Lopott reklámok II.

A reklámok világában sokszor megesik, hogy két, egymástól teljesen független ügynökség nagyon hasonló koncepcióval próbál meg eladni egy terméket vagy szolgáltatást. Nincs ebben semmi furcsa, hiszen a kreatívoknak sokszor egy rugóra jár az agyuk – különösen akkor, ha szinte adja magát az ötlet. Olyat már láthattunk, hogy közel azonos időben jött ki két nagyon hasonló reklám, így nem merülhet fel a lopás vádja. De mi van akkor, ha évek telnek el a két produktum között, amik aztán teljesen megegyeznek?
 
Ilyenkor már nehéz azt mondani, hogy véletlenről van szó, hiszen az ügynökségek általában megpróbálnak tájékozódni a kategóriában, mielőtt szélnek eresztenék a kampányukat. Persze vannak olyanok is, akiket nem érdekel, ha korábban már megcsinálta valaki ugyanazt, egyszerűen lekoppintják és csak reménykednek, hogy nem veszik majd észre a turpisságot.
 
Szerencsétlenségükre létezik egy honlap (Joe La Pompe), ahol a szerkesztők kifejezetten az ilyen egyezésekre vadásznak, és könyörtelenül megosztják a lopásokat a nagyvilággal. Ezekből válogattuk ki nektek ismét a legjobbakat.
 
Az első lopás – mert bátran nevezhetjük annak – egy olyan híres reklám nyomán készült, melyet idehaza is több millió ember látott. A Sport Szelet filmjéről van szó, amely egyébként szintén egy másik márka reklámjának adoptációja – úgy kellett a raszta kezébe retusálni a zöld csokit a magyaroknak. Közel 15 évvel a megjelenése után, egy libanoni reklámügynökség szinte kockáról-kockára újraforgatta a híres jeleneteket, azzal a különbséggel, hogy a futó férfi helyett egy szexi nőt, a rasztás afroamerikai helyett pedig egy kigyúrt csávót használtak. Íme: 


Úgy tűnik, hogy Libanonban nem tisztelik túlságosan mások munkáját, hiszen az alant látható párosításban is ők nyúlták le az ötletet. A frankfurti Leo Burnett 2005-ös ambient ötletét emelte át a bejrúti Saatchi & Saatchi 2008-ban. A vicc az egészben, hogy talán még jobb is lett, mint az eredeti.
 
Az elmúlt hónapban tele volt az internet a „világ első 3D óriásplakátjával”, minden blogon és Facebook oldalon ki volt posztolva a Wonderbra kreatívja. Pedig nincs új a nap alatt, hiszen 13 évvel korábban a márka már megcsinálta ugyanezt – ráadásul még Cannes-i aranyat is nyert vele. Ettől függetlenül reméljük, hogy megtartják a jó szokásukat és pár év múlva újabb mellekkel rukkolnak elő.
 
Az ambientek után jöjjön egy print-páros. Egy 2003-as szingapúri Head & Shoulders és egy 2010-es angliai Pantene reklám mutat kísérteties hasonlóságot. Úgy tűnik, az erős haj a gátlástalan lopások ellen nem véd.
 
Több mint 15 év sem volt elég a felejtésre, bármennyire is reménykedett benne a kanadai BBDO, amely a Mercedes számára nyúlt le egy 1994-es Volkswagen reklámot. A legszörnyűbb az egészben, hogy még el is küldték az idei Cannes-i Reklámfesztiválra, ahol nem jutott tovább shortlistre. Pedig ragadós az ötlet…
 
Úgy tűnik, hogy a liszaboni BBDO-nak és a kolumbiai Euro RSCG-nek ugyanaz a dílere, hiszen mindkét ügynökség fejéből ugyanaz az eszement ötlet pattant ki. Az eredeti (BBDO) alkotás a Nissan-nak készült, míg a baromságból elkövetett lopás a DFM MiniAuto márkának. A kettő közt 6 év van, de valószínűleg 10 év múlva is ugyanaz a víziló fog csücsülni a kenguru hasában.
 
Ennyi volt mára. Nemsokára ismét jelentkezünk a legjobb ikrekkel, tartsatok velünk akkor is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr602685332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása