagyott le,es szamomra egy remalom volt alkalmazasokat megtalalni es elinditani.A Youtube evekig tolt etc.Viszont oronteli ujitas,h lehet rajta esemest irni relative gyorsan(legalabbis gyorsabban mint anno)megis,nekem ez a telefon valamiert nem jon be.Igy lettem Blackberry felhasznalo,es isteni es tenyleg-)))

Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.03.19. 17:51:25

még mindig, 2011 márciusában, nem elérhető Magyarországról az android market?

nincs több kérdésem.

Viktor H 2011.03.19. 17:54:57

Nem tudom Ti hogy vagytok vele ,de rohadtul gyűlölöm mikor egyesek megveszik RÉSZLETRE az ájfonjukat és utána olyan dumákat löknek ,hogy az android a szegények ájfonja ... szánalom ...

Amúgy valaki leírná részletesen ,hogy mi a tököm különbség van az android és az iphone között és mitöl kevésbé jó az android? mert kb 5 percig használtam egy iphone-t és összvissz a grafikai megoldás tünik másnak a Galaxy Shez viszonyitva.
és talán a net tünik kevésbé döcögősnek ,de az szerintem beállitás kérdése .

Az iPhone amúgy egy jó eszköz ,de csak egy eszköz nem státusz szimbolum és nem a farkunk meghosszabbitása és jó lenne ha eképpen is viszonyulnánk hozzá.! ha lett volna 200ezrem akkor iPhone-t veszek Galaxy S helyett ,de nem volt viszont igy sem bántam meg a választást ,mert kielégiti az igényeimet etéren .

Erről ennyit !!!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.19. 17:59:59

@max val birca man: Az Androidnak annyi köze van a Linuxhoz, mint a Harley-nek a babettához :)

avus · http://avus.blog.hu 2011.03.19. 18:01:05

@dragi: Nem akar remegni, talán mert az Elmentett fényképek mappán próbálom mindezt, ami talán kitüntetett mappa. Nem is lenne baj, ha hagyná átmásolni a képet, de a másik mappa létrehozása is homály, albumnézetben hiába próbálok bármit.

nemezisazis 2011.03.19. 18:07:01

az androidos és társai elérhető telefonok.

az apple mindig is sznobkategóriás volt, ennyit tud. semmiben és semmivel nem jobb mint a nem almás fajtársaik. pusztán annyi, hogy 2-3-4x annyiba kerülnek.
ja és persze, hogy egyenruhaként funkcionál.

ezek a tények, ezzel nem igen érdemes vitatkozni..

és szerintem ez nem valami sok. de akinek fetisiszta közösségre van szüksége, vegye egészséggel mindet.

fehso2 2011.03.19. 18:10:00

„Nincs iPhone-od? Fú, de gáz!”

Nagyon jó munkám van, kiváló fizetéssel, egy sok milliót érő házat építek éppen
, van 2 gyünyörű gyerekem, télen és nyáron is mindig elutazom valahová, nagyokat kefélek a feleségemmel, nincs iPhone-om és mindenki bekaphatja a faszomat!

elp 2011.03.19. 18:16:09

@Viktor H:
mert talán az van. hogy ne mindenkinél merül ki a gps,faszbuk,twitter,angrybirds tengelyen egy okostelefon használata. Én speciel nyelvtanulásra (is) használom, amig androidra utolso összehányt, tartalomra igénytelen, kétes forrású szótárak vannak ami talán még hobbi prüttyögésre se elég addig Ios-en hivatalos minőségi progik tömkelege:

AKADEMIA KIADO english-hungary
Longman dictionary of contemporary English
Longman business English
OXFORD Deluxe dictionary of English and Thesaurus of English.....

de sorolhatnam estig...

Viktor H 2011.03.19. 18:17:15

„Nincs iPhone-od? Fú, de gáz!”

Amúgy rohadtul nem ez az üzenete a reklámnak ,hanem kb az ,hogy ha nem nyaltál még puncit nem tudod mit hagysz ki ... vagyis ha már próbáltad akkor finnyázhatsz ,hogy büdös ...ha meg nem ..hát akkor meg ne ...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.19. 18:23:04

@max val birca man: Az OSX (és az iOS) pedig UNIX alapokra épül. Az mivel jobb? :)

Viktor H 2011.03.19. 18:23:42

@elp:

Ez túl ájfonosan hangzott , nem elég pártatlan ... nem győztél meg :-)
Aki keres az talál .
Aki meg a "gps,faszbuk,twitter,angrybirds tengelyen mozog" az vegyen 22Eért ZTE-t . Ezt nem leszólásnak szánom és sose irnék olyat ,hogy a ZTE a szegényember okostelója . Ilyet csak SZNOB ájfonosok irnak minden másra ami nem ájfon .

El Argentino 2011.03.19. 18:32:41

nekem ducatim van... most essek kétségbe? :D

CernaGeza 2011.03.19. 18:37:22

Mi az a lélektani határ amitől okos a telefon?

(kommentvadász hozzászólás)

Viktor H 2011.03.19. 18:49:16

@CernaGeza:

Szerintem ha több eszköz funkcióját egy telefonba sürited akkor nevezhető annak

(kommentvadász válasz).

:-D

lolperec 2011.03.19. 18:50:32

nagyon egyszerű a képlet, valaki a bolhapiacra jár pl az Android Market-re, valaki meg üzletben vásárol pl az App Store-ban :)

a sok fusimisinek kár magyarázni, hogy egy eszköz arra való, hogy használja az ember miközben éli életét, nekik arra kell egy eszköz, hogy berhelhessék, meg testreszabhassák naphosszat ahelyett hogy élnének.

midnight coder 2011.03.19. 18:59:00

Aki alma felhasználó az nagy betűkkel hirdeti hogy konzumidióta vagyok. Onnantól kezdve, hogy hagyja hogy a gyártó cég döntse el hogy milyen alkalmazást telepíthet a gépére és milyet nem, automatikusan kiírta magára hogy birka.

Viktor H 2011.03.19. 18:59:37

@lolperec:

na ilyen egy igazi ájfonos válasz :D

lolperec 2011.03.19. 19:19:17

most nem azért, de eléggé elcsépeltek már ezek a közhelyek, hogy az iphone 200ezer hűdedrága, aki Apple terméket használ az birka stb. A sok tetreszabástól kiégett a kreativitásotok? :)

von schwartz 2011.03.19. 19:19:50

@El Argentino: Nem. Csak simán rohadj meg! :)

magyar ember teli szájjal 2011.03.19. 19:23:11

@Büszke_troll: :) Éljen a tisztes szegénység :) Nagy büszkén :)

Karesz000 2011.03.19. 19:26:23

Nem akarok kötekedni, de nálam ez a dolog ott bukik, hogy EGYETLEN iPhone tulajdonossal sem találkoztam még, aki megvette volna az AppStoreból az akármit is. Birtokolja a legújabb, legjobb, legszebb iPhone4est, de egy alkalmazást nem vásárolt még. És sír, hogy még nincs jailbreak meg ilyenen a telójára. A legjobbra, legszebbre. Ami igaziból nem a legjobb és nem a legszebb.

aadam 2011.03.19. 19:39:24

Jó estét. Nekem van, mégis baromi gáz vagyok. :)

Viktor H 2011.03.19. 19:40:02

@aadam:

Nálam ez a nap kommentje :D:D:D:D

Jegkoko 2011.03.19. 19:40:32

@Karesz000: Persze mivel a legtöbb funkció csak a különböző törésekkel hozható elő mert gyárilag nem tudja.Nekem nokiám van, de érdekes mód nem érzem szükségét annak, hogy 1 teraherzes proci legyen benne, 720P filmeket röccenés nélkül viszi, ekkora kijelzőre meg ennél nagyobb felbontású videó teljesen hülyeség ugyanis soha nem lesz olyan mint egy 80-100 centis lcd tv n.

Karesz000 2011.03.19. 19:50:26

Azt nem is érzem olyan nagy gondnak, hogy egy két funkció csak sokadik oprendszer frissítéssel jön ki, ami az iPhone tulaj szájából idézve "gáz". Csak azt furcsáltam nagyon, hogy a 4-5 olyan között, akivel naponta találkozom és iPhone 3GS-4 tulajok, nem tudnak mutatni egy vásárolt szoftvert. És itt szerintem elveszti az értelmét az AppStore, akármennyire is jó. Magyarországon legalábbis.

sántakígyó 2011.03.19. 19:58:49

Ha uj zombis filmet csinalnak, akkor csak eleg a fohosnek ledobni egy apple termeket egy nagy sziklarol, es az osszes zombi leugrik erte... De igy tul hamar vege a filmnek, emiatt nem forgatjak le.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.19. 20:03:40

@lolperec: Neked valami Windows Mobile-os vagy Symbianos képzeted van a testreszabásról. Itt nem arról van szó, hogy állandóan frissítsen ROM-ot az ember, meg rootoljon orrba-szájba (azt egyszer kell megcsinálni és 5 perc, nem bonyolultabb mint egy jailbreak, ráadásul 2.2-től kezdve root nekem is csak a screenshotkészítési funkció miatt kell, az is csak azért, mert Android blogra írok, egyébként szarnám le)

A testreszabhatóság az, hogy nyomvatartod a képernyőt, és lesz ott egy widget, vagy shortcut, vagy a meglévőt arrébb teszed, stb - akár unalmadban a hetes buszon ülve. A feleségem nem egy hardcore Android-guru, kétszer megmutattam neki, és azóta ő rendezgeti a home screeneket úgy, ahogy akarja. Kurva bonyolult.

Pont ez az Android lényege: személyre szabható ÉS egyszerű használni, tökéletes a felhasználói élmény.

Nevem van. Vanek 2011.03.19. 20:05:27

Sokféle telefonom volt már. Volt több féle régi klasszikus nokiám, volt HTC pda-m, és nyüstöltem LG telefont is. Használtam Windows Mobile-t (5,6), sokat láttam Androidot. Linuxokat napi szinten macerálok.

Szerintem kevés ember idegenkedett tőlem jobban az Apple termékektől. Hype-olásnak éreztem az egészet. Egészen addig, amíg meg nem adta magát a két éves HTC Touch Pro 2-m, és nem vettem egy iPhone-t (aggódtam is a választásom miatt). De nem bántam meg.

Nekem fontos munkaeszköz a telefon. És nem, a telefon ma már sok esetben nem elég, ha csak telefon. Nyilván egy olyan embernek, aki napi 8-ban aktákat tologat, tökéletesen megfelel egy olyan telefon is, ami "csak" telefon. Ezzel nem az aktákat tologatóakat akarom bántani, az is fontos munka, azt is meg kell valakinek csinálni. Az igények, az elvárások másak a telefonnal szemben.

Nekem fontos, hogy a telefonomon a telefonáláson túlmenően gyorsan és kényelmesen tudjak emaileket olvasni és írni, szükség esetén - ha nem tudom, hova kell mennem - a gps segítségemre legyen, jó minőségben és egyszerűen tudjak zenét hallgatni, valamint utána tudjak nézni valaminek az interneten. Mindezt gyorsan, ha lehet, szépen. És ne kelljen magammal három-négy féle kütyüt hurcolnom. Az iphone ezt nyújtja.

Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznem, hogy nekem nagy érvágás, hogy nincs fizikai billentyűzet a telefonomon.

Aki az iphone árára hivatkozik: egy rendes, minőségi Windowsos PDA 140-150e Ft, kártyafüggetlenül (lásd pl. Speedshop). Egy jobb minőségű Androidos telefon sem nagyságrendekkel olcsóbb. Ehhez képest egy iPhone nem nagyságrendekkel drágább.

Eddig akárhány Windowsos telefonom volt, mindegyiket hetente kétszer újra kellett indítani (soft-reset), mert egyszerűen meghülyült. Az iphone-t még egyszer sem kellett. Sokkal tovább bírja az aksija is, mint a korábbi telefonjaim.

Az Android nagyon jó *lesz*, de még nem az. Kiforratlan. Mint a legtöbb nyílt forráskódú rendszer.

Ha nem lett volna a Vodafone ajánlata, biztosan nem veszek iPhone-t. Kifizettem 60 000 Ft-ot a telefonra és mellé havonta 13 000 Ft-ot (vodafone üzleti szabadon díjcsomag) előfizetési díjként. Eddig is volt egy vodás usb stickem vésztartaléknak, havi kb 2800 Ft-ért, amit le tudok mondani. Tehát máris csak 10 000 Ft-ra jön ki az előfizetés. Ezért cserébe beszélhetek cégen belül 3000, hálózaton belül 3000, vezetékes irányba 1000 percet, küldhetek hálózaton belül 1000 sms-t. Ez mind ingyen. A 10 000 Ft-os előfizetési díjat teljes egészében lebeszélhetem a másik két mobilszolgáltató irányába. Ez kb havi 430 percet jelent még az előzőeken felül. E mellé van egy 1 GB-s internet csomagom, túlforgalmazási díj nélkül.

Tehát 13 000 Ft-ért annyit beszélhetek (és netezhetek), amit nem vagyok képes egyelőre kihasználni (és mégis jobban járok, mintha bármelyik másik szolgáltató bármelyik másik díjcsomagját választom). Szeritem jól jártam.

A régi HTC PDA-m pedig megveszi tőlem a Speedshop. Hogy mennyiért, nem tudom, de gondolom 20-40e Ft-ot biztos adnak érte. Ennyivel is olcsóbban "jutottam hozzá" az iphonehoz.

És igen, vásároltam már az AppStore-ból. És fogok is. De ha egyszer lesz Android telefonom, ahhoz is fogok akár pénzért is alkalmazást venni, ha szükségem lesz rá. Sőt, én támogattam már pénzzel ingyenes program fejlesztését. És fogok is még. Nekem nem fáj, ha ki kell adnom 1-2 eurót olyanra, amitől nekem jobb lesz (gyorsabb, kényelmesebb, élvezetesebb, stb). Akinek fáj, valóban ne vegyek iphone-t (szerintem az se teljesen százas, aki az ingyen appok miatt jailbrake-eli a 200e Ft értékű telefonját), sőt, okostelefont se.

Aki szidja az iPhone-t, egyszer próbálja ki, de komolyan. Én is ezt tettem. És én rájöttem, hogy nincs, illetve nem volt igazam.

Nem mondom, hogy az iPhone tökéletes, mert egyáltalán nem az. Még a 10 évvel ezelőtti telefonom is meg tudta mutatni, mennyi volt a bejövő és mennyi volt a kimenő hívás. Az iPhone ezt nem tudja. Az Adobe Flash nekem nem hiányzik. Egyébként is utálom.

Hogy drága-e az iphone? Alapvetően igen. És hogy ha az ember gondolkozik, hozzá lehet jutni reális áron? Ha a telefonálási szokásaid épp olyanok, mint amire a szolgáltató csomagot dolgozott ki, akkor a válasz egyértelműen igen.

(ui: az összes szolgáltató elmehetne a bánatba a lakossági díjcsomagjaival)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.19. 20:06:48

@Karesz000: Van benne valami. Én csak pár iPhone felhasználót ismerek (jellemzően fölsőbb beosztású, az átlagnál lényegesen magasabb keresetű emberkék) és kb telefonálásra és SMS-ezésre használják a szifont. Ellenben egyre gyarapodik ismerettségi körömben az Android felhasználók tábora, akik fölös idejükben folyamatosan a Marketet túrják, vagy épp engem kérdezgetnek hogy miket érdemes feltenni, szóval érdekli őket a telefon.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.19. 20:13:07

@MrEne: "Aki szidja az iPhone-t, egyszer próbálja ki, de komolyan. Én is ezt tettem. És én rájöttem, hogy nincs, illetve nem volt igazam."

Próbálgattam. Hosszasan. WinMo-s telefonom kezdett elavulttá válni, és próbáltam barátkozni az iPhone-nal (mivel akkor még nem volt más, használható alternatíva), de nem sikerült. Aztán végül majdnem rászántam magam, mert oké hogy vannak hibái az iPhone-nak, de azért a WinMo-nál mégiscsak kategóriákkal jobb.

2009 végén 2010 tavaszára terveztem a vásárlást, független készülék KP-ben fizetve... Csak aztán jött az a fránya HTC Desire 2010 márciusa körül, és első kipróbálásakor láttam, hogy pont annyival jobb a WinMo-nál, mint az iPhone, csak pont nincsenek meg azok a hiányosságai, ami miatt idegenkedtem az iPhone-tól.

A megjelenés utáni második héten, első kipróbálás után megvettem, ez volt életem első gyári új független telefonja, a mai napig nem bántam meg.

Nevem van. Vanek 2011.03.19. 20:20:33

@Gery.Greyhound: ezzel nincs is semmi baj. Mindenki mást igényel, mást vár el a kütyüjétől :) A HTC nagyon jó gyártó, és nehéz csalódni a készülékeiben.

Nem is kell, hogy mindenkinek ugyan az tessék (és őszintén szánom azokat, akik divatból vesznek bármilyen telefont, legyen szó iphoneról, androidról, winmoról vagy black berryről).

A lényeg, hogy mindenki azt kapja, amit várt :)

Büszke_troll 2011.03.19. 20:41:38

@elp:
Slovo ED
Androidra.
Akadémiai kiadó szótára alatta.

Mondj még ostobaságokat iPonoe-os.

Büszke_troll 2011.03.19. 20:45:31

@max val birca man:
nem mondtál te eddig ekkora hülyeséget.
Csak nem a nokiának dolgozol?

Büszke_troll 2011.03.19. 20:49:30

@Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus:
már 2010 márciusában is elérhető volt a market. Magyarországról is.

Való igaz, a fizetős alkalmazások letöltéséhez trükközni kell. Vagy 5 perc meló.

Sajna ez a gond akkor, ha a végeken élsz. Ebből a szempontból az android sem jobb mint az apple vagy a microsoft.

lolperec 2011.03.19. 21:00:18

@KarbatettKezűZoltán: nekem a Moto F3 a kedvenc telefonom ever :D
de egy ilyen emporiát is tervezek beszerezni. :)
annyira mindegy itt vizátni, mindenki vegyen amelyik jó neki, minek bizonygatni hogy melyik jó?
nekem jobban bejött az iPhone, meg is vettem, ennyi.
De a Moto F3-nál igénytelenebb és kafább telefon nincs az is tuti :D

KarbatettKezűZoltán 2011.03.19. 21:01:08

@MrEne: "Még a 10 évvel ezelőtti telefonom is meg tudta mutatni, mennyi volt a bejövő és mennyi volt a kimenő hívás. Az iPhone ezt nem tudja"

De tudja!!!!!

Hiváslista> kis kék gomb a név/ szám mellett> megnyom> bejövő, kimenő hivásidő az aktuális partnerrel...

Büszke_troll 2011.03.19. 21:05:19

@MrEne:
Te pont úgy fikázod az androidot, hogy nem használtad.
HTC Touch Pro 2-t vagy két éve használtam.
Komolyan azt hasonlítod össze egy iPhone 4-el?
Normális vagy?

Az a pda hardverileg és szoftver szinten is az akkori technológiát képviseli.
Jobb az iPhone 4? Nem mondod.

A különbség kettőnk között, hogy én a HTC T P 2-t, IPhone 3G-t, iPhone 4-et (ezt csak napokig) és HTC Desire-t, Galaxy S-t, Nexus S-t is használtam.
Napi szinten.

Jelenleg egy felső kategóriás iPhone és android telefon között gyakorlatilag nincs különbség.
Se alkalmazásokban, se vasban.
Innentől kezdve felesleges anyagi, biztonsági, használhatósági kérdést csinálni belőle.

Használd amelyik jobban tetszik, de ne fikázd le a másikat. Mert hülyének néznek.

Nevem van. Vanek 2011.03.19. 21:10:41

@KarbatettKezűZoltán: az aktuális partnerrel. az összesítést nem tudja, én pedig erről beszéltem

Nevem van. Vanek 2011.03.19. 21:16:33

@Büszke_troll: te tényleg troll vagy...de nem csak büszke, hanem butas is. Nem fikáztam az androidot, azt mondtam, hogy szerintem kiforratlan. Ehhez pedig minden jogom megvan.

Igen, összehasonlítottam egy két és fél éves telefont, meg egy fél éveset. Más a hardver? Naés? Akkor már nem lehet elmondani, hogy nekem mi a kettőről a véleményem?

Se vasban, sem alkalmazásokban nincs különbség. Ez tegyük fel, hogy így van. De az oprendszerben van, ez pedig épp elég.

Eszem ágában sincs flame-war-ba kezdeni. Te használod az Androidot, neked az tetszik. Nincs ezzel semmi gond, hajrá.

KarbatettKezűZoltán 2011.03.19. 21:21:09

Oké, hogy fontos a belbecs és 3 év alatt majdnem sikerült utolérni az Iphone-t a többi mobilgyártónak hardveresen, szoftveresen,szolgáltatásban.
Mi van a külcsínnel? Tudom, hogy ez szubjektív elem és nem is elsődleges szempont, de ezért könyörgöm...!! Fogtatok már kézben Galaxyt, Xperiat, vagy HTC HD?!?!
A pingpong ütő a legenyhébb jelző ami a versenytársak ergonómiájáról eszembe jut!
Telefonról beszélünk! Az Iphone 2g megjelenésekor féltégla méretűnek tűnt az akkoriban dívó nyakbaakasztós telefonokhoz képest.
Most a 4G a legkisebb! Nem azért mert összement, hanem mert a többiek nem képesek még műanyagból sem hasonló méretűt gyártani.
(és micsoda nyekergős gagyi műanyagok...!)

A csomagolást is meg kell fizetni, a stílust! Márpedig ebben is vitathatatlanul az ájfon vezet. Semmi csicsa, letisztult forma, üveg, fém ház, ha nem tudod mennyibe kerül akkor is látod, érzed, hogy van benne anyag.
Az áron kár vitatkozni! Ha tetszik veszed, ha nem : Te bajod!.-)

KarbatettKezűZoltán 2011.03.19. 21:25:34

@MrEne: hát én nem tom' akkor neked milyen szifonod van, mert az enyém mutassa'!!
még a dátumot is..

Büszke_troll 2011.03.19. 21:27:33

@MrEne: "Használtam Windows Mobile-t (5,6), sokat láttam Androidot. "
Én meg láttam Angelina Jolie-t. De ettől még nem mernék véleményt mondani a használhatóságáról.

"Nekem fontos, hogy a telefonomon a telefonáláson túlmenően gyorsan és kényelmesen tudjak emaileket olvasni és írni, szükség esetén - ha nem tudom, hova kell mennem - a gps segítségemre legyen, jó minőségben és egyszerűen tudjak zenét hallgatni, valamint utána tudjak nézni valaminek az interneten. Mindezt gyorsan, ha lehet, szépen. És ne kelljen magammal három-négy féle kütyüt hurcolnom. Az iphone ezt nyújtja."

És egy hasonló árú android mobil is.

Sőt, -és most tippelek, mert ilyen még nem volt a kezemben- egy új win mobil is.

"Az Android nagyon jó *lesz*, de még nem az. Kiforratlan. Mint a legtöbb nyílt forráskódú rendszer."

Aha. Mondod ezt úgy, hogy láttál már androidos telefont.

És én vagyok a buta.

Mentünk, odaértünk, nem ott volt... 2011.03.19. 21:30:08

@El Argentino: :-) nekem meg f 250-es Fordom... az gáz? Ja, meg galaxy tabom. :-)
Mit tudnak izgulni a mindenféle telefonokra, mi? Bár iphonet nem vennék, asszem...

Nevem van. Vanek 2011.03.19. 21:31:26

@Büszke_troll: komolyan mondom, nem értelek. Olyan vagy, mint egy hittérítő :)

Engedtessék már meg mindenkinek, hogy saját véleménye legyen. Átnéztem a piacot, mielőtt telefont vettem. Nekem szubjektíven az iphone jött be a legjobban. Neked meg nem.

Nem értem, ez miért probléma, és miért kell akármelyik platformot sulykolni az emberbe (ugyan így nem értem meg azt sem, aki az iphone-ra próbálja rábeszélni a másikat).

Attól, hogy nem használtam valamit hónapokig, miért ne ítélhetném meg, hogy NEKEM mennyire felel meg?

Nevem van. Vanek 2011.03.19. 21:41:45

@KarbatettKezűZoltán: irigyellek, mert a tiéden kívül natívan egyik iphone sem tudja, hogy összesen (minden kontaktodat összesítve) mennyi volt a bejövő és mennyi volt a kimenő hívás ;)

Büszke_troll 2011.03.19. 21:45:47

@MrEne:
Engedtessék már meg bárkinek, hogy vitázzon veled.
Kettőnk közül te fikáztál, ráadásul úgy hogy nem használtál android mobilt. Én ezt írtam:
"Jelenleg egy felső kategóriás iPhone és android telefon között gyakorlatilag nincs különbség.
Se alkalmazásokban, se vasban.
Innentől kezdve felesleges anyagi, biztonsági, használhatósági kérdést csinálni belőle.

Használd amelyik jobban tetszik, de ne fikázd le a másikat. Mert hülyének néznek. "

De igazad van, én vagyok a hülye, minek válaszolok egy trollnak.

fakof 2011.03.19. 21:48:31

még mindig nem értem. Hát elmennek a gombok onnét! De akkor az nem kezd el lötyögni egy idő után?

Nevem van. Vanek 2011.03.19. 21:50:05

@Büszke_troll: ha azt fikázásnak veszed, hogy azt mondtam, *szerintem* kiforratlan, igazad van. sőt. ha nem veszed annak, akkor is igazad van. te vagy a tuti, én semmit sem tudok, még azt sem, hogy nekem mi a jó, nekem mi tetszik.

két év múlva, amikor új telefont veszek, majd megkereslek, hogy szerinted én mit szeretnék.

köszönöm.

ui: a vitatkozás egészséges.

fakof 2011.03.19. 21:52:13

Ti itt amúgy ilyen köldök bámulós szemüveges gimnazisták vagytok mind? Csak úgy érdeklődök. Nem kel megmondani, ha nem akarjátok.

Nevem van. Vanek 2011.03.19. 21:54:03

@fakof: az iskolaéveken rég túl vagyok, szemüvegem soha nem volt, a szemem tökéletes. Csak kíváncsi vagyok, valaki miért akarja a saját véleményét másra erőltetni.

KarbatettKezűZoltán 2011.03.19. 21:55:05

@MrEne: Na olyat télleg nem tud!:-) Ez igaz!
Androidos barátaink most megint a térdükre csaphatnak, hogy naugyeénmegmondtam!:-)

Büszke_troll 2011.03.19. 21:58:42

@KarbatettKezűZoltán:
ha fontos lenne, valaki már megcsinálta volna.
Lehet van is ilyen app, csak nem találjátok a félmillió között.
:)

KarbatettKezűZoltán 2011.03.19. 22:24:34

@Büszke_troll: Lehet, hogy akkor nincs is rá szükség??:-)

És mégiscsakaz IPHONE az überkirály??:-)
Muhahhahahahah

Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.03.19. 22:25:34

jaaaaj.. természetesen nem az ingyenes gagyikra gondoltam, hanem a rendes fizetős appokra. röhej, hogy a mai napig zárva van a bolt előttünk. nem is tudom, miről beszélünk ezek után.

végeken.. hát igen.. na, nem akarok felvágni, de igen nehéz lenne annál közelebb élni/dolgozni a naaagy magyar valóság kellős közepéhez, mint ahol én teszem :))

de amúgy nekem az iphone igen jó szolgálatot tett geocacheelés közben a puszta közepén is:)

Büszke_troll 2011.03.20. 00:21:23

@Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus:
USA-hez képest a végeken vagy. Onnan nézve nem nagy különbség van Bivalybasznád és Budapest között.

És igen, fizetős app-okat alap esetben nem tölthet le egy magyar, de kb. 5 perc ennek feloldása.
Ezzel együtt is számomra is idegesítő a dolog.

Büszke_troll 2011.03.20. 00:22:50

@KarbatettKezűZoltán:
"És mégiscsakaz IPHONE az überkirály??:-)"

Szerintem az is csak egy telefon, de te tudod. :)

Büszke_troll 2011.03.20. 00:31:45

Az első iPodomat valamikor 2005-ben vettem, én még műszaki cikkel ,annyit nem szoptam, mint azzal.

fourgee 2011.03.20. 00:54:06

@max val birca man: "Tapasztalatom óriási. 1991 óta vagyok mobiltelefon-felhasználó! Az első telefonom 8 kiló súlyú volt."

Tudod, van olyan ember, akinek már 30 éve van jogosítványa, azóta vezet is, de minden egyes percben a szerencsén múlik hogy nem okozott balesetet... Pedig hivatalosan neki több tapasztalata van mint nekem, egyszerűen mégsem tud vezetni. Nos, akinek a szövegére reagáltál, valami ilyesmi szemszögből közelítette meg a dolgot. Mármint téged :)

2011.03.20. 14:55:22

@KarbatettKezűZoltán: helyezd fel magadnak az okostelefonod, hisz feltehetőleg úgyis tudja hogyan szereted
süti beállítások módosítása