Szombaton lesz 9 éve, hogy az al-Káida terrorszervezet összehangolt terrortámadást indított az Egyesült Államok ellen. A terroristák az USA fő jelképeinek számító épületekbe, a Pentagonba és a Világkereskedelmi Központ ikertornyaiba vezették bele szándékosan a repülőgépeket. A tragédiába több ezer ember halt bele, akiknek hozzátartozói valószínűleg nem fogják jó szemmel nézni az alant lévő reklámot, amit egy francia hetilap, a Courrier International készített.
A printen arra utalnak, hogy elkerülhető lett volna a katasztrófa, csupán kisebb tornyokat kellett volna építeni. „Tanulj meg előre látni!” – szól a headline a hirdetésen, amely tovább fokozza a cinizmust és ezzel az indulatokat. Biztosak vagyunk benne, hogy a reklám óriási botrányt és felháborodást fog kelteni az óceán másik partján, hiszen az amerikaiak sokkal kisebb dolgokon is ki szoktak akadni.
A kampányhoz tartozik még két másik hirdetés is, ahol az amcsik mellett a szovjeteknek is fricskát mutatnak. Ezek a printek is azt mutatják, hogy nemcsak empátiából, de kreatív ötletekből is híján vannak a francia Saatchi & Saatchi reklámügynökségnél. Az alapötletet sokkal jobban és humorosabban, negatív asszociációk nélkül is ki lehetett volna bontani. Kár volt ilyen indulatokat generálni, bármennyire is terjedni fog tőle a kampány. A korábbi években – a szeptember 11. körül – megjelent hasonló próbálkozások is csak felindulást váltottak ki.
A bejegyzés trackback címe:
https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr732685297
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.