Hogyan ne reklámozd a praxisod!

2008. október 27-én a Magyar Ügyvédi Kamara döntött arról az új Etikai Szabályzatról, amely főként az ügyvédi reklámtevékenységet érintő kérdésekre koncentrál. Az új szabályzat szerint az ügyvéd jogosulttá vált az általa nyújtott szolgáltatásokról a nyilvánosságot tájékoztatni (reklám-szabadság), feltéve, hogy a tájékoztatás pontos, nem félrevezető és nem sérti az Etikai Szabályzatban megfogalmazott ügyvédi alapelveket és alapértékeket.
 
Idehaza egyelőre még kevés példát láthatunk ilyen fajta marketingkommunikációra, ám a jövőben ez minden bizonnyal változni fog. És mivel a jogi szolgáltatás színvonala – általában – nehezen mérhető, ezért jelentős versenyelőnyt jelent majd az irodák számára a kommunikáció minősége és maga az ügyvédi reklám.
 
Azt gondolhatnánk, hogy Amerikában, a reklám őshazájában nagy gondot fordítanak ezekre a megjelenésekre, ám megdöbbenve tapasztaltuk, hogy odaát is szép számmal akadnak kontárok. Íme, néhány elrettentő példa és szabály arra, hogyan ne próbáljunk reklámozni, ha új ügyfeleket szeretnénk szerezni.
 
Az énektörvény
Ha ügyvéd vagy és rendelkezel némi énektudással, eszedbe ne jusson, hogy megmutasd azt a potenciális ügyfeleknek! A dalos pacsirtáknak ott van a Megasztár.

 

Anti-animáció rendelet
Az nagyon jó, ha szegmentálod a célcsoportodat és személyre szabottan szólítod meg őket, de ne próbálj meg a bőrükbe bújni. Senki sem fog komolyan venni, ha báránybőrbe bújt farkasként reklámozod magad. És ne a szomszédoddal készíttesd az animációt!

 

Az unalom jogszabály
Ha már egy unalmas monológgal akarod meggyőzni a válófélben lévő ügyfeleidet arról, hogy veled járnak a legjobban, próbáld meg feldobni valamivel a show-t. Ja, és ne káromkodj!

 

A (bece)neves ügyvédek
Csak támogatni tudjuk, hogy kitalálj magadnak egy becenevet és egy karaktert, ám ügyelj arra, hogy ne játszd túl a szereped.

 

Ne reklámozz halottaknak
Mint azt már említettük, okos ötlet, ha szegmentáljuk a célcsoportot, de azért ne vigyük túlzásba! (Rambonak és a Terminátornak úgysincs szüksége ügyvédre.) Vigyázzunk az aláfestő képi elemekkel is – ne mutassunk lángoló és rommá törő autókat, hiszen a halottak amúgy is ritkán fogadnak ügyvédet.

 

Reméljük, hogy ezekkel a kedves kis példákkal sikerült minden vállalkozó kedvű ügyvédet elrettenteni a mutyizástól és kontármunkától. Forduljanak ők is szakemberekhez vagy reklámügynökségekhez!
 
reklámok via: 100.7 WZLX

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr862685236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása