Mivel nagy sikert aratott a múltkori TOP50 Facebook rajongói oldal postunk, úgy döntöttünk, hogy magyar vonatkozásban is utánajárunk a témának. Mostantól minden pénteken megosztjuk veletek egy-egy szektor (divat, FMCG stb.) magyar toplistáját, így érdemes lesz emiatt is rendszeresen visszanézni!
Mivel a rajongók a legtöbb oldalon napról-napra szaprorodnak, némi eltérés adódhat a számokban, de minden erőnkkel azon vagyunk, hogy mindig a legfrissebb adatokat kapjátok. Természetesen előfordulhat, hogy valaki kimarad a listánkból, ezért előre is köszönjük, ha további rajongói oldalakra hívjátok fel a figyelmünket.
Napilapok és magazinok
Néhány évvel ezelőtt még arról tűnődhettünk volna, hogy vajon érdemes-e az offline sajtótermékeknek az interneten is terjeszkedni és új fogyasztókat megszólítani. Azóta eltelt pár év és kiderült, hogy a válasz egyértelműen igen, nagyon is érdemes. Így nem csoda, hogy alig van már olyan újság vagy magazin, amely valamilyen formában ne jelenne meg a világhálón – aki lépést akar tartani, annak mindenképpen ott a helye.
De mit kezdjenek a közösségi médiával és szolgáltatásokkal? Érdemes például Facebook oldalt létrehozni? Aki figyeli a kommunikációs trendeket, az jól tudja, hogy a válasz itt is határozott igen. A lapok és magazinok számára ráadásul kifejezetten egyszerű és kifizetődő rajongói oldalt készíteni és új embereket márkafanokká tenni. Hiszen a tartalom itt adva van, csupán szelektálni kell és megfelelő módon tálalni a Facebook felhasználók elé – akik aztán ellátogatnak a website-ra, ahol máris egy-egy értékes oldalletöltéssel (PI) gazdagítják a tulajdonosokat.
Persze a meglévő tartalmak továbbítása csak egy a sok lehetőség közül. Csupán a kreativitás szabhat határt annak, miként tehető még élvezetesebbé a rajongók számára a böngészést. Íme, néhány lehetőség: létrehozhatunk fórumokat és kvízeket; készíthetünk interaktív térképeket és alkalmazásokat; a rajongónk profiljához igazíthatjuk a híreket; csinálhatunk közvélemény kutatásokat és promóciókat; stb.
Az elmúlt pár hónapban a napi- és hetilapok, illetve az önállóan működő online kiadások is egyre aktívabban és nagyobb számban vannak jelen a Facebook-on. Ez egy évvel ezelőtt még nem így volt, bár való igaz a magyar felhasználók száma is az elmúlt 12 hónapban ugrott meg. Azoknak, akik kitartóan és ötletesen próbálkoznak, láthatóan megtérül a befektetésük, mert sokkal többet kapnak, mint pusztán egy olvasót.
Itt van az első lista, érdemes megnézni kik azok, akiknek sikerült elindítaniuk valamit. Jövő héten folytatjuk egy újabb szektorral.
Facebook TOP10 – Napilap-magazin | ||
1. | HVG | 2164 |
2. | Antropos.hu | 1710 |
3. | Népszabadság Online - NOL.hu | 1354 |
4. | Nemzeti Sport Online | 1184 |
5. | Kretén Magazin | 1110 |
6. | FN.hu | 990 |
7. | JOY magazin - Magyarország | 825 |
8. | Filmvilág | 710 |
9. | Élet és Irodalom | 701 |
10. | CKM Magazin | 672 |
11. | Nők Lapja Cafe - www.nlcafe.hu | 624 |
12. | Cosmopolitan Hungary | 609 |
13. | ZOOM Magazin | 541 |
14. | The LIST magazin | 531 |
15. | Kreatív | 509 |
16. | Figyelő | 491 |
17. | PC Guru | 489 |
18. | Wanted magazin (1995-2002) | 463 |
19. | SLAM Magazin (Magyar kiadás) | 458 |
20. | Haszon magazin | 372 |
21. | Borsonline - Bors Szórakoztató Napilap | 284 |
22. | Alternatíva | 244 |
23. | PC World Hungary - www.pcworld.hu | 216 |
24. | Metropol Napilap | 206 |
25. | Maxima Magazin | 178 |
26. | Time Out Budapest | 149 |
27. | Glamour Hungary | 121 |
28. | SuperBike Magazin | 98 |
29. | Pesti Est | 86 |
30. | Blikk.hu | 57 |
31. | OnOff Magazin | 50 |
32. | Magyar Reklám | 40 |
33. | CEO Magazin | 33 |
34. | FREEE Magazin Online | 29 |
A bejegyzés trackback címe:
https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr172685107
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.