Mi kell a Facebook rajongóknak?

Egy nemrég készült kutatás szerint a Facebook felhasználók nem csak az ismerősök és a szórakoztató tartalmak miatt látogatnak el a közösségi oldalra, hanem a különböző promóciók, nyereményjátékok és akciók miatt is – legalábbis ezek állnak a háttérben, amikor lájkolnak egy rajongói oldalt. Jól tetten érhető ez a viselkedés idehaza is, hiszen az elmúlt hónapokban indult spam-nyereményjátékokra több százezren jelentkeztek és jelentkeznek még a mai napig, ezzel is bővítve a sokszor teljesen inaktív rajongói oldal táborát.
 
 
A kutatás szerint külföldön csupán a felhasználók harmada kedveli azért a márkákat, hogy naprakész híreket és új termékmegjelenésekkel kapcsolatos infókat kapjon. Íme, a részletek:
 
 
Tehát ez azt jelenti, hogy a márkáknak mostantól csak és kizárólag leárazásokat és promóciókat kellene szervezniük az oldalakon? A válasz: nem. Itt van néhány ok arra, hogy miért nem hasznos hosszútávon csak kuponokkal és játékokkal operálni:
 
- Az emberek ideig-óráig élvezik a nyereményjátékokat, de ha túl sokat kapnak belőle, könnyen belefáradhatnak. Nincs annál zavaróbb, mint amikor minden bejegyzésben játékra buzdítják, szinte utasítják az embert.
 
- A nyereményjátékok a rajongótábort növelik, a márka iránti elkötelezettséget már nem biztosan. Egy valamire való oldalon az admin beszélget, kérdez, figyel és válaszol. Nem tekinti marhacsordának az embereket. Megpróbálja úgy átadni a márkaértéket, hogy közben szórakoztat és tanít, nem csak versenyeztet. Ha nem így tesz, csupán elpazarolja a büdzsét, amit a kuponokra és nyereményekre fordított. (Persze a rajongók „örökre” ott maradnak, később is lehet velük mit kezdeni, de az első benyomás – mint mindenhol máshol – itt is nagyon sokat nyom a latba.)
 
- Ha konkrétan rákérdezünk, a rajongók mindig azt fogják mondani, hogy szeretnek nyereményjátékokban és promóciókban részt venni. Mindazonáltal a nagyrészük erre akkor is vevő, ha a márka site-ján kell engedélyt adni az ilyen tartalmú email-ekre.
 
- Amikor a fogyasztók célirányosan keresnek ilyen kedvezményeket, csupán 17 százalékuk használja a Facebook-ot. A többség megmarad a keresők használatánál, illetve az erre szakosodott nyereményjáték-gyűjtő oldalaknál.
 
- A lista tetején lévő 40% főleg azokból a fogyasztókból áll, akik folyamatosan keresik a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket, függetlenül attól, hogy milyen márkáról, termékről vagy szolgáltatásról van szó. Mindegy, hogy ez a te Facebook oldaladon, vagy bármilyen más csatornán történik.
 
Az ábrából kiderül, hogy a kutatásban résztvevők több indokot adtak arra, miért is lesznek rajongói egy oldalnak. A kérdőívben minden okot meg kellett jelölni, és bizony sokszor tényleg csak a nyereményekért kattintanak arra a bizonyos gombra. Persze akkor is sűrűn lájkolnak, ha nincs szó nyereményekről és akciókról, csupán világgá szeretnék kürtölni, hogy szimpatikus nekik a márka. Belőlük is nagyon sok van.
 
Az egyik legmeglepőbb adat, hogy csupán 13 százalékuk szeretne párbeszédbe elegyedni a márkával. A kutatás sajnos nem ad erre magyarázatot, ellentétben egy amerikai blogerrel, aki szerint a fogyasztók általában véve nem akarnak beszélni a márkákkal. Érdekes felvetés, érdemes beleolvasnii!
 
Végső gondolat
 
A felhasználóknak általában véve más és más motivációja van a márkafanná válásban. Az biztos, hogy van foganatja a játékoknak és ajándékoknak, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy miért is jött létre a Facebook. Aki nagyon szeretne nyerni, az feliratkozhat a márka hírlevelére vagy a Twitter csatornájára. De a Facebook más, eredetileg önkifejezésre, párbeszédre és szórakoztatásra találták ki – lehetőséget adva a márkáknak, hogy közelebb kerüljenek az emberekhez. Épp ezért, ebből a megközelítésből érdemes rajongói oldalt indítani, még ha időről-időre be is iktatunk néhány nyereményjátékot. Nektek mi a véleményetek, tapasztalatotok?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr972685299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása