Pápa vs. Jézus

Döbbenetet váltott ki a világban és az AIDS ellen küzdők körében XVI.Benedek pápa kijelentése, miszerint az óvszerek terjesztése nem jelent megoldást az AIDS problémájára."Nem lehet megoldani az AIDS okozta problémákat óvszerek osztogatásával. Sőt, ez még súlyosbítja is a gondokat" – állította a katolikus egyházfő útban Kamerun felé, a repülőgépen tartott sajtótájékoztatóján.
Egy ilyen kijelentés után nem csoda, hogy néhány eltökélt aktivista úgy gondolta, megleckézteti egy kicsit az egyházfőt. És mi más lehetne nagyobb alázás, mint ha maga Jézus billenti hátsón a szentatyát? Semmi. Így született meg ez a videó, melyet egy bizonyos Patrick Boivin készített, és amit több százezren láttak már a videómegosztó portálokon. „Ne légy hülye, védd magad!” – szól a harc utáni tanítás, mely remélhetőleg maradandóbb nyomot hagy az emberek fejében, mint a Pápa kijelentése.

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalin.blog.hu/api/trackback/id/tr162684653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aaaakos 2009.05.07. 11:24:38

Kedves bloggerek,

Annak, aki szeretne a nyugati médiában pofátlanul leegszerűsített, ostobán, arrogánsan és eleve rosszindulattal bemutatott témáról egy kicsit többet megtudni és megérteni a probléma lényegét, annak ajánlom szíves figyelmébe az alábbi összefoglalót:

reakcio.blog.hu/2009/04/29/a_papa_es_afrika_avagy_az_aids_es_a_kotonkerdes

Szép napot kívánok,

Ákos

MILCSI 2009.05.07. 11:29:36

Ákos kissé valláskárosodott...

Fue · http://www.english-hungarian.com 2009.05.07. 11:32:33

Ákos,

Köszi, hogy árnyaltad egy kicsit a témát, ráfért :)

Ezzel együtt úgy gondolom, hogy ebben a kérdésben az egyház nem jól kommunikál, tehát nem csoda, hogy mindenki ugrik az ilyen kijelentésekre. Egyértelművé kellene tenni, hogy az óvszer használata nem bűn, sokat segítene egy ilyen irányú megnyilatkozás.

garizim 2009.05.07. 11:58:27

A pápa az önmegtartoztatásra utalt. KIvételesen egyetértek vele. (ami egyébként elég ritka)
Kár, hogy a mai világban már maga az "önmegtartóztatás"
szó is kivágja a biztosítékot. Én is mit fogok itt kapni...:)

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.07. 12:01:40

@Fue: Egyértelművé kellene tenni, hogy az egyház nem pofázik bele olyan dolgokba, amihez semmi köze! Hülyítse azt a pár még megmaradt hülyét, aki hisz neki, de a többi ember dolgába ne pofázzanak bele! Mit fogok én ezért kapni?

appa68 2009.05.07. 12:11:53

@metal: Hogy mit fogsz kapni? AIDS-et...

VilMarci 2009.05.07. 12:12:18

Hehe... Szaporodjatok, sokasodjatok... De vajon hányan lennénk most a Földön, ha hallgatunk rájuk?

VilMarci 2009.05.07. 12:13:54

@metal: Szerintem nincs ezzel gond. Az egyház csak a hívők dolgába beszél bele. Azért van, hogy megmondja nekik, hogy mit szabad és mit nem. A többieknek nem kell rá figyelni :)

Mészáros Laci 2009.05.07. 12:17:29

>>>
„Ne légy hülye, védd magad!” – szól a harc utáni tanítás, mely remélhetőleg maradandóbb nyomot hagy az emberek fejében, mint a Pápa kijelentése.

Mészáros Laci 2009.05.07. 12:18:55

bug

bruTe 2009.05.07. 12:19:50

hát ennél gagyibb spot-ot nem is lehetett volna erről csinálni, nem beszélve a zenéjéről, hát, legfeljebb egy jó kis műbotrányra lesz elég, de szerintem arra sem...

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.07. 12:26:58

@appa68: miért kapnék AIDS-et? Attól, hogy nem hiszek, még nem kefélek meg minden útba eső kurvát!

Asszem 2009.05.07. 12:38:21

@aaaakos: Kedves Ákos. Elolvastam a Reakcióról idézett írást, az, hogy az afrikai útja során más, társadalmilag hasznos és vállalható kijelentéseket is tett, egyáltalán nem győzött meg arról, hogy a pápa által az óvszerhasználattal kapcsolatban elmondottakkal egyet tudjak érteni. Ha az a kijelentés, hogy " sőt, az a veszély forog fenn, hogy csak növeljük a problémát" tényszerűen cáfolható, akkor sajnos rosszul használta fel a befolyását, ezért a felháborodás jogos.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.07. 12:51:30

@VilMarci: De igenis megpróbál belepofázni, mikor az abortusz ellen emeli fel a hangját, meg amikor élettársi forma ellen, a buzikról nem is beszélve! ezekhez semmi köze az egyháznak, ha az érintett személyek nem hívők!

aftermodern · http://aftermodern.hu 2009.05.07. 12:54:00

Az óvszeres módszerről és a kritika realitásáról csak annyit, hogy ma is bőszen alkalmazzák ezt a módszert Afrika szerte, és ennek ellenére az AIDS terjed, a helyzet nem jobb hanem rosszabb.

A gyakorlat, a valóság, a tapasztalat tehát igazolja a pápa kijelentését: az óvszer nem megoldás az AIDS-re Afrikában.

A hűségre alapuló családok támogatása azonban az AIDS visszaszorulásán kívül is számos fontos előnyt hordozna, ami megintcsak teljesen triviális, ha belegondolunk.

Attól, hogy valami jó, még nem biztos, hogy ész nélkül kell csinálni.

VilMarci 2009.05.07. 12:57:19

@metal: Így van. De a nem hívők miért figyelnek oda? A zsidóknak előírják, hogy nem ehetnek disznót, a keresztényeknek előírja a pápa, hogy nem dughatnak kotonnal. Pont. Szerintem az egyház kijelentéseivel csak a hívőknek kellene foglalkozni, a többieknek felesleges hajtépést okoz.

VilMarci 2009.05.07. 13:06:26

@aftermodern: De az AIDS terjedésének nem az óvszer az oka. Tehát ezt a vonalat el kellene felejteni, és ráfeküdni a normális családi élet reklámozására.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.07. 13:07:13

@aftermodern: "A gyakorlat, a valóság, a tapasztalat tehát igazolja a pápa kijelentését: az óvszer nem megoldás az AIDS-re Afrikában." De az óvszer lenne a megoldás, ha végre félkegyelműek, meg náci tisztek nem kampányolnának ellene, akkor valószínűleg többen használnák! Ja és ha lenne rá pénzük, sajnos!
Az az igazság, hogy Afrikában túlszaporodott az ember, és a természet most éppen az AIDS-el tesz ellene, ha ezt megállítjuk, akkor majd jön másik betegség, de az egyensúly a helyére fog állni, ami rengeteg ember halálával végződik!

Asszem 2009.05.07. 13:09:16

@VilMarci: mert a katolikus egyház politikai befolyással is bír, és amikor a saját erkölcsi normáit társadalmi normaként akarja rákényszeríteni a nem hívőkre is, akkor oda kell figyelni, hogy mit mond a pápa, aki egy nagyon erőteljes véleményvezér.

LuiKang 2009.05.07. 13:14:59

@metal: Természetesen, mivel az egyház az emberekkel és az emberiséggel foglalkozik, nem a hozzá beregisztrált "hívő"-ivel.
Szerencsére van még a bolygón ilyen szervezet...

LuiKang 2009.05.07. 13:18:31

@Asszem: Úgy beszélsz, mintha az egyház nem lenne a társadalom része. Pedig de, a "hívők" is a társadalom része.
Ja, ha az egyház mondja el a véleményét, akkor kényszerítenek, és belepofáznak, ha egy reklámspotban a pápát jézus veri meg, akkor ez fú de jópofa és igaza van.
A kettős mérce a társadalom legnagyobb problémája...

Asszem 2009.05.07. 13:24:45

@LuiKang: nem azt mondtam, hogy az egyház nem a társadalom része, hanem arra válaszoltam, hogy nem hívőként miért zavar, ha a pápa olyasmit nyilatkozik, amivel nem értek egyet.

Felőlem az egyháznak lehet bármi a véleménye az óvszerhasználatról, vagy a melegházasságról, én nem érzem kényszerítésnek azt, ha ezt a templomokban kifejtik.

Viszont ha azt akarják, hogy a mindenkire vonatkozó törvényekben is ez a vélemény jelenjen meg, akkor az már igenis kényszerítés.

Nekem ezzel van problémám.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.07. 13:45:01

@LuiKang: De ő csak a hívőivel foglalkozzon, mert a többihez semmi köze! Az én életembe ne pofázon bele olyan debil, aki hisz a szűznemzésben, meg a feltámadásban.

Asszem 2009.05.07. 13:49:45

@metal: igen, ez olyan, mintha a krisna tudatú hívők törvényileg akarnák betiltani a húsfogyasztást.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.07. 13:58:21

@Asszem: Pontosan! Az egyház még nem tudta feldolgozni, hogy már nincs utasítási jogköre az emberekre (szerencsére)!
"Szerencsére van még a bolygón ilyen szervezet... "
Az általuk elkövetett bűnök (eretnek üldözés, keresztes háború) miatt jobb lett volna, ha meg sem alakul!

Bernard Black 2009.05.08. 11:17:19

noha nem értek egyet e pápa kijelentésével e téren, ez egy rendkívül gagyi és szánalmas poszt/videó... teljesen egyetértek garizimmel abban, hogy manapság már ott tart az emberiség, hogy azt hiszi, hogy neki alanyi jogon minden jár, csak úgy... mert miért ne... de amikor a következmények jönnek (pl. beüt egy gazdasági válság, elfogy az ivóvíz, elöregszik a társadalom, mert egyre kevesebben vállalnak gyereket stb.) akkor már mindenki a másikra mutogat... hogy ha az emberiség igy folytatja, max. 30-40 évig lesz még ezen a Földön... aztán lehet hogy a tehetősebb része elmegy innen vmi jobb helyre, a többiek meg visszatérnek a kőkorszakba...

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2009.05.08. 11:22:48

@Bernard Black:
A posztot szádra ne vedd! :P
Azért örülök, hogy a nemtetszésed ellenére ilyen korrekt kommentet írtál. :)

VilMarci 2009.05.11. 18:27:14

@Bernard Black: csak egy apróság: Annyira nem baj, hogy egyre kevesebben vállalnak gyereket. Bőven elég lenne, ha feleennyian, vagy még kevesebben lennénk.
süti beállítások módosítása